Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter og tenker på dette med medisiner.

Jeg var jo veldig dårlig da jeg begynte først på Xanor og som senere ble byttet ut med cipralex men jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg den gangen rett og slett hadde latt det sammenbruddet som nok var på vei komme,hadde jeg kanskje blitt bedre etterpå ?

Var det en naturlig reaksjon på et veldig tungt og vanskelig liv?

Nå hjelper jo Cipralexen men medisinen både gir å tar,det virker som alle følelser er puttet i boks og lokket skrudd på så jeg hverken ler eller gråter.

Jeg føler en slags ekkel tomhet,

ingenting spiller noen rolle lenger,jeg bare er her.

Matlysten har vært borte siden jeg begynte med medisinen så nå er jeg snart vegeterianer,frukt og grønt klarer jeg heldivis å spise.

Spiser vitaminer for å få energi og prøver og gjøre diverse grep for å bli bedre men problemet er som sagt denne likegyldigheten.

Opplever dere andre å ha det sånn,?tom i kroppen men tankekjøret er jeg ikke blitt kvitt.

Mannen min har en enkel løsning på dette med tankene,slutt å tenke så mye men hvordan gjør man det,skrur av?

Ja ja,har ikke angst og da er vel problemet på en måte løst og man må vel bare godta det.

Klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237848-lite-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest my sunshine

hei! har hørt at det er mange som har det sånn. jeg har villet diskutert med legen min muligheten for en dag å kunne slutte med medisin.fikk du hjelp til bearbeiding,eller ble du bare henvist til medisin den gangen?(dette er nettopp det som skremmer meg fra å prøve medisin også,det at følelsene blir "borte").lykke til:) klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237848-lite-f%C3%B8lelser/#findComment-1832250
Del på andre sider

hei! har hørt at det er mange som har det sånn. jeg har villet diskutert med legen min muligheten for en dag å kunne slutte med medisin.fikk du hjelp til bearbeiding,eller ble du bare henvist til medisin den gangen?(dette er nettopp det som skremmer meg fra å prøve medisin også,det at følelsene blir "borte").lykke til:) klem fra meg

Hei Sunnshine!

Det behøver ikke være slik at følelsene blir borte. Det er ifølge legen min å regne for en bivirkning. Opplevde nesten det motsatte - fikk mer kontakt med følelsene etter å ha vært avstengt i mange år.

Lå helt flat og tom på bunnen før jeg startet med cipralex, nå opplever jeg sorg og smerte og glede og sinne. Var ekstremt i begynnelsen, svingte svingte mellom topp og bunn. Ble fulgt veldig tett opp en periode i tilfelle mani. Men ble aldri det, var vel mer at jeg opplevde glede på allvor for første gang, og da ,måtte jeg liksom klamre meg fast der for ville ikke ned igjen..

Men har stabilisert seg ganske godt. Kan fortsatt rase ned på bunnen, men har større ro, for vet det går over. Og kan ha ro i de fgode følelsene og. Kan til og med oppleve de små nyansene. Ikke bare kjempevondt eller godt men masse derimellom.

Så, man trenger ikke bli flat av medisiner. Tror ikke det er meningen. Tar de fortsatt og kommer ikke til å prøve å slutte før jeg har hatt det stabilt bra en laaaaang stund!

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237848-lite-f%C3%B8lelser/#findComment-1832267
Del på andre sider

Gjest my sunshine

Hei Sunnshine!

Det behøver ikke være slik at følelsene blir borte. Det er ifølge legen min å regne for en bivirkning. Opplevde nesten det motsatte - fikk mer kontakt med følelsene etter å ha vært avstengt i mange år.

Lå helt flat og tom på bunnen før jeg startet med cipralex, nå opplever jeg sorg og smerte og glede og sinne. Var ekstremt i begynnelsen, svingte svingte mellom topp og bunn. Ble fulgt veldig tett opp en periode i tilfelle mani. Men ble aldri det, var vel mer at jeg opplevde glede på allvor for første gang, og da ,måtte jeg liksom klamre meg fast der for ville ikke ned igjen..

Men har stabilisert seg ganske godt. Kan fortsatt rase ned på bunnen, men har større ro, for vet det går over. Og kan ha ro i de fgode følelsene og. Kan til og med oppleve de små nyansene. Ikke bare kjempevondt eller godt men masse derimellom.

Så, man trenger ikke bli flat av medisiner. Tror ikke det er meningen. Tar de fortsatt og kommer ikke til å prøve å slutte før jeg har hatt det stabilt bra en laaaaang stund!

hilsen

hei, takk for info:)cipralex ,som du nevner,er det mot depresjon?håper det er bra med deg. klem fra meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237848-lite-f%C3%B8lelser/#findComment-1832272
Del på andre sider

Hei mbo! Har ikke skrevet noe særlig med deg, men lest en del! Vondt at du skal ha det sånn. Får du noe annen hjelp enn piller? Er ikke bare å skru av tankene, men går å få hjelp til å takle de på best mulig måte.

Er litt glad og optimistisk akkurat nå. Har gode dager nå. Kan se at terapien virker. Tenker at det er mulig. Ønsker det samme for deg! :)

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237848-lite-f%C3%B8lelser/#findComment-1832274
Del på andre sider

Annonse

Gjest my sunshine

Ja, det er mot depresjon. Har som sagt gode dager og ferie, så er fornøyd! :) Håper det går bra med deg og!

Klem

så godt at du har gode dager!jeg også har det ganske bra,men litt opp og ned.har mye å jobbe med meg selv med,ennå.og har ennå ikke fått psykologtime.men de samtalene på senteret har hjulpet meg,og satt meg i gang med å jobbe med selvbildet.ser framover:)kos deg i sommer,godklem fra meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237848-lite-f%C3%B8lelser/#findComment-1832284
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...