Gå til innhold

NHD/Hva nå?....(innleggelse-piller?)

Anbefalte innlegg

Gjest Mirandolina

Føler meg litt pling nå,men samtidig ikke...har jo alltids min indre/ytre overbevisning å ty til,de reelle/urealistiske tingene jeg opplever...men ser at jeg ikke fungerer,vil gjerne det :)

Var til min eks.psykolog i dag og ordet opp i "missforståelser"...

Sa også det du skrev en gang..da jeg var Lysglimt :)

Du mente jeg tilhørte F20-29,psykologen er enig med deg,har det i tilegg til mine andre diagnoser.(mener h*n)

Tenkte jeg kunne prøve abilify jeg,kan jeg velge selv hva jeg vil prøve,det går vel for det samme?

Vet ikke hvorfor men har hengt meg opp i abilify..har ikke lyst å prøve noe annet.

Fikk tilbud om å bli innlagt en stund,siden jeg antageligvis ikke tar noen medisiner hjemme,er ganske ambivalent,da kunne jeg teste ut piller der.Og da er det folk rundt meg hele tiden...

Sikkert godt ment,men føler det som et nederlag,men har vært der før..da jeg nektet piller,da de kastet meg ut.(føltes sånn iallefall)

Du vet jo at jeg tror på mange ting,vil ha troen min,men vil ikke leve som dette resten av livet.Kan livet mitt bli forandret,"stenger" pillene igjen?

Trenger å "stenge ute" litt ting,har vel ikke noe å tape ved å prøve....som de sier,men det er skummelt.

Vil jo ikke miste meg selv og bli tom innvendig,vet ikke hvordan det er å være i kroppen,svever utenfor for det meste,vet ikke hvordan jeg får det i kroppen..føler distanse til den....

Legge seg inn..innen to uker,vet ikke hva jeg skal gjøre,kunne utsette det til etter sommeren også.

Men sliter litt nå,men har jo familie,men tenk om pillene kunne gjort meg bedre og friere,det hadde vært godt.

Men det er et nederlag,det er syke folk som er innlagt,føler meg ikke syk i den forstand,er usikker på hva jeg skal gjøre.

Tror på det jeg tror på,mister jo ikke troen pga piller?

Men de kan hjelpe meg å stenge ute inntrykkene..osv?

Jeg kunne tenkt meg å prøve abilify hjemme,da hadde jeg tatt dem også om jeg får dem.

Tror på alternative ting,men ser at jeg antageligvis trenger "hjelp" fra psykiatrien,vil stole på dem,gi det en kjangs...en siste kjangs.

Har jo motarbeidet dem i mange år,ved å ikke prøve piller over tid..men får plutselig det for meg at..i dass med de pillene,så er det denne "kampen" inni meg.

Har du råd,bør jeg innlegges (hater det ordet) snart,bør jeg vente til høsten,eller skal jeg bare prøve pillene her hjemme?

Dette er vel teite spørsmål,men du er jo psykiater,og jeg trenger råd nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237361-nhdhva-n%C3%A5innleggelse-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har noen tanker du kan overveie:

1. Du fungerer dårlig nå. Dette vil sannsynligvis ikke endre seg om du ikke foretar deg noe.

2. Kan det finnes en "frisk" religion/livssyn og en annen som er sykelig motivert? Kan det være slik at sykelig motiverte forestillinger går over ved antipsykotisk medikasjon, men ikke de ekte.

Tror du Rosemarie Køhn og Osama Bin Laden vil miste sin tro om de får Abilify?

3. Hva har du å tape på å prøve behanling? Om du etter 3-6 mnd er misfornøyd med resultatet, kan du jo bare slutte med medisiner og gå tilbake til dit du er i dag?

4. Jeg anbefaler deg å motta innleggelse. Jeg tror du er for ambivalent (skyldes sykdom) til at du greier å gjennomføre oppstart av medisinering på hjemmebane.

Lykke til :-)

Gjest Mirandolina

Har noen tanker du kan overveie:

1. Du fungerer dårlig nå. Dette vil sannsynligvis ikke endre seg om du ikke foretar deg noe.

2. Kan det finnes en "frisk" religion/livssyn og en annen som er sykelig motivert? Kan det være slik at sykelig motiverte forestillinger går over ved antipsykotisk medikasjon, men ikke de ekte.

Tror du Rosemarie Køhn og Osama Bin Laden vil miste sin tro om de får Abilify?

3. Hva har du å tape på å prøve behanling? Om du etter 3-6 mnd er misfornøyd med resultatet, kan du jo bare slutte med medisiner og gå tilbake til dit du er i dag?

4. Jeg anbefaler deg å motta innleggelse. Jeg tror du er for ambivalent (skyldes sykdom) til at du greier å gjennomføre oppstart av medisinering på hjemmebane.

Lykke til :-)

Tusen takk :)

Er jo sant det du skriver tror jeg,ser ikke ut som ting endrer seg,må gjøre noe med det.Er sliten av å ikke tro/tro..eller i det hele tatt ikke vite hva som er hva..

Så det du mener er at det som er "ekte" i mitt liv,min tro..er det som består..

Vet ikke lenger hva som er ekte,men om jeg er et medium f.eks vil jo kontakten med "den andre siden" bestå,for det er jo ekte :)

Jeg tror ikke folk mister sin tro selv om de tar abilify...

Håper bare jeg kan ta dem,det bør jo være det samme hva jeg tar i grunn.

Er redd jeg skal dø mens jeg er innlagt,er så mange urolige enerier der,får jo det inn i meg.

Du har rett i at jeg er ambivalent,nå klarer jeg ikke bestemme meg ang innleggelse,må spørre andre..selv da tenker jeg skal,skal ikke,skal,skal ikke...phu slitsomt.

Tenker også på familien,de trenger meg,men hvis jeg kunne fungert bedre hadde det blitt bedre for alle,bare det er sant så...at piller hjelper.

Men takk for råd,skal tenke på det nå,og bestemme meg..i think :)

Kan jo reise hjem på perm..vil virkelig gjøre noe med situasjonen,men svinger så mye...ja ja...

Gjest Mirandolina

vet ikke hva jeg skal råde deg til , annet jeg håper du tar imot hjelp , og ikke tenk at andre er sykere enn deg og slikt.

lykke til :)

Takk Violsa :)

Ja kanskje jeg skal gi det en kjangse,gangene jeg har vært innlagt..har jeg ikke "latt meg hjelpe",har hjulpet de andre pasientene og tenkt "guri meg her sitter det folk med evner,og de vet det ikke selv engang"

Bare fordi det kalles sykdom,vet enda ikke om det er sykdom eller evner,men etter NHD har skrevet så mye om funksjonsevnen...må jeg jo undre...hva er hva,og hvorfor fungerer jeg ikke..pga energier eller sykdom.

Hilsen en forvirret...

Tusen takk :)

Er jo sant det du skriver tror jeg,ser ikke ut som ting endrer seg,må gjøre noe med det.Er sliten av å ikke tro/tro..eller i det hele tatt ikke vite hva som er hva..

Så det du mener er at det som er "ekte" i mitt liv,min tro..er det som består..

Vet ikke lenger hva som er ekte,men om jeg er et medium f.eks vil jo kontakten med "den andre siden" bestå,for det er jo ekte :)

Jeg tror ikke folk mister sin tro selv om de tar abilify...

Håper bare jeg kan ta dem,det bør jo være det samme hva jeg tar i grunn.

Er redd jeg skal dø mens jeg er innlagt,er så mange urolige enerier der,får jo det inn i meg.

Du har rett i at jeg er ambivalent,nå klarer jeg ikke bestemme meg ang innleggelse,må spørre andre..selv da tenker jeg skal,skal ikke,skal,skal ikke...phu slitsomt.

Tenker også på familien,de trenger meg,men hvis jeg kunne fungert bedre hadde det blitt bedre for alle,bare det er sant så...at piller hjelper.

Men takk for råd,skal tenke på det nå,og bestemme meg..i think :)

Kan jo reise hjem på perm..vil virkelig gjøre noe med situasjonen,men svinger så mye...ja ja...

Det er sannsynligvis en verdifull investering for både deg og din familie at du bruker tid på en innleggelse, selv om familien kan savne deg på kort sikt.

Dersom du kan få det bedre og få mer overskudd vil også familien din få glede av det i fremtiden.

Annonse

Gjest Mirandolina

Det er sannsynligvis en verdifull investering for både deg og din familie at du bruker tid på en innleggelse, selv om familien kan savne deg på kort sikt.

Dersom du kan få det bedre og få mer overskudd vil også familien din få glede av det i fremtiden.

Ja du har et poeng der,bare det blir bedre da :)

Har ikke lyst å være svingdørspasient...har lyst at det skal bli bedre slik at jeg takler mere,håper...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...