Gå til innhold

Magnesium el. pulver til bruk i styrkeløft...

drisch

Anbefalte innlegg

Var nede på det lokale apoteket her om dagen for å skaffa meg nokre magnesium blokker, slikt pulver ein smører inn henda med for å få bedre grep under tunge løft i feks markløft, men dei hadde slutta med det :(

Det eg no lurer på er om det er nokon her som har peil på kvar eg kan skaffa det???

Begynnar å bli drit lei av desse harde hudkulane eg får inni hendene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Du kan jo f.eks. prøve å bruke treningshansker, eller noen slags puter man legger der man skal holde.

Ta gjerne kontakt med meg for mer info/hjelp.

Min epost: [email protected]

Med vennlig hilsen

har hanskar, hjelp ikkje, prøvd med papir og skumgummi, men nei, eg må ha magnesium, og kvar får eg tak i det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hanskar, hjelp ikkje, prøvd med papir og skumgummi, men nei, eg må ha magnesium, og kvar får eg tak i det???

Samme problem som deg!!

Er dog så heldig å enda være i besittelse av min siste magnesiumblokk (og hard hud i hendene får jeg likevel, men grepet holder i alle fall ut hele serien!).

Men du; prøv i en forretning som selger klatreutstyr el.l?!

Kanskje også Mobech har det (sportsbutikk i Oslo)?

Vet at Toppidrettssenteret har magnesium liggende framme til sine brukere; kontakt dem og spør hvor de får tak i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem som deg!!

Er dog så heldig å enda være i besittelse av min siste magnesiumblokk (og hard hud i hendene får jeg likevel, men grepet holder i alle fall ut hele serien!).

Men du; prøv i en forretning som selger klatreutstyr el.l?!

Kanskje også Mobech har det (sportsbutikk i Oslo)?

Vet at Toppidrettssenteret har magnesium liggende framme til sine brukere; kontakt dem og spør hvor de får tak i det!

Talkium, noe av det samme som magnesium. Er å få kjøpt på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Talkium, noe av det samme som magnesium. Er å få kjøpt på apoteket.

TALKUM anbefales ikke for bedret grep i styrkeløft/vektløft el.l....

Talkum brukes bla på barnerumper for å skape en glatt overflate. Talkum brukes også av styrkeløftere, men med en helt annen hensikt enn grepsstyrke; det brukes på lårene i markløft for å forhindre at stangen stopper pga friksjonen til fuktige/svette lår. Det skaper nemlig (som sagt!) en glatt flate uten friksjon!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TALKUM anbefales ikke for bedret grep i styrkeløft/vektløft el.l....

Talkum brukes bla på barnerumper for å skape en glatt overflate. Talkum brukes også av styrkeløftere, men med en helt annen hensikt enn grepsstyrke; det brukes på lårene i markløft for å forhindre at stangen stopper pga friksjonen til fuktige/svette lår. Det skaper nemlig (som sagt!) en glatt flate uten friksjon!!!

Mulig det. Bruker ingen av delene selv, men jeg har sett folk som trener der jeg trener bruker det i stedetfor magnesium da det ikke er å få kjøpt det her heller.

Dumt å bruke det hvis det ikke funker da.

By the way.. svette hender glir mer enn tørre hender, ikkesant!? Talkium forhindrer svette. Muligens en liten effekt allikevel da..

UanZ, træler kan man leve med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det. Bruker ingen av delene selv, men jeg har sett folk som trener der jeg trener bruker det i stedetfor magnesium da det ikke er å få kjøpt det her heller.

Dumt å bruke det hvis det ikke funker da.

By the way.. svette hender glir mer enn tørre hender, ikkesant!? Talkium forhindrer svette. Muligens en liten effekt allikevel da..

UanZ, træler kan man leve med!

Har man træler er man mann! :-)

Hehe, neida:)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...