Gå til innhold

Trenger vi plastisk kirurgi for å overgå hverandre?

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Anbefalte innlegg

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Synes vi at samfunnet vårt trenger plastist kirurgi for å "pusse opp" kjønnslepper og ansiktstrekk? Er det viktig å kunne få bedret utseendet og størrelsen på puppene?

Ok, så lenge vi snakker om tilfeller hvor utgangspunktet sikkert kan sies å avvike sykelig fra det normale. Det kan jeg være med på. Men friske og normale jenter, som er ute etter å fikse på selvbildet sitt? Ikke tale om. Ikke tale om.

Jeg kan ikke se disse ønskene i et annet lys enn konkurranseinstinktet og trangen til forbedring- eller framgang. Og sånn sett er det jo greit nok, alle vil bli bedre. Men et sted må vel grensen gå?

Ville det ikke være viktig å få ungdommer til å forstå at et vaklende selvbilde kan rettes opp på alle livets konkurrerende arenaer? Og at problemet de ser i en del av kroppen, bare er et symptom- en gnagg hvor mistilferdsheten henges på?

Tenk om en god utdannelse er bedre for selvbildet enn to oppkutta pupper med nedsatt følsomhet og kald brystvorte?

Tenk om en tandemhopp i fallskjerm hjelper mer enn 0,3 cm. kortere kjønnslepper?

Hvis ikke samfunnet setter en stopper for den storindustrien som vi nå ser vokse fram, med reklame som skremmer og sprer usikkerhet og frykt, ja da må vi vel bare spørre: Hva blir det neste?

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ronja

Kvinner har til alle tider forsøkt å overgå hverandre hva utseende gjelder, for å kapre de mest attraktive mennene (og omvendt). Det er bare metodene som forandres. Jeg synes det er helt greit om man vil fikse på utseende sitt, det er opp til den enkelte. Jeg ser også at det er en viss forskjell i å legge sminke og forstørre brystene, men det bør være opp til den enkelte hvor grensen går! Samfunnet trenger det folk trenger for å trives. Brød, sirkus og nå også private kirurgiske klinikker. Jeg ser ikke problemet.

"Tenk om en god utdannelse er bedre for selvbildet enn to oppkutta pupper med nedsatt følsomhet og kald brystvorte?"

Det var da en drastisk beskrivelse? Det virker som du har hørt litt for mye på skrekkpropagande, langt de fleste med brystimplantater er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har til alle tider forsøkt å overgå hverandre hva utseende gjelder, for å kapre de mest attraktive mennene (og omvendt). Det er bare metodene som forandres. Jeg synes det er helt greit om man vil fikse på utseende sitt, det er opp til den enkelte. Jeg ser også at det er en viss forskjell i å legge sminke og forstørre brystene, men det bør være opp til den enkelte hvor grensen går! Samfunnet trenger det folk trenger for å trives. Brød, sirkus og nå også private kirurgiske klinikker. Jeg ser ikke problemet.

"Tenk om en god utdannelse er bedre for selvbildet enn to oppkutta pupper med nedsatt følsomhet og kald brystvorte?"

Det var da en drastisk beskrivelse? Det virker som du har hørt litt for mye på skrekkpropagande, langt de fleste med brystimplantater er fornøyde.

"Kvinner har til alle tider forsøkt å overgå hverandre hva utseende gjelder, for å kapre de mest attraktive mennene (og omvendt)"

Joa, det er helt sikkert sant at jenter i all tid har forsøkt å overgå hverandre, men jeg er helt uenig i at dette er for å kapre de mest attraktive gutta. Det er snarere jentene dere vil imponere enn oss gutta! Sånn er nemlig jenter! Kommer det en ny jente inn i en vennegjeng etc, så måler dere henne opp og ned, er hun penere enn meg osv tenker dere med en gang.. og er hun det så liker dere henne ikke...

Det er vel ingen som har så mange gode venninner som mindre pene jenter, nettopp fordi jentene sammenligner seg selv med dem, ser at de er penere og er tilfredse med det!

Jeg har ingenting imot at folk fikser på utseende sitt, det er trossalt dem sin kropp, men når jenter jeg kjenner som f.eks. vil ta silikon, og jeg mener at puppene er deilige akkurat sånn som de er, så fraråder jeg selvsagt dette...

Det samme gjelder klær... dere er ektremt opphengt i klær, men det er ikke for å imponere gutta. Vi legger jo ikke merke til hva dere har på dere uansett... Altså.. dere vil imponere jentene, ikke guttene!

Dersom dere tror det er gutta dere imponerer tar dere skammelig feil!

Man kan altså spørre seg om det ikke er noe særdeles feil med unge damers holdninger i det samfunnet vil lever i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvinner har til alle tider forsøkt å overgå hverandre hva utseende gjelder, for å kapre de mest attraktive mennene (og omvendt)"

Joa, det er helt sikkert sant at jenter i all tid har forsøkt å overgå hverandre, men jeg er helt uenig i at dette er for å kapre de mest attraktive gutta. Det er snarere jentene dere vil imponere enn oss gutta! Sånn er nemlig jenter! Kommer det en ny jente inn i en vennegjeng etc, så måler dere henne opp og ned, er hun penere enn meg osv tenker dere med en gang.. og er hun det så liker dere henne ikke...

Det er vel ingen som har så mange gode venninner som mindre pene jenter, nettopp fordi jentene sammenligner seg selv med dem, ser at de er penere og er tilfredse med det!

Jeg har ingenting imot at folk fikser på utseende sitt, det er trossalt dem sin kropp, men når jenter jeg kjenner som f.eks. vil ta silikon, og jeg mener at puppene er deilige akkurat sånn som de er, så fraråder jeg selvsagt dette...

Det samme gjelder klær... dere er ektremt opphengt i klær, men det er ikke for å imponere gutta. Vi legger jo ikke merke til hva dere har på dere uansett... Altså.. dere vil imponere jentene, ikke guttene!

Dersom dere tror det er gutta dere imponerer tar dere skammelig feil!

Man kan altså spørre seg om det ikke er noe særdeles feil med unge damers holdninger i det samfunnet vil lever i...

1.Jeg forstar ikke, er det ikke mulig a ta en brystoperasjon og samtidig ha en bra utdannelse?

Sier du det, Og hvorfor er kvinner opptatt av hvordan andre kvinner ser ut? Selvfolgelig fordi andre kvinner konkurerer med en selv om tilgjengelige menn. Selvklart fixer kvinner seg opp for a tiltrekke menn.

Det eneste som driver mennesker er behovet etter a fore sine egne gener videre. En kvinne kan bare bli mor til et visst antal barn. opp mot 20, mens en mann kan bli far til et ubestemt antall barn.Dermed, en kvinne behover i storre grad en partner som gir de beste mulige gener, (dette oppfattes som attraksjon) for at avkommet skal ha best mulig sjans a overleve.

Menn kan vaere mindre kresne ettersom de jo kan teoretisk produsere 25 30 barn i dognet. Altsa, den beste sjansen en mann har for a foere sine gener videre er gjennom masseproduksjon.

Selvfolgelig vil sosiale normer tilsi at dette ikke utfoeres i praksis, men jeg tror man ser det i bakgrunnen, mht oppfoersel, utrohet o.l.

I alle fall, om man foeler seg bedre med storre pupper sa hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Jeg forstar ikke, er det ikke mulig a ta en brystoperasjon og samtidig ha en bra utdannelse?

Sier du det, Og hvorfor er kvinner opptatt av hvordan andre kvinner ser ut? Selvfolgelig fordi andre kvinner konkurerer med en selv om tilgjengelige menn. Selvklart fixer kvinner seg opp for a tiltrekke menn.

Det eneste som driver mennesker er behovet etter a fore sine egne gener videre. En kvinne kan bare bli mor til et visst antal barn. opp mot 20, mens en mann kan bli far til et ubestemt antall barn.Dermed, en kvinne behover i storre grad en partner som gir de beste mulige gener, (dette oppfattes som attraksjon) for at avkommet skal ha best mulig sjans a overleve.

Menn kan vaere mindre kresne ettersom de jo kan teoretisk produsere 25 30 barn i dognet. Altsa, den beste sjansen en mann har for a foere sine gener videre er gjennom masseproduksjon.

Selvfolgelig vil sosiale normer tilsi at dette ikke utfoeres i praksis, men jeg tror man ser det i bakgrunnen, mht oppfoersel, utrohet o.l.

For det første så har jeg ikke sagt at det ikke er ok at damer fikser på kroppene sine, jeg sa faktisk at det er helt ok og deres eget valg!

For det andre kan jeg ikke huske å ha lest så mye svada som det du presterte å lire ut av deg over her på lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi at samfunnet vårt trenger plastist kirurgi for å "pusse opp" kjønnslepper og ansiktstrekk? Er det viktig å kunne få bedret utseendet og størrelsen på puppene?

Vel, du kan jo ta en spørrerunde på et sats-senter rundt kl.16-18. Majoriteten av unge som trener inbiller jeg meg gjør det pga. utseende. De er ikke fornøyd med kroppen sin. Bare se på innmeldingstallene til ulike helsestudio rett etter nyttår. Mennesket har alltid higet etter å bli større/sterkere/vakrere. Ta f.eks. Ol, fitness, skjønnhetskonkurranser etc. vi applauderer de raskeste,vakreste osv.

Med kirurgi har mennesket rett og slett funnet en raskere måte å bli vakker på.

"Hvis ikke samfunnet setter en stopper for den storindustrien som vi nå ser vokse fram, med reklame som skremmer og sprer usikkerhet og frykt, ja da må vi vel bare spørre: Hva blir det neste?"

Vet ikke hva som skremmer flest: Marcus Schenkenberg/Cindy Crawford i boxer/bikini eller en reklame for fettsuging. sats er overfyllt av mennesker som vil bli vakrere, og der snakker vi storindustri. Proteinpulver,satsklær etc. Mennesker i alle aldre sluker pilleglass etter pilleglass, mens de teller dagene til sommeren er her og klesplaggene skal falle. Og gang på gang blir "januar-atletene" skuffet. De ser reklame der ulike forsøkspersoner har mistet alt i fra 10-20 kg fett uten å miste en trevl av muskelmasse. De blir hypnotisert av alle før og etter bildene, men faller i grus når de ser at dette slett ikke er så lett...

Jeg mener at hadde det ikke vært for denne treningstrenden som krever at alle skal være "fit" fra første dag på treninga, så hadde ikke silikondebatten vært her. Den hadde uansett vært mye mindre.

Ps: Håper det ikke ble for mye svada SierDuDet, så du "drepte" innlegget til Sean :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så har jeg ikke sagt at det ikke er ok at damer fikser på kroppene sine, jeg sa faktisk at det er helt ok og deres eget valg!

For det andre kan jeg ikke huske å ha lest så mye svada som det du presterte å lire ut av deg over her på lenge...

Svada? Evolusjonsteorien er jo ganske akseptert blant naturvitere.

Om man innser at mennesker er en dyreart, er det apenbart at alt vi mennesker foretar oss spinner rundt det grunnleggende behov for a forplante seg og beskytte avkommet.

For a kunne forplante seg ma man gjoere seg attraktiv for medlemmer av det motsatte kjoenn.

Hvorfor er rode lepper attraktivt?

-Det er et tegn pa god helse, altsa en partner som vil vaere med a produsere et friskt avkom.

Dermed leppestift.

Hvorfor er en veltrent kropp attraktivt ovenfor en kvinne?

Mannen har god helse, vil sannsynligvis leve lengre og vil dermed vaere i bedre stand til a beskytte hennes avkom.

Vi gar og trener.

Osv. alt kan relateres til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan jo ta en spørrerunde på et sats-senter rundt kl.16-18. Majoriteten av unge som trener inbiller jeg meg gjør det pga. utseende. De er ikke fornøyd med kroppen sin. Bare se på innmeldingstallene til ulike helsestudio rett etter nyttår. Mennesket har alltid higet etter å bli større/sterkere/vakrere. Ta f.eks. Ol, fitness, skjønnhetskonkurranser etc. vi applauderer de raskeste,vakreste osv.

Med kirurgi har mennesket rett og slett funnet en raskere måte å bli vakker på.

"Hvis ikke samfunnet setter en stopper for den storindustrien som vi nå ser vokse fram, med reklame som skremmer og sprer usikkerhet og frykt, ja da må vi vel bare spørre: Hva blir det neste?"

Vet ikke hva som skremmer flest: Marcus Schenkenberg/Cindy Crawford i boxer/bikini eller en reklame for fettsuging. sats er overfyllt av mennesker som vil bli vakrere, og der snakker vi storindustri. Proteinpulver,satsklær etc. Mennesker i alle aldre sluker pilleglass etter pilleglass, mens de teller dagene til sommeren er her og klesplaggene skal falle. Og gang på gang blir "januar-atletene" skuffet. De ser reklame der ulike forsøkspersoner har mistet alt i fra 10-20 kg fett uten å miste en trevl av muskelmasse. De blir hypnotisert av alle før og etter bildene, men faller i grus når de ser at dette slett ikke er så lett...

Jeg mener at hadde det ikke vært for denne treningstrenden som krever at alle skal være "fit" fra første dag på treninga, så hadde ikke silikondebatten vært her. Den hadde uansett vært mye mindre.

Ps: Håper det ikke ble for mye svada SierDuDet, så du "drepte" innlegget til Sean :-)

Hehe det var så langt at jeg ikke orka å lese det, registrerte bare mitt navn i bunnen av innlegget ditt :)

Uansett hva du skrev her vil jeg si at Sean er litt på bærtur, og det ser ikke helt ut som om han har fått med seg at menneskene faktisk har forandret seg litt siden steinalderen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jenter som tyr til plastiske operasjoner for å bedre på utseendet sitt noe bedre/verre enn gutter som bruker anabole steroider av nettopp samme årsak ?

Tenk litt på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er enign med deg at ungdom ikke bør drive å fixe på utsendet sitt, FØR FYLTE 18 ÅR! Er ikke enig i att plastisk kirurgi er noe negativt. Det er en personlig sak. Hvis en mann eller kvinne vil fixe litt på nesen sin, eller annen kroppsdel ved hjelp av kirurgi er det helt greit for meg. De bestemmer over seg selv.

Når det gjelder ungdommer under 18 år syns jeg ikke det skal være noe forbud mot plastisk kirurgi, men at bransjen skal rette reklame mot denne aldersgruppen finner jeg ganske umoralsk! Det blir på en måte det samme som å rekalamere for kondomer til 10 åringer.

Noe jeg derimot reagerer sterkt på er alle dem som absolutt skal gå inn for å sabotere ting for andre fordi de ikke liker det selv. For eksempel de idiotene som ikke finner Bigbrother moralsk uforsvarlig (noe som er helt latterlig) og derfor gjør alt de kan for å få det av lufta. De kan jo bare trykke på avknappen.

Ikke noe negativt til deg John Gunnar!, det er greit å utrykke sitt syn, men de som går til mer ekstreme måter (som noen av de jævla bomberne som driver å sprenger andre på religiøse grunnlag). De kan jo bare passe på seg selv for faan! Slike folk misliker jeg sterkt!

Velvel, mitt syn:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...