Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg tror nok at sosiologene er nærmest til å forstå problemer ved endel psykiske tilstander, inkludert min egen. Sosiologi hander om samkvem mellom mennesker. Psykologi og psykiatri hander kun om mennesket selv. Har noen kommentarer til dette? 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 nei. Bare at du kan plassere skyld så mye du vil. Men at du aldri kommer til å få det bedre uansett om du får 20 psykiatere til å si at du ble behandlet feil. overgrepet skjedde uansett.men hva vet jeg. Og å gruble så mye og tenke så mye på sin egen situasjon er ikke bra i lengden. Man graver seg bare dypere inn i det. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 nei. Bare at du kan plassere skyld så mye du vil. Men at du aldri kommer til å få det bedre uansett om du får 20 psykiatere til å si at du ble behandlet feil. overgrepet skjedde uansett.men hva vet jeg. Og å gruble så mye og tenke så mye på sin egen situasjon er ikke bra i lengden. Man graver seg bare dypere inn i det. Det var klokt sagt, Violsa 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Det var klokt sagt, Violsa takk. bare jeg greie å følge det selv også :)MYE mer 0 Siter
Gjest Hei33 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 "Psykologi og psykiatri handler kun om mennesket selv". Vel, jeg mener da også at det handler om å kunne diagnostisere og behandle psyke mennesker. Det er vel noe psykologer og psykiatere lærer i sin utdannelse. I tilleg kan psykiaterne gi medisiner, siden de er leger "i bunnen". Psykologi og psykiatri omhandler vel også samkvem mellom mennesker. Men du må jo få lov til å ha din egen oppfatning av tingene. :-) 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg tror enkelte har evne til å forstå,uavhengig av status. Enkelte er gode medmennesker,andre er det ikke. Og gjort er gjort uansett..men det er noe med at det er viktig å føle at en blir forstått,hørt og sett 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.