Gå til innhold

hvilken bok/bøker har du lest og er skuffet over?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Man "skal" liksom like dem....

Ja, det er noe med det.

Jeg nekter å lese DaVinci-koden og Harry Potter-bøkene bare fordi de er så overhypet. Det holder jeg meg knallhard på!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

16

• Hawkwind

12

• flisa

7

• bugge -jenta

6

Gjest Princess Peach
Skrevet

Enig! Jeg klarte aldri å lese den ferdig...

Så den stor pent i bokhylla mi...

Jeg tvang meg til å lese den ferdig når jeg først hadde kjøpt den. :)

Skrevet

"L" av Erlend Loe. Det er den eneste boka jeg ikke har greid å lese ferdig. Og jeg har prøvd flere ganger altså.

Skrevet

Synes de første bøkene hennes er bra, men resten synes jeg er i samme stil som de andre. Den siste boka hennes "orkestergraven" synes jeg var en stor skuffelse.

Enig i at bøkene er ganske like..

Men jeg har uansett fått dilla:) Synes også den siste var bra og spennende.

Men som sagt, skjønner hva du mener:)

Skrevet

Ja, det er noe med det.

Jeg nekter å lese DaVinci-koden og Harry Potter-bøkene bare fordi de er så overhypet. Det holder jeg meg knallhard på!

Da Vinic-koden var spennende, men Engler og demoner var enda mer spennende! Og Harry Potter er jo et must! :o)

Skrevet

karin fossum, gud for noen bøker hun skriver. den der med hun indiadamen.. herregud for nøe træl

Åh herregud, jeg kunne ikke vært mer enig med deg.

Måtte kaste den boka da jeg hadde lest den.

Skrevet

Ja, det er noe med det.

Harry Potter bøkene er artig lesning, men er uten dybde og substans forøvrig.

Spennende å lese en gang, men ikke bøker som tåler flere gjennomlesninger.

Skrevet

Synes de første bøkene hennes er bra, men resten synes jeg er i samme stil som de andre. Den siste boka hennes "orkestergraven" synes jeg var en stor skuffelse.

ENIG!!! De første krimbøkene var spennende, men Orkestergraven sto bom stille jo. Har hørt flere si det samme. Jeg la den bort etter ca 1/3.

Skrevet

karin fossum, gud for noen bøker hun skriver. den der med hun indiadamen.. herregud for nøe træl

Elskede Poona kommer jeg heller ingen vei med. Har lest de andre krimbøkene (bortsett fra Drapet på Harriet Krohn) og synes de er greie, men Poona-boka klarer jeg ikke. Har til og med prøvd lydboka uten å lykkes! Men jeg så dne på tv da og da gikk den ned.

Skrevet

Jeg har lest Harry Potter bøkene minst 5 ganger! Syns de er spennende jeg! :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Må innrømme at jeg har lest den første boka, men jeg syntes det var kjipe greier.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Da Vinic-koden var spennende, men Engler og demoner var enda mer spennende! Og Harry Potter er jo et must! :o)

Nehei, du får aldri overtalt meg. *rekke tunge*

Skrevet

Jeg har lest Harry Potter bøkene minst 5 ganger! Syns de er spennende jeg! :)

Er vel litt for preget over å ha lest -mye- tipper jeg.

Etter noen tusen bøker øker kvalitetskravene til litteraturen man leser ;-)

Skrevet

Jeg har også lest mye, og liker mye forskjellig. Alt fra Zarathustra til Harry Potter. Av og til må man bare flyte inn i fantasiens verden.

Skrevet

Må innrømme at jeg har lest den første boka, men jeg syntes det var kjipe greier.

Det er jo skrevet med barn som den primære målgruppen vettu.

Og det preger bøkene, især de to første ;-)

Gjest Aviaana
Skrevet

ENIG!!! De første krimbøkene var spennende, men Orkestergraven sto bom stille jo. Har hørt flere si det samme. Jeg la den bort etter ca 1/3.

Det pussige er at avslutningen på alle hennes bøker ender på akkurat samme måte. Det er jakt på en som de først tror er morderen, så viser det seg å være en annen. Så før boka er ferdig, så kan du ressonere deg frem til hvem som er morderen, ut i fra hvem de jakter på.

Skrevet

Jeg har også lest mye, og liker mye forskjellig. Alt fra Zarathustra til Harry Potter. Av og til må man bare flyte inn i fantasiens verden.

Joa, har ingen problemer med å godta en boks ytre rammer.

Har lest sci-fi og fantasy jevnt i et par tiår, så den greia har jeg ikke noe problem med.

Synes likevel ikke HP-bøkene er gode nok til gjenlesning, i motstning til en del andre klassiske barnebøker innen fantasy-genren (Susan Coopers bøker blant annet, som ble utgitt i Lunaserien for mange år siden).

Skrevet

Jeg har også lest veldig, veldig mye, og jeg elsker Harry Potter.

Tror nok grunnen er at det er en av de få bokseriene som fremdeles kan få frem den herlige barndomsfølelsen av å dukke skikkelig inn i en annen verden, og la den blaserte voksen-meg seile i sin egen sjø. ;o)

Men jeg leser dem på engelsk, da. Synes de norske navnene er så uendelig teite.

Skrevet

Joa, har ingen problemer med å godta en boks ytre rammer.

Har lest sci-fi og fantasy jevnt i et par tiår, så den greia har jeg ikke noe problem med.

Synes likevel ikke HP-bøkene er gode nok til gjenlesning, i motstning til en del andre klassiske barnebøker innen fantasy-genren (Susan Coopers bøker blant annet, som ble utgitt i Lunaserien for mange år siden).

Åh, Lunaserien!

*drømmer*

Skrevet

Ja, det er noe med det.

Men Da-Vincikoden var en opplevelse! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...