Gå til innhold

Kan ethvert menneske bli ondt

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa

Har fantasier om å drepe , skade , være ond. torturere , ordendtlig hat.

først var jeg sånn at jeg bare ville han skulle tilstå.Si unnskyldl.

Vil ikke tro jeg er så fæl som han , aldri gjøre det . Men ekkelt at jeg har de tankene.

Jeg har Jesus som mitt forbilde , snu det andre kinnet til.

Så har jeg DE tankene. Hater det. Viktig for meg å kunne se meg i speilet og være fornøyd. At jeg er en ok person.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237276-kan-ethvert-menneske-bli-ondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violsa

En tanke, fantasi eller ønske av denne type kan være helt normal i visse situasjoner.

Det viktige er at det ikke omsettes i handling.

ja. vil aldri gjøre det. Aldri.Som sagt tror jeg på jesus og strekker meg langt for å tilgi. Også bedt gjerningsmann om å innse hva han har gjort. Men går ikke.

så kommer onde meg fram . En person som ikke burde eksistsere eller finnes.

Gjest Violsa

En tanke, fantasi eller ønske av denne type kan være helt normal i visse situasjoner.

Det viktige er at det ikke omsettes i handling.

så det er ikke tegn på antisosial atferd , psykopat.

Vet jeg ikke vil gjøre noe. Bare sint og rasende. og litt morderisk. Hatt et sånt møte som var helt meningsløst som liksom skulle få offer og gjerningmann til å forstå. konfliktråd , fordi jeg sleit så veldig i tillegg , og en måte å få forsoning Men det skjedde ikke. Han bare blåste av meg og oppførte seg som et justismord.

ingen unnskyldning , enda jeg så han i øynene og sa jeg kunne tilgi. Ville han skulle forstå hva han hadde gjort. Kunne fått 6 mnd for min skyld. Men han bare blåse av meg. Så tror han kanskje soner få måneder og slipper ut , og gjør det igjen.

Gjest Violsa

ja. vil aldri gjøre det. Aldri.Som sagt tror jeg på jesus og strekker meg langt for å tilgi. Også bedt gjerningsmann om å innse hva han har gjort. Men går ikke.

så kommer onde meg fram . En person som ikke burde eksistsere eller finnes.

også utlever jeg meg her. Alle kjenner meg igjen. Vet hvem jeg er.

Annonse

Gjest Rosalind

også utlever jeg meg her. Alle kjenner meg igjen. Vet hvem jeg er.

Hvorfor må vi tilgi. Hva er vitsen med å tilgi? Hvorfor kan en ikke få lov til å være forbannet og ond? Hvis en ikke gjør noe mer med det enn å føle det?

Jeg har hatt veldig trang til selv å tenke på å drepe det menneseket i verden som har gjordt meg mest vondt. Jeg måtte fortelle hva jeg så til min terapeut.

Det jeg så var forferdelig blodige greier. Jeg har drept dette mennesket symbolsk to ganger med assitanse av min psykolog og nå sist min psykomotoriske terapeut.

En gang måtte jeg låse meg inne på ett rom fordi jeg da var sammen med dette mennesket som jeg hater så intenst og som jeg hadde lyst til å drepe.

Jeg er rasende på dette mennesket. Jeg vil påberope meg retten til å ha de følelsene for dette mennesket. Jeg gjør ingen ting for å drepe i RL, det er bare følelser.

Slike følelsr har jeg, gett for hvem? Min mor.

Vi har ingen kontakt i dag. Det kan jeg ikke. Jeg er for sint og forbanna på henne.

I livet mitt nå så har jeg det veldig bra uten henne.

Tillat deg å ha de følelsene du har Violsa. DU ER IKKE OND.

Du må bearbeide det du har opplevd for å komme videre.

Drit i det forbanna mennesket som har ydmyket deg på det råeste. Drep han i ditt hjerte..og i symbolsk handlinger.Det er ikke farlig. Jeg har hatt hjelp av dette,, Men det som går for meg er ikke alltid best for deg...

Sommerhilsen fra :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...