Gjest Rebecka Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 Utover kvelden blir jeg ofte sulten og da er jeg nødt for å stappe i meg et eller annet. Så jeg pleier spise 3 -4 gulrøtter sånn ca. Så har jeg begynt å tenke på om det er mye kalorier i disse siden de smaker søtt? Driver å slanker meg. Jeg har jo hørt at man kan spise alt man vil av grønnsaker bare ikke for mye frukt. Likevel så føler jeg meg ikke sikker på dette. Er forresten paprika og tomat grønnsaker eller frukt? Håper noen vet noe om dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 Gulrøtter er helt fint å spise, selv spiser jeg ca 250 gram (en pose "knaskerøtter", kjempegodt!) hver dag, og jeg slanker meg. Men at du klarer å spise det til kvelds skjønner jeg ikke, jeg får nemlig store probblemer med å sove da. Sånn er det med frukt også, tror det er fordi det er så tungt fordøyelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 Hei Rebecka Gulrøtter er et godt valg som kveldskos når du slanker deg. Det er lite kalorier i disse. Du kan gjerne spise bra med frukt selv om du slanker deg da all frukt, med unntak av avocado, inneholder forholdsvis lite kalorier per porsjon. Norske anbefalinger er 2 porsjoner frukt og 3 porsjoner grønnsaker per dag (5 om dagen). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest julione Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 Hei!! gulerøtter er ikke slankemat eller knakse mat for den har veldig høy GI i forhold til andre grønnsake...detet gjelder også kårot...da er eple/appelsin o.l bedre!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.