fniggfnagg Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hvordan skal jeg klare å få hjelp når jeg ikke klarer å snakke med noen?.. Har alltid vært skeptisk til å gå til psykolog eller psykriater..jeg får liksom ikke til å prate med noen om alt som har skjedd og om hvordan jeg har det.. Jeg er veldig flink til å skjule ting fra omgivelsene mine, også fagfolk. Jeg vet liksom hvordan jeg skal oppføre meg utdad og hva jeg skal si for at folk skal tro at det ikke er noe gale.. Jeg vil liksom ikke snakke med noen heller, jeg vil bare at de skal gi meg noen medisin så jeg kan slippe å ha det slik og få begynt på livet mitt igjen.. Da jeg var ti år gammel prøvde jeg å ta livet mitt for første gang og siden har jeg gjort utallige forsøk av ulig grad. Jeg har de sisten 16 årene bare gått rundt og tenkt at jeg ikke vil leve.. og pga dette gjør jeg ting som jeg vet ikke er bra.. jeg på en måte bare driter i det.. skulle jeg dø hadde det bare vært en lettelse.. Jeg føler meg død innvendig.. kroppen min er her men ikke jeg.. Dere trenger ikke å bekymre dere,har ikke tenk å ta livet mitt.. må bare få luftet noen tanker 0 Siter
pille2 Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hei. Jeg hadde det litt sånn til å begynne med...snakket om været og sånn. Man må jo bruke noen timer på å bli kjent med den som skal behandle en. Ha spurte litt og etterhvert ble det lettere. Jeg skrev dagbok som jeg tok med til timene..det var lettere å være ærlig med seg selv da. Han leste denne dagboken og fikk en god pekepinn på hvordan "ståa" var i psyken min. Anbefaler deg å hive deg i det. Gå på timen og ta med deg noe du har skrevet. Print ut innleggene dine her f.eks... Lykke til. klem 0 Siter
Gjest Ferri Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Er vel viktig at du først blir enig med deg selv om at du kansje kunne trenge litt hjelp. Jeg sliter!! si det med meg, jeg sliiiiter det er ok og slite med ting 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Men du klarer å skrive og er flink å utrykke deg skriftelig Hva med å skrive e.post med psykolog da? Da kan du fortelle hvordan du har det,og om du vil prøve medisiner får du sikkert det. Kanskje det gjør livet lettere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.