Gå til innhold

vitaminer=vektøkning?

Gjest Kaffejenta

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffejenta

Jeg bare lurer på en ting. Jeg har spiseforstyrrelse, dette gjør at jeg er mye slapp og sliten. Kondisen min blir bare verre, blir sliten av hver minste anstrengelse. Det jeg lurte på er om dette vil bli litt bedre om jeg begynte å ta vitaminer? Og en annen ting jeg lurer på er om jeg vil legge på meg hvis jeg begynner å ta vitaminer, for det er for tiden helt uaktuelt. Jeg får profesjonell hjelp, så det er inge fare, liksom. Men det er det med å legge på seg... Føler jeg ikke kan stole på noen når det gjleder dette. Så derfor spør jeg dere her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Kaffejenta

Kondisjonen din vil nok ikke bli bedre selv om du tar kosttilskudd. Det som trengs er mer energi i form av mat og drikke. Dersom du spiser like mye energi som du forbruker vil du ikke legge på deg. Det kan være lurt å benytte et multivitamin- og mineral tilskudd hver dag dersom du har et lavt matinntak. Kroppens funksjoner og forbrenningen er avhengig av at du får tilført nok av ulike næringsstoffer. Du legger ikke på deg av å bruke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...