Gå til innhold

trening av brystmusklar

Gjest delMar

Anbefalte innlegg

Gjest delMar

Hei!

Har nettopp begynt med vekttrening (igjen!). Vil prøve å vere litt seriøs denne gangen. Eg har alltid løfta benk/skråbenk, men vil gjerne utvide med øvingar som tar på dei nedre-indre, nedre-ytre og øvre-indre delane av brystmuskelen. Dessutan lurer eg på korleis ulike stillingar i kabelkryss-maskina påverkar muskelen (stå foran / bak trinsene). Fint viss noko som har erfaring/resultat har tid til å svare

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Tren benkpress med bredt grep, dumbbell press, skrå flyes, flye osv. Tren slik at du kjenner det tar godt i brystet. Tar det ikke i brystet er det bare du som taper på det.

Ta gjerne kontakt med meg for mer info/hjelp.

Min epost: [email protected]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjopp

Hei,

Tren benkpress med bredt grep, dumbbell press, skrå flyes, flye osv. Tren slik at du kjenner det tar godt i brystet. Tar det ikke i brystet er det bare du som taper på det.

Med vennlig hilsen

Hei!

Kan du forklare hvordan en dumbbell-press utføres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan du forklare hvordan en dumbbell-press utføres?

Hei,

Nesten slik som benkpress, men man benytter hantler i stedet. Man senker hantlene ut på siden ved brystet og senker så langt ned at man kjenner det tar godt i brystet.

Sjekk denne linken; http://www.planetkc.com/exrx/Lists/Directory.html

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg vil anbefale å kjøre vanlig benkpress hvor stanga senkes ned til brystvortene. Ligg helt flat på benken. Utover dette er det ikke nødvendig med flere vinkler egentlig, men alternativet er skråbenk. Du kan bruke flere øvelser, men dette er ikke nødvendig for å oppnå maks. resultater.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...