Gå til innhold

Gulrøtter

Gjest Rebecka

Anbefalte innlegg

Gjest Rebecka

Utover kvelden blir jeg ofte sulten og da er jeg nødt for å stappe i meg et eller annet. Så jeg pleier spise 3 -4 gulrøtter sånn ca. Så har jeg begynt å tenke på om det er mye kalorier i disse siden de smaker søtt? Driver å slanker meg. Jeg har jo hørt at man kan spise alt man vil av grønnsaker bare ikke for mye frukt. Likevel så føler jeg meg ikke sikker på dette. Er forresten paprika og tomat grønnsaker eller frukt?

Håper noen vet noe om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gulrøtter er helt fint å spise, selv spiser jeg ca 250 gram (en pose "knaskerøtter", kjempegodt!) hver dag, og jeg slanker meg. Men at du klarer å spise det til kvelds skjønner jeg ikke, jeg får nemlig store probblemer med å sove da. Sånn er det med frukt også, tror det er fordi det er så tungt fordøyelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Rebecka

Gulrøtter er et godt valg som kveldskos når du slanker deg. Det er lite kalorier i disse. Du kan gjerne spise bra med frukt selv om du slanker deg da all frukt, med unntak av avocado, inneholder forholdsvis lite kalorier per porsjon. Norske anbefalinger er 2 porsjoner frukt og 3 porsjoner grønnsaker per dag (5 om dagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julione

Hei!!

gulerøtter er ikke slankemat eller knakse mat for den har veldig høy GI i forhold til andre grønnsake...detet gjelder også kårot...da er eple/appelsin o.l bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...