Gå til innhold

Å bli fortalt at man har det bra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler man det?

Jeg har i det siste fått høre at jeg har det så bra for tiden, at jeg klarer å være med på ting og takler det bedre enn før. Jeg prøver å si at jeg slett ikke opplever det sånn, at heller ikke andre rundt meg gjør det. Men den personen som sier det, vil ikke la seg påvirke av hva jeg selv opplever, eller hva andre rundt meg måtte si. (Måtte jo spørre, siden jeg visstnok hadde det bra uten å merke det selv.)

Hvordan forholder jeg meg til det? Hva skal jeg si?

Gjest Hei33
Skrevet

Hvis det er en bestemt person som stadig sier dette til deg, ville jeg bedt ham/henne om å slutte å si det. Det er du selv som vet best hvordan du har det. Den som har skoen på vet best hvor den trykker, ville jeg sagt.

Eller kanskje sånn som dette: Hyggelig at du tror jeg har det bra, men det er desverre ikke tilfelle.

Du finner nok ut av det! :-)

Gjest a survivor
Skrevet

Kanskje ville jeg bedt vedkommende om å prate om seg selv eller om verden, istedet for å prate om meg, som vedkommende overhodet ikke kan kjenne bedre enn meg selv.

Gjest Violsa
Skrevet

familien min er litt på samme måten. Hvis jeg trener , er sosial , gjør ting. Så er jeg plutselig frisk. Da synes det ikke at jeg har problemer.

Skrevet

Kansje vedkommende sier det for å oppmuntre og minne deg på det som er bra?

Men hva du skal du si hvis vedkommende ikke hører på deg.

Kansje du kan si at du nok er litt bedre men ikke er frisk ennå?

Så får begge litt "rett"

Gjest Mirandolina
Skrevet

Bare si ...javel,godt det ser ut som jeg har det bra da,mere trenger du ikke si.

Den som vet best hvordan du har det,er jo deg selv.

Skrevet

Tror jeg bare ville svart ganske kort: "skulle ønske jeg følte meg slik du ser meg"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...