Gå til innhold

Jeg er gravid..


Gjest må holde nick hemmelig en stund

Anbefalte innlegg

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Har nettopp fått postiv på en graviditets test.. Har en liten en fra før på litt over året, har allerede nå begynt å grue meg til fødselen siden forrige var ganske tøff, noen som kan komme med noen trøstende ord om at andre fødsel går mye lettere? =)

Husker ikke helt dette med hva man ikke bør spise ?? Kan man feks spise jordbær?

Noen andre som skal ha i mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Klara Q

    5

  • Dorthe

    4

  • Åsemor

    4

  • jubalong70

    3

Pressriene var ingenting andre gangen mot første gangen. Åpningsriene var vel like vonde. Men førstemann brukte 40 min med pressrier på å komme seg ut, andremann hadde det mer travelt og spratt ut som en kanonkule på 7 cms åpning og 3 pressrier! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Håper neste fødsel blir bedre enn forrige.

Spekemat, rødt kjøtt og ting med jord på bør du ikke spise. Det vil si at det meste skal stekes eller skrelles først. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1152560411' post='3203230]

Gjett om jeg ble nysgjerrig nå!

GRATULERER :D

takk =)

hehe.. er ikke sikkert du vet hvemjeg er selvom.. er en stund siden jeg har vært her, men jeg vet ihvertfall noen vet godt hvem jeg er derfor må jeg holde det skult..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Gratulerer! Håper neste fødsel blir bedre enn forrige.

Spekemat, rødt kjøtt og ting med jord på bør du ikke spise. Det vil si at det meste skal stekes eller skrelles først. ;)

Takk for det =)

Er litt redd for at angsten for fødselen skal ødelegge svangerskapet, men får prøve å gjøre det beste ut av det..

Blir det flere på deg snart da? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Du kan snakke med jordmor før fødselen. Gratulerer! *nysgjerrig på hvem du er...*

takk for det =) er ikke sikkert du vet hvem jeg er likevel, vet det er noen som vet det så derfor må jeg være anonym litt =)

Har planer om å snakke med legen min ihvertfall som jeg synes er veldig grei å snakke med. Vet du om de har oppskrevet på sykehuset hvilke bedøvelse som funket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Spis jordbær av hjertens lyst nå (men kanskje helst ikke når du ammer).

Jeg har også gruet meg en del til fødsel, men har bestemt meg for å tro dem når de sier at fødsel nummer to "alltid" er den letteste.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! ;-)

Jeg skjønner hva du mener med å grue seg til fødsel, hadde selv en grusom opplevelse da jeg fødte gutten min. Var i sjokk lenge etterpå. Har hørt at andre fødsel er greiere enn første, og klamrer meg til det....

I tillegg til det Åsemor sier, ikke spis røkelaks og gravlaks - det må i så fall være helt fersk. Og ikke ferskvannsfisk over en kilo eller noe i den duren... :-) Fra Mjøsa, hvertfall.

Har foreløpig termin 1. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det =)

Er litt redd for at angsten for fødselen skal ødelegge svangerskapet, men får prøve å gjøre det beste ut av det..

Blir det flere på deg snart da? =)

Tja, det får tiden vise. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Gratulerer!

Spis jordbær av hjertens lyst nå (men kanskje helst ikke når du ammer).

Jeg har også gruet meg en del til fødsel, men har bestemt meg for å tro dem når de sier at fødsel nummer to "alltid" er den letteste.

:)

Takk for det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Gratulerer! ;-)

Jeg skjønner hva du mener med å grue seg til fødsel, hadde selv en grusom opplevelse da jeg fødte gutten min. Var i sjokk lenge etterpå. Har hørt at andre fødsel er greiere enn første, og klamrer meg til det....

I tillegg til det Åsemor sier, ikke spis røkelaks og gravlaks - det må i så fall være helt fersk. Og ikke ferskvannsfisk over en kilo eller noe i den duren... :-) Fra Mjøsa, hvertfall.

Har foreløpig termin 1. februar.

Takk takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med sånn skinke pålegg?

Hm.. Jeg forstår det slik at man skal spise kjøttpålegg så ferskt som mulig. Noe spesielt kjøttpålegg du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Gratulerer :-)

De aller fleste synes andre fødsel er enklere enn første, så jeg vil tro det blir lettere denne gangen!

Jeg vet ikke hvordan du stiller deg til smertestillende under fødsel og om du evt. fikk det sist? Om du ønsker epidural (noe som virkelig kan anbefales!), råder jeg deg til å ta dette opp som et spesielt ønske _før_ fødselen (i brev til fødeavd. e.l.). Min erfaring er at de er flinke til å følge opp dersom du har sagt skikkelig fra om et ønske (pr. brev eller i god tid før fødselen er skikkelig igang). Argumenter med at du gruer deg fælt pga forrige fødsel osv. Stå på, så blir du nok hørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...