Gå til innhold

Beste kake ever!

Anbefalte innlegg

Gjest Could you?
Skrevet

Legg inn din ALLE BESTE kakeoppskrift her;)

Solsikkefrø
Skrevet

Svigerinnen min lager mega-god gulrotkake, så når jeg er på besøk der, legger jeg på meg 5 kilo.

Gjest ja det var det da
Skrevet

Svigerinnen min lager mega-god gulrotkake, så når jeg er på besøk der, legger jeg på meg 5 kilo.

Hehe..har aldri spist gulrot kake, men har hørt at det er kjempe godt:)

Skrevet

Jeg lager også en god gulrotkake. Til og med min ikke-kakespisende mor kan spise en halv kake på en gang. :-)

Gjest Shira12
Skrevet

delt seier her, den ene er Geminis ostekake, den er bare knallgod, noe jeg ikke kan få sagt ofte nok!

Jeg er evig takknemlig for at hun delte den med meg.

Og så den som står inni hvit dronning kokesjokolade, hm mon tro om den heter kveldens dronning, er en sjokoladekake med hvir sjokoladekrem inni, og hvit sjokoladeglasur.

Ah, jeg fant link:

http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=nono1&PagecRef=2791&Mid=2749

Gjest Could you?
Skrevet

delt seier her, den ene er Geminis ostekake, den er bare knallgod, noe jeg ikke kan få sagt ofte nok!

Og så den som står inni hvit dronning kokesjokolade, hm mon tro om den heter kveldens dronning, er en sjokoladekake med hvir sjokoladekrem inni, og hvit sjokoladeglasur.

Ah, jeg fant link:

http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=nono1&PagecRef=2791&Mid=2749

Kveldens dronning...virker som en kjempe god kake...lurer på hvordan det smaker:)

Takk for linken:)

Gjest Could you?
Skrevet

Ah, jeg fant link:

Forresten hvor får man kjøpt hvit dronning sjokolade?

Gjest Shira12
Skrevet

Kveldens dronning...virker som en kjempe god kake...lurer på hvordan det smaker:)

Takk for linken:)

Den smaker sjokoladekake, men med den hvite sjokoladekremmen, nammenam.

Det er bare til og sette igang og bake nå, så finner du ut hvordan alle kakene smaker :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Forresten hvor får man kjøpt hvit dronning sjokolade?

Jeg har kjøpt på meny.

Var på Rema idag, og så faktisk etter, men de hadde ikke.

Gjest Could you?
Skrevet

Jeg har kjøpt på meny.

Var på Rema idag, og så faktisk etter, men de hadde ikke.

Skal sjekke på meny jeg også. Er veldig ofte på rema, så derfor kunne jeg ikke huske å ha sett det..tror ikke dem har det..

Men skal sjekke på meny. Takk for oppskriften forresten :)

Skrevet

Ah, jeg fant link:

Takk for skryt! hehe

Skrevet

Takk for skryt! hehe

Kanskje du husker at jeg fikk oppskriften her. Jeg laget den til mannen min som elsker ostekake. Selv likte jeg ikke ostekake. Legg merke til at jeg skrev "likte ikke".

Laget den igjen i helga som var. Smakte litt, så litt til, så endte det med at jeg bare MÅTTE ha mer.

Fy fader den kaka er god :)

Gjest Shira12
Skrevet

Takk for skryt! hehe

Du fortjener skryt!

Jeg ikke noen flink kakebaker, men den kaka der blir en suksess hver eneste gang!

Nå har jeg kjøpt meg porsgrunn sitt ostekakefat også, skjønner ikke at jeg ikke har kjøpt før, det er jo bare genialt!

Gjest Shira12
Skrevet

Kanskje du husker at jeg fikk oppskriften her. Jeg laget den til mannen min som elsker ostekake. Selv likte jeg ikke ostekake. Legg merke til at jeg skrev "likte ikke".

Laget den igjen i helga som var. Smakte litt, så litt til, så endte det med at jeg bare MÅTTE ha mer.

Fy fader den kaka er god :)

Jeg likte heller ikke ostekake noe særlig før, men denne elsker jeg!

Skrevet

Du fortjener skryt!

Jeg ikke noen flink kakebaker, men den kaka der blir en suksess hver eneste gang!

Nå har jeg kjøpt meg porsgrunn sitt ostekakefat også, skjønner ikke at jeg ikke har kjøpt før, det er jo bare genialt!

Ostekakefat?! Hva slags gimmick er det for å suge penger ut av folk da? Man trenger vel ikke noe spesielt fat til ostekake!?

Gjest Shira12
Skrevet

Ostekakefat?! Hva slags gimmick er det for å suge penger ut av folk da? Man trenger vel ikke noe spesielt fat til ostekake!?

Da lager jeg kaken rett på fatet.

For meg var det genialt, da jeg ikke har skapet fullt i så mange kakeformer, ikke slike lokk oppå heller. Og så kan man fryse hele greia.

Klikk på det andre bildet til venstre:

http://www.porsgrund.com/default.html

Kaka stod støtt på ett pent fat, og ikke vinglet slik den gjør når man må ha bunnen i formen under kaka.

Men igjen, det er jo smak og behag da :o)

Skrevet

Da lager jeg kaken rett på fatet.

For meg var det genialt, da jeg ikke har skapet fullt i så mange kakeformer, ikke slike lokk oppå heller. Og så kan man fryse hele greia.

Klikk på det andre bildet til venstre:

http://www.porsgrund.com/default.html

Kaka stod støtt på ett pent fat, og ikke vinglet slik den gjør når man må ha bunnen i formen under kaka.

Men igjen, det er jo smak og behag da :o)

Ah! Den så ikke så dum ut da. :o) Hva koster herligheten? Ettersom den er ildfast - kan den brukes til andre kaker som skal i stekeovn også?

Gjest Shira12
Skrevet

Ah! Den så ikke så dum ut da. :o) Hva koster herligheten? Ettersom den er ildfast - kan den brukes til andre kaker som skal i stekeovn også?

Den kunne brukes i stekeovn ja. Jeg betalte 350 for den, da var den på tilbud. Så den er jo ikke akkurat billig, men det er vel sjelden porsgrunn sine ting...

Men jeg mener at coop har hatt noe lignendes på tilbud en gang, den var rimeligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...