Gå til innhold

Kalium og tvang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest been there_done that

Jepp, det finnes rettningslinjer som fører til tvangsinnleggelse når det gjelder lav kalium (i sammenknytning til en spiseforstyrrelse)

De bruker som regel å presse på når verdiene kommer litt under 3, men av egen erfaring så tvangsinnlegger de ikke deg før du er nede på verdier som 2,0- 2,2

det er da det begynner å bli virkelig farlig. Å ha verdier på 3,0 og sånn er jo seff litt bekymringsverdig, men man blir sjeldent tvangsinnlagt på grunnlag av bare det. Er du undervektig i tillegg, med BMI på 12- 14 så er jo sjansene enda høyere, for da tåler kroppen lav kalium mye dårligere...

selv har jeg vært tvangsinnlagt på gurnnlag av kalim to ganger. den ene gangen med BMI på 12 og da var kaliumen min 2,2 den andre gangen veide jeg 10 kilo mer og hadde kaliumverdi på 2.0

Den siste gangen var den mest alvorlige, for da lå jeg i flimmer, besvimte og holdt på å falle i koma.

Dette er farlige greier, for plutselig stopper hjertet altså!

sliter du med bulimi eller?

et tips er å drikke kalium mikstur, kajos tror jeg det heter? eller å ta noen sånne jævige svære kalium piller som tar laaaang tid for kroppen å absorbere...ikke særlig hensiktsmessig hvis man sliter med bulimi

håper du får odnet kaliumen din, og unngår tvangsinnleggelse. kjipe greier å ligge der med IV....=(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237680-kalium-og-tvang/#findComment-1830621
Del på andre sider

Gjest nienna

Jepp, det finnes rettningslinjer som fører til tvangsinnleggelse når det gjelder lav kalium (i sammenknytning til en spiseforstyrrelse)

De bruker som regel å presse på når verdiene kommer litt under 3, men av egen erfaring så tvangsinnlegger de ikke deg før du er nede på verdier som 2,0- 2,2

det er da det begynner å bli virkelig farlig. Å ha verdier på 3,0 og sånn er jo seff litt bekymringsverdig, men man blir sjeldent tvangsinnlagt på grunnlag av bare det. Er du undervektig i tillegg, med BMI på 12- 14 så er jo sjansene enda høyere, for da tåler kroppen lav kalium mye dårligere...

selv har jeg vært tvangsinnlagt på gurnnlag av kalim to ganger. den ene gangen med BMI på 12 og da var kaliumen min 2,2 den andre gangen veide jeg 10 kilo mer og hadde kaliumverdi på 2.0

Den siste gangen var den mest alvorlige, for da lå jeg i flimmer, besvimte og holdt på å falle i koma.

Dette er farlige greier, for plutselig stopper hjertet altså!

sliter du med bulimi eller?

et tips er å drikke kalium mikstur, kajos tror jeg det heter? eller å ta noen sånne jævige svære kalium piller som tar laaaang tid for kroppen å absorbere...ikke særlig hensiktsmessig hvis man sliter med bulimi

håper du får odnet kaliumen din, og unngår tvangsinnleggelse. kjipe greier å ligge der med IV....=(

Hei, og takk for svar.

Jeg har vært tvangsinnlagt flere ganger for anoreksi, men har aldri blitt innlagt på tvang ene og alene pga kalium.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg snart skal på ferie og jeg ønsker ikke å få denne ødelagt. Om det stemmer med verdier nede på 2,2 har jeg heldigvis litt å gå på enda.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237680-kalium-og-tvang/#findComment-1830690
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...