Gå til innhold

Hva synes dere?

woopiw

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 16 år som går aktivt på langrenn...trener 6 gang i uka utn gymtimene å spiser hele tida. jeg er 160cm høy å 50 kg å 60 cm rundt midja. Jeg får høre stadig at jeg er "for tynn". men høres det slik ut for dere? Er 50 kg mye eller lite for meg? Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

woopiw.

6 treningsdager i uken og 16 år gml. tilsier at du er flink til å spise godt. Tren aldri når du er sulten og spis godt etter trening, slik at du fyller opp glycogenlagrene i muskulaturen igjen. For å få fremgang er dette helt nødvendig.

I utgangspunkt er vekten din svært avhengig av din kroppsbygging.Er du karftig bygget er nok 50 kg. lavt, men er du fra naturens side spinkel, er det vel ikke så galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woopiw.

6 treningsdager i uken og 16 år gml. tilsier at du er flink til å spise godt. Tren aldri når du er sulten og spis godt etter trening, slik at du fyller opp glycogenlagrene i muskulaturen igjen. For å få fremgang er dette helt nødvendig.

I utgangspunkt er vekten din svært avhengig av din kroppsbygging.Er du karftig bygget er nok 50 kg. lavt, men er du fra naturens side spinkel, er det vel ikke så galt.

Hva skjer om jeg ikke spiser etter trening eller trener på om mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...