annekvam Skrevet 3. april 2001 Del Skrevet 3. april 2001 Jeg er 28 år, har i lengre tid vært plaget med oppkast,kvalme og diare når je spiser kjøtt. Er derimot helt fin når jeg holder meg unna det.Er det tilfelle at jeg kan være "allergisk" mot kjøtt? Vanskelig å bli totalt vegetar,syns jeg, så det hender jeg spiser det likevel. Men da vet jeg jo allerede på forhånd at jeg blir dårlig... Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 Hei Det virker som du reagerer på kjøtt, og det at du har observert den samme reaksjonen gang på gang forsterker denne mistanken. Det er imidlertid sannsynlig at du tåler noen typer kjøtt selv om du reagerer på andre. Forsøk å teste ut om det er forskjell fra viltkjøtt, kylling, svinekjøtt, lammekjøtt etc.. Dersom du faktisk reagerer på alt kjøtt er det mest fornuftig å unngå disse matvarene. Velg heller fisk, vegetarburgere etc. Det er mye spennende og god mat som kan lages uten kjøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.