Gå til innhold

NHD-slutte med seponering tidligere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, du bør fortsette som jeg anbefalte.

Du opplever det samme som den store majoriteten, ingen bivirkninger ved nedtrapping.

Seponeringsbivirkninger er dog bare ubehagelige, men ikke farlige.

Den viktigste grunnen til langsom nedtrapping er at en skal redusere faren for tilbakefall.

Gjest Hei33

Nei, du bør fortsette som jeg anbefalte.

Du opplever det samme som den store majoriteten, ingen bivirkninger ved nedtrapping.

Seponeringsbivirkninger er dog bare ubehagelige, men ikke farlige.

Den viktigste grunnen til langsom nedtrapping er at en skal redusere faren for tilbakefall.

Unnskyld at jeg blander meg inn i tråden, men jeg har et spørsmål ang Cipralex selv.

Jeg har en stund nå tatt 20 mg Cipralex, men fikk det for meg at jeg ikke skal ta mer medisin. Så jeg trappet ned til 10 mg her om dagen, og det har gått veldig fint. Så nå tenker jeg å fullføre uka på 10 mg, for så å slutte helt. Sikkert ikke lurt med tanke på bivirkninger jeg nok vil få etter å slutte så brått. Men jeg gir f... Ingen bryr seg om medisineringen min likevel. Psykologen har flere ganger sagtat hun skal "sjekke opp" dette med medisiner og meg, men har aldri gjort det. Og fastlegen har null peil på psykiske lidelser.

Sikkert et kjempeteit spørsmål, men hva synes du jeg bør gjøre, NHD?

Unnskyld at jeg blander meg inn i tråden, men jeg har et spørsmål ang Cipralex selv.

Jeg har en stund nå tatt 20 mg Cipralex, men fikk det for meg at jeg ikke skal ta mer medisin. Så jeg trappet ned til 10 mg her om dagen, og det har gått veldig fint. Så nå tenker jeg å fullføre uka på 10 mg, for så å slutte helt. Sikkert ikke lurt med tanke på bivirkninger jeg nok vil få etter å slutte så brått. Men jeg gir f... Ingen bryr seg om medisineringen min likevel. Psykologen har flere ganger sagtat hun skal "sjekke opp" dette med medisiner og meg, men har aldri gjort det. Og fastlegen har null peil på psykiske lidelser.

Sikkert et kjempeteit spørsmål, men hva synes du jeg bør gjøre, NHD?

For noen få dager siden skrev du hvor deprimert du er og at du tenker på selvmord!! Da høres det sprøtt ut å slutte med medisiner fordi "ingen bryr seg om medisineringen min" (furt, furt)

Unnskyld meg...dette var litt stygt skrevet, men når du skriver her må du jo regne med å få all slags respons.

Når du er så syk MED tabeletter tør jeg ikke tenke på hvor syk du vil bli UTEN tabeletter.

Hilsen

Gjest Hei33

For noen få dager siden skrev du hvor deprimert du er og at du tenker på selvmord!! Da høres det sprøtt ut å slutte med medisiner fordi "ingen bryr seg om medisineringen min" (furt, furt)

Unnskyld meg...dette var litt stygt skrevet, men når du skriver her må du jo regne med å få all slags respons.

Når du er så syk MED tabeletter tør jeg ikke tenke på hvor syk du vil bli UTEN tabeletter.

Hilsen

Hei AnnaSara! Ja faktisk, jeg furter! Det er sant det. Ingen tar jo ansvar for medisineringen min. Da kan jeg vel like godt slutte da, siden ingen likevel bryr seg.

Føler meg som en liten unge nå som roper: "Hjelp meg, jeg er liten og hjelpesløs! Pass på meg!"

Men ingen ser meg eller hører meg, så det er nyttesløst.

Veit det er sjukt...

Gjest Hei33

Hilsen

Og dessuten: Når jeg er SÅ dårlig MED medisiner, hvilken forskjell blir det om jeg går UTEN?

Annonse

Hei AnnaSara! Ja faktisk, jeg furter! Det er sant det. Ingen tar jo ansvar for medisineringen min. Da kan jeg vel like godt slutte da, siden ingen likevel bryr seg.

Føler meg som en liten unge nå som roper: "Hjelp meg, jeg er liten og hjelpesløs! Pass på meg!"

Men ingen ser meg eller hører meg, så det er nyttesløst.

Veit det er sjukt...

Hei, du må ikke finne påå bråslutte cipralex! Trapp ned som anbefalt.. og gjerne enda saktere.

hilsen en som har prøvd seponerings syndrom

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...