Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gode og dårlige perioder. I gode perioder fungerer jeg normalt, men er ikke i jobb.Trener , synger i kor og har samvær med barn og familie.

I dårlige perioder er det slik: Jeg kommuniserer med noe jeg kaller Rådet, det består av flere personer, ikke normale folk men noe jeg innbiller meg. Jeg er klar over at de ikke fins i RL, og at jeg ikke hverken kan høre dem eller se dem av den grunn. Likevel gjør jeg det, jeg ser dem for meg og snakker med dem inni meg.

Jeg kan også slite med noen tanker som andre ikke har, feks at jeg må dø for at moren min skal bli frisk(hun har canser pancreas og er veldig syk). Dette har ført til selvmordstanker og forsøk. Jeg får også beskjed fra rådet om å ta livet av min mor for at hun ikke skal lide, men komme til Jesus. Føler meg litt sånn allmektig da, at jeg kan gjøre en så stor ting.

Rådet kan også befale meg tilå skade meg selv. Det gjorde jeg i stor skala før , men har sluttet med det i de siste årene. Barna lurte jo på hva alle merkene på armene var for noe, så derfor klarte jeg å slutte.

Når jeg har mine dårlige perioder føles det som om hjernen har kortslutta. Alt faller sammen og jeg orker ikke å opprettholde den sosiale kontakten med folk, sperrer meg inne i lange perioder om gangen. Slutter både å synge og trene og spiser mer enn normalt. Sover lite hvis jegikke tar >Nozinan.

Jeg ble ofte tvangsinnlagt før, men i de siste årene har jeg selv bedt om innleggelse pga selvmordsplaner. (Har flere alvorlige forsøk bak meg.) Jeg er veldig redd når jeg har det sånn og er mest av alt redd for at Rådet skal få så mye makt over meg at jeg til slutt ender i selvmord. Jeg ønsker å leve for jeg har ungene, men det er veldig vanskelig å slite sånn her år etter år.

Så spørsmålet mitt er altså om dette en det de kaller psykose og om Risperdal sprøyter er det riktige for meg. Har veldig skrekk for å bli syk fysisk (kreft, benskjør) av medisiner. Men tabletter kan jeg ikke ta fordi Rådet får meg til åslutte gang på gang.

Håper på svar fra NHd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237626-er-dette-psykose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...