Gå til innhold

chorizo - hvordan uttales det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uttales det "sjoriso" eller "korizo"? Eller uttales det helt annerledes?

Skrevet

Eller Tsjoritzo..?

Ja, det var nok hakket bedre stavet, sånn lydmessig. ;o)

Skrevet

Ja, det var nok hakket bedre stavet, sånn lydmessig. ;o)

Thanx :) Syntes bare det hørtes riktigere ut med en "Tsj"..

Gjest nøstemor
Skrevet

En av mine venner med spansk som morsmål, uttaler det "shjoriso".

Gjest nøstemor
Skrevet

Eller heller "tsjåriså" - å'en som en mellomting mellom o og å, og altså den z'en som s, ikke ts.

Skrevet

schoritzo

Sånn uttaler jeg det - uten t i begynnelsen..... Sikkert feil ut fra hva jeg leser lenger ned, men ikke så galt som angtrekå med påmm fri og bærne! ;-)

Gjest amparro...
Skrevet

En av mine venner med spansk som morsmål, uttaler det "shjoriso".

Det er helt riktig det! Jeg har bodd i Spania i mange år og det uttales sånn. Veldig ok at den har kommet hit :-)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Fasiten: tsjårisså med trykk på i.

(og helst lesping på dobbelt-s'en. Lesping ligner på th-lyden i fx 'thing' på engelsk)

Skrevet

Det er helt riktig det! Jeg har bodd i Spania i mange år og det uttales sånn. Veldig ok at den har kommet hit :-)

Hva er dette for noe egentlig? Noe å spise?

Gjest nøstemor
Skrevet

Nå lærte jeg noe nytt i dag også :-)

Det hørtes jo godt ut!

Det er godt i syltynne "slicer", men ikke i tjukke stykker. Urrkk. Myyye fett i og mye hvitløk.

Gjest Signert
Skrevet

Eller heller "tsjåriså" - å'en som en mellomting mellom o og å, og altså den z'en som s, ikke ts.

Moro at alle uttaler det forskjellig og er overbevist om at dere måte å si det på er den riktige:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...