Gå til innhold

Jeg er gravid..


Gjest må holde nick hemmelig en stund

Anbefalte innlegg

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Gratulerer :-)

De aller fleste synes andre fødsel er enklere enn første, så jeg vil tro det blir lettere denne gangen!

Jeg vet ikke hvordan du stiller deg til smertestillende under fødsel og om du evt. fikk det sist? Om du ønsker epidural (noe som virkelig kan anbefales!), råder jeg deg til å ta dette opp som et spesielt ønske _før_ fødselen (i brev til fødeavd. e.l.). Min erfaring er at de er flinke til å følge opp dersom du har sagt skikkelig fra om et ønske (pr. brev eller i god tid før fødselen er skikkelig igang). Argumenter med at du gruer deg fælt pga forrige fødsel osv. Stå på, så blir du nok hørt :-)

Takk takk =)

Jeg fikk epidural forrige gang, men den funket ikke som den skulle.. fikk noe greier som funket en stund så jeg håper de har oppskrevet hva jeg fikk og at jeg kan få det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Klara Q

    5

  • Dorthe

    4

  • Åsemor

    4

  • jubalong70

    3

Gjest togli

Takk takk =)

Jeg fikk epidural forrige gang, men den funket ikke som den skulle.. fikk noe greier som funket en stund så jeg håper de har oppskrevet hva jeg fikk og at jeg kan få det..

Jeg har født tre ganger og fikk epidural første gangen. Med det samme virket den bare på den ene siden av kroppen, så jeg måtte sitte på en bestemt måte for at virkningen skulle fordele seg bedre. Da var det helt topp!

Jeg vil tro du slipper det samme problemet på nytt da det nok må være et sjeldent fenomen? Du kan jo alltids ta det opp med jordmor og få en forklaring på hvorfor epiduralen ikke funka sist.

Kanskje var det petidin eller saltvann du fikk sist? Saltvann kjennes visst som vepsestikk når det settes, men lindrer smerten for en kort periode. Petidin tror jeg settes som en bedøvende sprøyte i underlivet? Ulempen er at den sløver babyen.

Lystgass fikk jeg ved de siste par-tre pressriene sist jeg fødte. Det funket også bra, kanskje mest fordi maska hjalp meg til å puste riktig. dessuten føltes det som jeg var på fylla ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer massevis. Nå er jeg spent på hvem du er!

Jordbær kan du trygt spise. Det er bare mens du ammer at du skal være litt obs på evt reaksjoner hos barnet.

Ellers bør du holde deg unna: Upasteuriserte oster, ikke gjennomkokt/gjennomstekt kjøtt/fisk/fugl, uvaskede/uskrelte frukter/grønnsaker.

Kos deg med den vordende storesøster og den voksende magen.

P.S. Fortell oss snart hvem du er da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Hey! Hi five! Og grattis!

*lurer på hvem du er* Kan jeg gjette?

Jeg hadde selv min runde med hemmelig-nick her inne for noen uker siden og det var moro når folk var så nysgjerrige :)

Ei venninne av meg gikk til samtale hos en eller annen terapeut mot fødselsangsten sin. Vet ikke om dette var på sykehuset eller hvor det var eller om det var en jordmor eller hva, men ta og undersøk så finnes det sikkert noen du kan snakke med om angsten din!! Detta går så bra skal du se!

Fødsel nr 2 går som regel bedre og fortere enn nr 1, og siden det ikke er så lenge siden forrige gang så er jo "banen" klar! Hehe, sånn tenker jeg litt hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Hey! Hi five! Og grattis!

*lurer på hvem du er* Kan jeg gjette?

Jeg hadde selv min runde med hemmelig-nick her inne for noen uker siden og det var moro når folk var så nysgjerrige :)

Ei venninne av meg gikk til samtale hos en eller annen terapeut mot fødselsangsten sin. Vet ikke om dette var på sykehuset eller hvor det var eller om det var en jordmor eller hva, men ta og undersøk så finnes det sikkert noen du kan snakke med om angsten din!! Detta går så bra skal du se!

Fødsel nr 2 går som regel bedre og fortere enn nr 1, og siden det ikke er så lenge siden forrige gang så er jo "banen" klar! Hehe, sånn tenker jeg litt hvertfall.

Takk takk =)

Bare til å gjette =)

Gratulerer til deg og =) hvor langt er du på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Gratulerer massevis. Nå er jeg spent på hvem du er!

Jordbær kan du trygt spise. Det er bare mens du ammer at du skal være litt obs på evt reaksjoner hos barnet.

Ellers bør du holde deg unna: Upasteuriserte oster, ikke gjennomkokt/gjennomstekt kjøtt/fisk/fugl, uvaskede/uskrelte frukter/grønnsaker.

Kos deg med den vordende storesøster og den voksende magen.

P.S. Fortell oss snart hvem du er da!

Takk takk..

Skal nok fortelle hvem jeg er... en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Jeg har født tre ganger og fikk epidural første gangen. Med det samme virket den bare på den ene siden av kroppen, så jeg måtte sitte på en bestemt måte for at virkningen skulle fordele seg bedre. Da var det helt topp!

Jeg vil tro du slipper det samme problemet på nytt da det nok må være et sjeldent fenomen? Du kan jo alltids ta det opp med jordmor og få en forklaring på hvorfor epiduralen ikke funka sist.

Kanskje var det petidin eller saltvann du fikk sist? Saltvann kjennes visst som vepsestikk når det settes, men lindrer smerten for en kort periode. Petidin tror jeg settes som en bedøvende sprøyte i underlivet? Ulempen er at den sløver babyen.

Lystgass fikk jeg ved de siste par-tre pressriene sist jeg fødte. Det funket også bra, kanskje mest fordi maska hjalp meg til å puste riktig. dessuten føltes det som jeg var på fylla ;-)

Det jeg fikk var noe greier jeg fikk gjennom samme rør ting som epiduralen ( jeg har ikke peiling som du kanskje skjønner.. hehe ) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Gratulerer! Jeg tror jeg vet hvem du er, men hvis jeg har rett, så visste jeg ikke at du planla.. =)

Takk takk...

hvem tror du jeg er da?

var ikke helt planlagt.. sånn halvegs... begynt så smått å tenke på nr to, men egentlig ikke sånn helt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Takk takk =)

Bare til å gjette =)

Gratulerer til deg og =) hvor langt er du på vei da?

Spirello? j83?

*de eneste jeg kom på*

Jeg er 13+4 i dag. Termin i midten av januar. Jeg gleder meg masse! Både til fødselen og alt! Kanskje ikke akkurat til fødselen, men til sekundet rett etter fødselen. Og til å ha en liten baby igjen, og til å ha 2 barn som er så gjevne i alder. Det blir knall!!!

Var det planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Spirello? j83?

*de eneste jeg kom på*

Jeg er 13+4 i dag. Termin i midten av januar. Jeg gleder meg masse! Både til fødselen og alt! Kanskje ikke akkurat til fødselen, men til sekundet rett etter fødselen. Og til å ha en liten baby igjen, og til å ha 2 barn som er så gjevne i alder. Det blir knall!!!

Var det planlagt?

Hehe.. tror du tar feil..

tja, litt planlagt.. begynt å snakke om nr 2, men egentlig ikke bestemt oss for noe sånn helt..

jeg har termin i mars jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirello? j83?

*de eneste jeg kom på*

Jeg er 13+4 i dag. Termin i midten av januar. Jeg gleder meg masse! Både til fødselen og alt! Kanskje ikke akkurat til fødselen, men til sekundet rett etter fødselen. Og til å ha en liten baby igjen, og til å ha 2 barn som er så gjevne i alder. Det blir knall!!!

Var det planlagt?

PS, kanskje det er Åsemor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk...

hvem tror du jeg er da?

var ikke helt planlagt.. sånn halvegs... begynt så smått å tenke på nr to, men egentlig ikke sånn helt =)

Da jeg leste innlegget var jeg helt sikker på Glimtipper, men nå fikk jeg helt ikke-Glimtipper.. =/

Æsj, glem det, jeg er så dårlig til å gjette!

Så lenge du er glad å fornøyd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hu svarer jo lenger ned her så det kan jo ikke være henne.

Det så jeg ikke men jeg fikk det liksom bare på følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det jeg fikk var noe greier jeg fikk gjennom samme rør ting som epiduralen ( jeg har ikke peiling som du kanskje skjønner.. hehe ) =)

Hmm, det tror jeg ikke jeg har peiling på heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Men hu svarer jo lenger ned her så det kan jo ikke være henne.

Hehe.. dette var litt morsomt.. Kanskje vet du det kanskje ikke ;)

Kan nok ikke røpe det enda selvom jeg gjerne vil... har ikke fortalt det til noen enda.. eneste som vet det er en god nabo og typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må holde nick hemmelig en stund

Jeg venter i spenning. Kjenner jeg deg her fra?

tja, vet ikke om du husker meg jeg.. er en stund siden jeg har vært her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...