Gå til innhold

Venstresida må velge side.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg ser jo at fyren over her ikke er ved sine fulle fem, men jeg tror også det er første gang jeg i Norge har sett en politiker støtte Hisbollah.

Du sier jo at det florerer av dem her.

Glemte jo den halvsenile Willock i farten.

http://www.p4.no/story.asp?id=201293

Videoannonse
Annonse
  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

26

• keinstein

14

• ShitDiddelyDo

12

• gripp

8

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det finnes en hel drøss norske politikere som har gått inn for å annerkjenne Hamas (uten å først ta avstand fra noe som helst) i tillegg til palestinafronten og flere andre sivile organisasjoner med titusenvis av medlemmer.

Blandt den muslimske befolkning i Norge er støtten til disse organisasjonene massiv, og det tror jeg også du vet veldig godt.

Willoch støtter ikke terroren utført av verken Hisbollah eller Hamas. Han har aldri sagt noe i de baner. Han har derimot tatt til orde for dialog med et lovlig valgt parti.

Selvfølgelig er det mange muslimer som støtter organisasjonene de mener kjemper mot deres undertrykkere, og langt flere blir det nå etter Israels herjinger i Libanon. Ikke rart, spør du meg. Hadde du bodd i Libanonen og sett familien din bli lemlestet av Israels bomber, hus og hjem jevnet med jorda, hadde du nok kjempet mot overmakta du også.

Uansett: Poenget mitt var at mange av pro-Israel-fanatikerne ikke makter å ha to tanker i hodet på en gang, men omtaler samtlige med et kritisk syn på Israel som jødehatere.

Det å tale mot Israel nå vil ikke si at vi støtter terroren utført av diverse terrororganiasjoner.

Heldigvis ser det ut som om nesten hele verden fordømmer Israels herjinger i Libanon, men det betyr naturligvis ikke at nesten hele verden støtter terror. Det betyr bare at Israel går for langt, gang på gang.

Og denne gangen taper de stort. Deres herjinger kommer til å avle ekstremister på løpende bånd, samtidig som verden har fått nok.

Skrevet

Willoch støtter ikke terroren utført av verken Hisbollah eller Hamas. Han har aldri sagt noe i de baner. Han har derimot tatt til orde for dialog med et lovlig valgt parti.

Selvfølgelig er det mange muslimer som støtter organisasjonene de mener kjemper mot deres undertrykkere, og langt flere blir det nå etter Israels herjinger i Libanon. Ikke rart, spør du meg. Hadde du bodd i Libanonen og sett familien din bli lemlestet av Israels bomber, hus og hjem jevnet med jorda, hadde du nok kjempet mot overmakta du også.

Uansett: Poenget mitt var at mange av pro-Israel-fanatikerne ikke makter å ha to tanker i hodet på en gang, men omtaler samtlige med et kritisk syn på Israel som jødehatere.

Det å tale mot Israel nå vil ikke si at vi støtter terroren utført av diverse terrororganiasjoner.

Heldigvis ser det ut som om nesten hele verden fordømmer Israels herjinger i Libanon, men det betyr naturligvis ikke at nesten hele verden støtter terror. Det betyr bare at Israel går for langt, gang på gang.

Og denne gangen taper de stort. Deres herjinger kommer til å avle ekstremister på løpende bånd, samtidig som verden har fått nok.

Mange folk støtter massivt opp om organisasjonene som i tiår har sprengt israelske barn i småbiter på skolebussen, herunder den "lovlig valgte" regjeringen din, og som er den eneste årsak til at Isreal nå "går for langt", hva det nå enn er når det kommer til legitim krigføring for å utrydde terroristpakk som gjemmer seg blandt sivile.

Så enkelt er det.

Skrevet

"Deres herjinger kommer til å avle ekstremister på løpende bånd"

Ja. Selvsagt, men hva er ekstremistenes agenda? Nettopp det.

Hvis A gir deg en på trynet for å få deg til å fly på A, så ender du opp med en blåveis. Hvis du ikke flyr på A, så må du håpe på sympati, og sympatinen må ha en verdi.

Hvis du gir A en blåveis som hevn, så kan du tape sympati selv, hvis A allerede har sympati.

Hvis du selv allerede har dårlig sympati, kan et angrep på A senke deg ytterligere.

Hvis A fra før har dårlig sympati, og er kjent for å være en drittsekk, kan du vinne sympati.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis A gir deg en på trynet for å få deg til å fly på A, så ender du opp med en blåveis. Hvis du ikke flyr på A, så må du håpe på sympati, og sympatinen må ha en verdi.

Hvis du gir A en blåveis som hevn, så kan du tape sympati selv, hvis A allerede har sympati.

Hvis du selv allerede har dårlig sympati, kan et angrep på A senke deg ytterligere.

Hvis A fra før har dårlig sympati, og er kjent for å være en drittsekk, kan du vinne sympati.

Jeg lurer på om du selv forstår rallingene dine.

Gjest enig med gripp
Skrevet

"Det er temmelig forflatet argumentasjon å beskylde en part for folkemord når motparten ikke har mulighet til å forsvare seg uten å la det gå ut over sivile."

Maken til renspikket tullprat. Jeg har ikke ord til å kommentere det med, engang. Jepp. Skyting av mor og barn i ryggen når de forsøker å flykte fra israelske soldater som raserer boligen deres i jakten på islamister - jepp, det er selvfølgelig ikke folkemord. Og det er selvfølgelig ikke folkemord å bombe en by med sivile for å få tak i en håndfull terrorister. Og det er selvfølgelig ikke folkemord å bygge en mur, og dermed mure inn en hel befolkning på ufruktbart områd, for deretter å kutte vanntilførsel, kloakk, import/export, og terrorisere med lavtflygning i overlydhastighet på nattestid. Og _så_ klage over at enkelte tilter og lar seg verve av ekstremister? Det er så lavmåls at det finnes ikke ord som dekker det.

"Eneste moralsk holdbare alternativ da er total pasifisme, men med resultat å bli utslettet selv."

Nei. Det riktige alternativet er å ta imot det lille forsøket på forhandling av den nye regjeringen. Det riktige alternativet ville være å ikke forsøke å sulte ihjel en hel befolkning, og å kvele økonomien deres slik at det er helt umulig å komme på rett kjøl. Israel bedriver ingenting annet enn renspikket fascisme i dette tilfellet. Enkelt og greit. Og jeg gir faen i historiske grunner som brukes som unnskyldning - det duger ikke. Hamas-regjeringen har i det minste sagt seg villige til å forhandle. Israel avviser dette blankt. Hvorfor? Fordi det er viktigere å dvele ved gamle synder (begått av begge sider i like stor grad, forøvrig) enn fred?

"Begge parter har bestemt seg for å utslette den andre. Her er en forskjell: Bare den ene driver med kidnappinger og selvmordsaksjoner og andre provokasjoner som kan utløse krig."

Javisst. Israel har ikke hundrevis av palestinske fanger som holdes fengslet uten noen som helst form for rettergang - på grunnlag av mistanke om tilhørighet til ekstremistorganisasjoner. Israelske soldater dreper ikke sivile palestinere.

Palestina har stort sett sivilbefolkning. Ekstremistgrupper fra området (mange er fra helt andre land, forøvrig) kan ikke brukes som unnskyldning til å si at palestinerne forsøker å utrydde Israel. Israel bruker militæret mot den palestinske sivilbefolkning - palestina som land har overhodet ingenting å stille opp med. For hver ekstremist som sprenger seg i lufta, dreper israel haugevis av sivile som overhodet ikke har noe med denne ekstremisten å gjøre.

Les litt historie av seriøse, annerkjente historikere. Da vil du se at denne konflikten overhodet ikke er så "stakkars-israel-slemme-arabere" som wanna-be politiske ekstremister som deg (og trekløveret her inne) vil ha det til.

"Iran har bestemt seg for å utslette Israel. De har om en tid atombombe til det bruk. De kan kanskje ikke sende raketter via nabolandene, men kan bruke Hizbollah til å hjelpe seg."

Bevis det. Med noe som helst enn fanatisk, hysterisk hylende pro-israel propaganda. Vær så snill - prøv.

"Det vil si at om de ikke utsletter Hizbollah, får de om kort tid en uhåndterlig sikkerhetsituasjon for hele Israels befolkning."

Ingen har vel sagt at Hizbollah er en organisasjon som bør få eksistere? (De var forøvrig i utgangspunktet en helt legitim motstandsorganisasjon mot tidligere israels okkupasjon.)

"FN-resolusjon 1559 krever avvæpning av Hizbollah, og at libanesiske myndigheter skal ha herredømme over hele Libanon."

Israel plukker ut de FN-resolusjonene som passer dem, og hopper glatt over de de ikke liker. Israel er et av de få landene som ikke godtar regler om menneskerettigheter i krig o.l. Det du gjør nå er like hyklers som en prest som plukker etter eget forgodtbefinnende fra bibelen.

"Og da å moralisere overfor folk i stor fare i Midt-Østen slik du gjør, har ingen hensikt."

*LOL*

Du er faenmeg like ekstremistisk som kahn, grip(p) og morsk tilsammen :-)

At det går an å være så ensidig, blind og historieløs. Jeg er rent imponert.

"......................................."

Har du tørna helt ? Man forhandler ikke med terrorister - man skyter dem for å overleve selv. Ellers synes jeg du skulle ta den falske glorien og hykleriet ditt med til Libanon og se hvor lenge du kunne overleve med det.

Skrevet

Har du tørna helt ? Man forhandler ikke med terrorister - man skyter dem for å overleve selv. Ellers synes jeg du skulle ta den falske glorien og hykleriet ditt med til Libanon og se hvor lenge du kunne overleve med det.

I rest my case. Man kan heller ikke diskutere med ekstremister.

Skrevet

I følge deg selv er du jo nærmest alene om ikke å være ekstremist, så det er vel like greit å finne seg en annen hobby?

Skrevet

I følge deg selv er du jo nærmest alene om ikke å være ekstremist, så det er vel like greit å finne seg en annen hobby?

Jeg må innrømme at jeg har fordommer, men ikke uten grunn: Hizballah fikk jeg se i aksjon i Ecuador. De drev med omfattende narkosmugling og pengevasking for å skaffe penger til terrorisme. Uhyre brutale og hensynsløse, beskyttet av de muslimske enklavene i landet. Etter 11/9 fikk de problemer da USA begynte å nøste opp en del terronettverk, og lyset ble satt på deres virksomhet i hele Søramerika. Mange ble arrestert. Brutale mord, tortur og organisert kriminalitet ble brettet ut, det ufyselige jødehatet deres ble eksponert og de hensynsløse morderne og kriminelle ble presentert.

Det er ikke mye ære i å rane, stjele, drepe og selge narko med den ene hånda i Søramerikea og med den andre hånda klappe småbarn på hodet og dele ut mat i Libanon. Det er en kynisk terrormafia på den ene siden og med et omsorgsfullt ansikt på den andre. Hvilket ansikt ser du?

Det ene ansiktet vises til uvitende mennesker i Midtøsten og dumme politisk røde journalister i Europa, det andre vises til myndighetene i Søramerika. Folk derfra kan ikke fatte og begripe at det er samme folka som kysser småbarn i Libanon, som driver brutal skrekk-mafia i Santiago de Guayaquil og i Quito.

Gjest enig med gripp
Skrevet

Tja, her er det du som er ekstremisten: Tror at man skaper fred med å gi etter terroristkrav om løslatelse av fengslede terrorister. Da får man flere jævler løs til å lage faenskap som aldri tar slutt! Selv terroristene skjønner det, tufsene gjør det ikke.

Skrevet

Tja, her er det du som er ekstremisten: Tror at man skaper fred med å gi etter terroristkrav om løslatelse av fengslede terrorister. Da får man flere jævler løs til å lage faenskap som aldri tar slutt! Selv terroristene skjønner det, tufsene gjør det ikke.

Det er jeg som er ekstremist, når alt jeg hevder med sikkerhet er at saken på ingen måte er enkel eller ensidig, mens du hevder den ene sidens totale uskyld og rettmessige folkedrap? Heh-heh - nå blir det for dumt :-)

"............................................."

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har fordommer, men ikke uten grunn: Hizballah fikk jeg se i aksjon i Ecuador. De drev med omfattende narkosmugling og pengevasking for å skaffe penger til terrorisme. Uhyre brutale og hensynsløse, beskyttet av de muslimske enklavene i landet. Etter 11/9 fikk de problemer da USA begynte å nøste opp en del terronettverk, og lyset ble satt på deres virksomhet i hele Søramerika. Mange ble arrestert. Brutale mord, tortur og organisert kriminalitet ble brettet ut, det ufyselige jødehatet deres ble eksponert og de hensynsløse morderne og kriminelle ble presentert.

Det er ikke mye ære i å rane, stjele, drepe og selge narko med den ene hånda i Søramerikea og med den andre hånda klappe småbarn på hodet og dele ut mat i Libanon. Det er en kynisk terrormafia på den ene siden og med et omsorgsfullt ansikt på den andre. Hvilket ansikt ser du?

Det ene ansiktet vises til uvitende mennesker i Midtøsten og dumme politisk røde journalister i Europa, det andre vises til myndighetene i Søramerika. Folk derfra kan ikke fatte og begripe at det er samme folka som kysser småbarn i Libanon, som driver brutal skrekk-mafia i Santiago de Guayaquil og i Quito.

Hizbollah fordømte Al Quidas terrorangrep mot USA. Hizbollah er en terrororganisasjon, men kan ikke sammenliknes med sistnevnte. De er ikke på langt nær like islamittisk ekstreme. Og i motsetning til Al Quida har de faktisk oppstått som en motstandsgruppe, og ikke som en fanatisk ideologisk sharia-gruppe.

"........................................"

Skrevet

Det der var så søkt, keistein, at jeg synes nesten du burde være litt flau :-)

Skrevet

Legg merke til bruken av "" i "går for langt". Det er altså ikke å gå for langt, bare "", å nærmest massakrere både sivile libanesere og palestinere, fordi den regjeringen (som forøvrig har sagt seg villige til å forhandle, men blitt blankt avvist av israel) som er valgt ikke passer inn i israels historie og manglende vilje til å glemme grusomheter de selv har vært med på.

Det er heller ikke å gå for langt å sperre inn en hel befolkning, kutte vann og kloakktilførsel, hindre import/eksport, og rett ut sulte folk ihjel. Neida - det er bare rett og rimelig, det, fordi hamas (forøvrig ikke den politiske delen av hamas som nå er valgt til regjering - den strider fortsatt med ekstremistiske elementer i hamas) selvfølgelig ikke i følge israel skal anerkjennes som regjering. Tror de at hamas vil anerkjenne israel som land, nå de ikke engang vil anerkjenne hamas som lovlig valgt regjering? (Det er ingen "" i lovlig valgt her.)

Her ropes det opp om at ekstremistene hisser til krig, og at det var dette de ville. Kanskje. Men det kan se like mye ut som om israel bare ventet på en unnskyldning til å gå inn og begå folkemord på gaza.

Skrevet

Legg merke til bruken av "" i "går for langt". Det er altså ikke å gå for langt, bare "", å nærmest massakrere både sivile libanesere og palestinere, fordi den regjeringen (som forøvrig har sagt seg villige til å forhandle, men blitt blankt avvist av israel) som er valgt ikke passer inn i israels historie og manglende vilje til å glemme grusomheter de selv har vært med på.

Det er heller ikke å gå for langt å sperre inn en hel befolkning, kutte vann og kloakktilførsel, hindre import/eksport, og rett ut sulte folk ihjel. Neida - det er bare rett og rimelig, det, fordi hamas (forøvrig ikke den politiske delen av hamas som nå er valgt til regjering - den strider fortsatt med ekstremistiske elementer i hamas) selvfølgelig ikke i følge israel skal anerkjennes som regjering. Tror de at hamas vil anerkjenne israel som land, nå de ikke engang vil anerkjenne hamas som lovlig valgt regjering? (Det er ingen "" i lovlig valgt her.)

Her ropes det opp om at ekstremistene hisser til krig, og at det var dette de ville. Kanskje. Men det kan se like mye ut som om israel bare ventet på en unnskyldning til å gå inn og begå folkemord på gaza.

Du ignorerer tydligvis totalt det faktum at disse soldatene gjemmer seg blandt sivilbefolkningen og avfyrer rakkettene sine fra private hus midt i boligstrøk.

Ikke en fjert skriver du om det, og ikke en fjert av ansvaret legger du på dem. I dine øyne er de jo tross alt "frihetskrigere" som kjemper mot facister.

Din historiefremstillimg er identisk lik en person som starter å fortelle om WW2 med de alliertes terrorbombing av Dresden og hoper bukk over alt før..og etter.

Jeg har faktisk sett en slik person i aksjon. Han heter Tore Tvedt og er en du deler de fleste oppfatninger med i denen saken.

Skrevet

Nei, jeg ser jo at fyren over her ikke er ved sine fulle fem, men jeg tror også det er første gang jeg i Norge har sett en politiker støtte Hisbollah.

Du sier jo at det florerer av dem her.

Det der er jo heller ikke en ordentlig politiker, og dermed et elendig eksempel på det "jødehatende" norge. Hvorvidt idioten faktisk har noe forhold for eller imot jøder fremgår jo ikke av artikkelen, men at han er kommunist og dermed hater israel og usa er jo tydelig. Men hvorfor i all verden skal vi behøve å ta utskudd og klovner som det der alvorlig? Det blir som å ta tore tvedt og vigrid alvorlig.

Skrevet

Det der er jo heller ikke en ordentlig politiker, og dermed et elendig eksempel på det "jødehatende" norge. Hvorvidt idioten faktisk har noe forhold for eller imot jøder fremgår jo ikke av artikkelen, men at han er kommunist og dermed hater israel og usa er jo tydelig. Men hvorfor i all verden skal vi behøve å ta utskudd og klovner som det der alvorlig? Det blir som å ta tore tvedt og vigrid alvorlig.

Toskeskap. Du har nedover i hele tråden tatt til ordet for nøyaktig det samme når det gjelder den "lovlig valgte" facistoide Hamasregjeringen, og

at Norge skal bryte den den nåværende politikken og annerkjenne dem, slik de på ytterste venstre ønsker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er egentlig utrolig at fyren fikk spalteplass.

Gjest enig med gripp
Skrevet

Det er jeg som er ekstremist, når alt jeg hevder med sikkerhet er at saken på ingen måte er enkel eller ensidig, mens du hevder den ene sidens totale uskyld og rettmessige folkedrap? Heh-heh - nå blir det for dumt :-)

"............................................."

Jeg har ikke hevder den ene sidens totale uskyld og rettmessige folkedrap, bare kålhoder forstår ikke bedre.

Skrevet

Jeg har ikke hevder den ene sidens totale uskyld og rettmessige folkedrap, bare kålhoder forstår ikke bedre.

Det er da du og trekløveret her som argumenterer for Israls uskyld, og hvor fæle hele araberlandene - spesiellt de sivile - er mot dem, hele tiden, alle sammen.

Jeg argumenterer ikke for annet enn at Israel er en like delaktig part i grusomhetene der nede, og har vært det siden krigen i 1948. Det hjelper ovehodet ikke at den første kjente massakren ble utført av arabere. Israel frasier seg noe som helst særstilling når de går hen og gjør nøyaktig det samme. (Jeg snakker om på 30- og 40-tallet selvfølgelig).

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...