Gå til innhold

1.000.000 israelere på flukt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror kanskje du burde ta en titt på ordet "rasisme" og hva det betyr.

Det er ikke kun raser det er snakk om. Det er også snakk om blant annet religion.

Hele debatten har endret seg. Men noen følger ikke med. Rasisme er et utbrukt og misbrukt ord.

Når rullestolbrukere føler seg utsatt for rasisme, da forstår vel alle at noe er ferd med å bli absurd. Vi slipper opp for argumenter og prøver å ramme hverandre så godt vi kan. Når kriminelle sier de er utsatt for rasisme når de blir dømt for forbrytelser, da er det bare absurd. Kjøre debatten i grøfta.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

28

• ShitDiddelyDo

4

• nyttnick

4

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Problemet er at du ikke snakker om islam og muslimer, men om arabere og arabisk kultur, kjære keinstein... Her er hva du skriver til flisa. Les og gråt!

"Arabisk kultur er ikke å skape noe, bare leve fra hånd til munn og flakke fra sted til sted på søken etter verdier og mat. De samler seg der det finnes noe å hente, og drar igjen når det ikke er mer der. Å bygge, utdanne eller investere er ikke deres kultur. Det kan du f eks se på andelen arabiske Nobelpristagere, og arabiske industriland finnes knapt. De datt av lasset rundt år 1400, og har ikke oppnådd noe siden det, bortsett fra noen neorme sjørøverstater som måtte knuses frød eødela alt som het handel og sjøfart. Så historisk sett er de svært destruktive."

Igjen: du bedriver reinspikka rasisme, og det er et dårlig argument at rasismebeskyldninger er gammeldagse. Du snakker ned en hel folkegruppe, nemlig arabere. Når blir beskyldningene om jødehat gammeldagse? Når skal det bli mulig å kritsere STATEN Israel, uten å bli beskyldt for å være antisemitt. Det er så vanvittig enkelt å avskrive all kritikk av Israel som jødehat!

Og det er så vanvittig trist å se at det store flertallet av dem som anklager andre for jødehat, selv hater en annen folkegruppe så intenst....

Hvem var det som prøvde å myrde noen tusen mennesker med bomber nettopp? FrP?

Skrevet

Hvem var det som prøvde å myrde noen tusen mennesker med bomber nettopp? FrP?

Var det et forsøk på å forsvare at du nettopp snakket ned et helt folkeslag? Igjen - definisjonen på rasisme er å dømme hele folkegrupper, og det finnes ikke noe forsvar for rasisme. Punktum.

Du er sørgelig, keinstein. Skikkelig sørgelig.

Skrevet

Hele debatten har endret seg. Men noen følger ikke med. Rasisme er et utbrukt og misbrukt ord.

Når rullestolbrukere føler seg utsatt for rasisme, da forstår vel alle at noe er ferd med å bli absurd. Vi slipper opp for argumenter og prøver å ramme hverandre så godt vi kan. Når kriminelle sier de er utsatt for rasisme når de blir dømt for forbrytelser, da er det bare absurd. Kjøre debatten i grøfta.

Hva kaller du begrepene "antisemitt" og "jødehater" da. Det brukes jo om alle som måtte finne på å kritisere noe staten Israel foretar seg.... Disse begrepene er virkelig så slitt og misbrukt at de har mistet en hver injurierende kraft.

Skrevet

Var det et forsøk på å forsvare at du nettopp snakket ned et helt folkeslag? Igjen - definisjonen på rasisme er å dømme hele folkegrupper, og det finnes ikke noe forsvar for rasisme. Punktum.

Amen, igjen!

Skrevet

En hel kultur av ørkenstammer.

Se på India, bygget opp av britene og et av verdens beste på IT. Se så på Pakistan.... Se så på Hong Kong. Kolonier.

Se på afrikansk kultur. I f eks Kongo og Sudan dør hundrevis i uka, og der er det minst 20 parter. I Midtøsten er det to, enda er det ikke fred. Hva har de felles? Islam.

I Indonesia dør også mange. Islam.

9/11: islam

6,5 mill døde på 30 år: islam.

Skrevet

Hva kaller du begrepene "antisemitt" og "jødehater" da. Det brukes jo om alle som måtte finne på å kritisere noe staten Israel foretar seg.... Disse begrepene er virkelig så slitt og misbrukt at de har mistet en hver injurierende kraft.

Å bruke eksempler som alle kan se i dag og den anklagede ikke nekter for, det blir noe annet. Muslimene nekter ikke for jødehat, de oppfordrer til det, på hvert gatehjørne i hele verden. Fra moskeer i hele verden. Jødene skal vekk fra de hellige byer og det hellige land, om nødvendig drepes.

Skrevet

Å bruke eksempler som alle kan se i dag og den anklagede ikke nekter for, det blir noe annet. Muslimene nekter ikke for jødehat, de oppfordrer til det, på hvert gatehjørne i hele verden. Fra moskeer i hele verden. Jødene skal vekk fra de hellige byer og det hellige land, om nødvendig drepes.

Jeg snakker ikke om ekstremister med uttalt hat, jeg snakker om den vanlige mannen i gata og andre (feks Garder), som blir kalt jødehatere når de kritiserer staten Israel.

At det finnes jødehatere og muslimhatere er det vel ingen tvil om, men er den ene bedre enn den andre? Ikke i mine øyne i alle fall.

Mitt poeng er at du kritiserer bruken av begrepet rasisme, mens jeg påpeker at det ikke er mer slitt en begrepet jødehatere. Det finnes rasister (du er et godt eksempel) og det finnes jødehatere. Og så finnes det folk som er kritiske til islam og til hva staten Israel bedriver (ikke til jøder som folkegruppe). Begrepet rasisme slites av at man kaller alle som hever røsten kritisk mot innvandrere for rasister. Og begrepet jødehater slites av at all kritikk av staten Israel blir avvist som jødehat.

Skrevet

En hel kultur av ørkenstammer.

Se på India, bygget opp av britene og et av verdens beste på IT. Se så på Pakistan.... Se så på Hong Kong. Kolonier.

Se på afrikansk kultur. I f eks Kongo og Sudan dør hundrevis i uka, og der er det minst 20 parter. I Midtøsten er det to, enda er det ikke fred. Hva har de felles? Islam.

I Indonesia dør også mange. Islam.

9/11: islam

6,5 mill døde på 30 år: islam.

Sørgelig keinstein... Alle rasister har argumenter for hatet sitt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg snakker ikke om ekstremister med uttalt hat, jeg snakker om den vanlige mannen i gata og andre (feks Garder), som blir kalt jødehatere når de kritiserer staten Israel.

At det finnes jødehatere og muslimhatere er det vel ingen tvil om, men er den ene bedre enn den andre? Ikke i mine øyne i alle fall.

Mitt poeng er at du kritiserer bruken av begrepet rasisme, mens jeg påpeker at det ikke er mer slitt en begrepet jødehatere. Det finnes rasister (du er et godt eksempel) og det finnes jødehatere. Og så finnes det folk som er kritiske til islam og til hva staten Israel bedriver (ikke til jøder som folkegruppe). Begrepet rasisme slites av at man kaller alle som hever røsten kritisk mot innvandrere for rasister. Og begrepet jødehater slites av at all kritikk av staten Israel blir avvist som jødehat.

Amen!

Men du snakker til en vegg fylt til taket med rasistisk hat.

Skrevet

"Og begrepet jødehater slites av at all kritikk av staten Israel blir avvist som jødehat."

Ikke all kritikk, men media gir ikke handlinger fra de to partene lik oppmerksomhet. 650 uprovoserte raketter mot sivilbefolkningen i en by på 10 år får nesten ikke et ord.

Rene terrorister og galninger blir kalt frihetskjempere og aktivister.

At Syria og Iran finansierer det hele blir forbigått.

At Arafat har brukt hele sitt liv til å la sjanser gå fra seg blir forbigått.

Det er bare for opplagt.

Skrevet

Sørgelig keinstein... Alle rasister har argumenter for hatet sitt.

Det som er mer sørgelig er at de som slipper opp for argumenter går over til anklager. F eks "rasisme". Enda islam ikke er en rase?

Er det ikke merkelig at jeg ikke tar meg nær av det?

Det er knapt noen som bryr seg om rasismeanklager lenger.

RASIST! RASIST! RASIST!

You see?

Du kunne like gjerne skrevet:

DIN BÆSJ! DIN BÆSJ! DIN BÆSJ!

Det har ingen injurierende kraft. Det blir for dumt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Og begrepet jødehater slites av at all kritikk av staten Israel blir avvist som jødehat."

Ikke all kritikk, men media gir ikke handlinger fra de to partene lik oppmerksomhet. 650 uprovoserte raketter mot sivilbefolkningen i en by på 10 år får nesten ikke et ord.

Rene terrorister og galninger blir kalt frihetskjempere og aktivister.

At Syria og Iran finansierer det hele blir forbigått.

At Arafat har brukt hele sitt liv til å la sjanser gå fra seg blir forbigått.

Det er bare for opplagt.

"Ikke all kritikk, men media gir ikke handlinger fra de to partene lik oppmerksomhet. 650 uprovoserte raketter mot sivilbefolkningen i en by på 10 år får nesten ikke et ord."

Det står da stadig å lese i norske aviser (som Dagbladet og VG) om islamisters angrip på Israel.

"Rene terrorister og galninger blir kalt frihetskjempere og aktivister."

Hva slags aviser er det egentlig du leser? Jeg leser VG og Dagbladet nesten hver eneste dag, og de omtaler terroristene som terrorister. Ikke frihetskjempere. Herregud. Hvor tar du det fra?

"At Syria og Iran finansierer det hele blir forbigått."

Forbigått? Vi kan da lese om Hizbollahs forhold til Syria og Iran i våre aviser hver eneste dag. Daglig har både NRK og tv2 reportasjer fra både Libanon og Israel, og daglig forteller de hvor mange raketter som har ramlet ned over Israel og hvor mange som har blitt drept.

På tide at du åpner en avis hvis du tror på det røret du har skriver.

Skrevet

Det som er mer sørgelig er at de som slipper opp for argumenter går over til anklager. F eks "rasisme". Enda islam ikke er en rase?

Er det ikke merkelig at jeg ikke tar meg nær av det?

Det er knapt noen som bryr seg om rasismeanklager lenger.

RASIST! RASIST! RASIST!

You see?

Du kunne like gjerne skrevet:

DIN BÆSJ! DIN BÆSJ! DIN BÆSJ!

Det har ingen injurierende kraft. Det blir for dumt.

Men du snakket ikke om islam, keinstein, du snakket om ARABERE...

"Arabisk kultur er ikke å skape noe, bare leve fra hånd til munn og flakke fra sted til sted på søken etter verdier og mat. De samler seg der det finnes noe å hente, og drar igjen når det ikke er mer der. Å bygge, utdanne eller investere er ikke deres kultur. Det kan du f eks se på andelen arabiske Nobelpristagere, og arabiske industriland finnes knapt. De datt av lasset rundt år 1400, og har ikke oppnådd noe siden det, bortsett fra noen neorme sjørøverstater som måtte knuses frød eødela alt som het handel og sjøfart. Så historisk sett er de svært destruktive."

Så: DIN BÆSJ, DIN BÆSJ, DIN BÆSJ!

Skrevet

"Ikke all kritikk, men media gir ikke handlinger fra de to partene lik oppmerksomhet. 650 uprovoserte raketter mot sivilbefolkningen i en by på 10 år får nesten ikke et ord."

Det står da stadig å lese i norske aviser (som Dagbladet og VG) om islamisters angrip på Israel.

"Rene terrorister og galninger blir kalt frihetskjempere og aktivister."

Hva slags aviser er det egentlig du leser? Jeg leser VG og Dagbladet nesten hver eneste dag, og de omtaler terroristene som terrorister. Ikke frihetskjempere. Herregud. Hvor tar du det fra?

"At Syria og Iran finansierer det hele blir forbigått."

Forbigått? Vi kan da lese om Hizbollahs forhold til Syria og Iran i våre aviser hver eneste dag. Daglig har både NRK og tv2 reportasjer fra både Libanon og Israel, og daglig forteller de hvor mange raketter som har ramlet ned over Israel og hvor mange som har blitt drept.

På tide at du åpner en avis hvis du tror på det røret du har skriver.

Dette har pågått i årtier, men de siste ukers hendelser har endret fokuset. Hendelser i Storbritannia, USA og nå Josteins utspill er bare en liten del av bildet.

For noen år siden leste jeg om "jødiske raketter", "jødiske stridsvogner", "palestinske frihetskjempere" - og fordømme meg "aktivister" som kidnappet og drepte en egyptisk diplomat. Jøder har aldri hatt stridsvogner eller raketter. Det er bare terrorister som kidnapper og dreper uskyldige folk

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dette har pågått i årtier, men de siste ukers hendelser har endret fokuset. Hendelser i Storbritannia, USA og nå Josteins utspill er bare en liten del av bildet.

For noen år siden leste jeg om "jødiske raketter", "jødiske stridsvogner", "palestinske frihetskjempere" - og fordømme meg "aktivister" som kidnappet og drepte en egyptisk diplomat. Jøder har aldri hatt stridsvogner eller raketter. Det er bare terrorister som kidnapper og dreper uskyldige folk

"Det er bare terrorister som kidnapper og dreper uskyldige folk"

Du er i så fall enig i at Staten Israel utøver terrorisme?

Skrevet

Men du snakket ikke om islam, keinstein, du snakket om ARABERE...

Så: DIN BÆSJ, DIN BÆSJ, DIN BÆSJ!

Arabisk kultur og ideologi (islam) er spredd over nesten hele Nordafrika, hele Midtøsten og helt til Indonesia. Bare brutt av et lite land befolket av jøder som okkuperer det hellige land og de hellige byer.

Skrevet

"Det er bare terrorister som kidnapper og dreper uskyldige folk"

Du er i så fall enig i at Staten Israel utøver terrorisme?

Takk. Det var det jeg ville ha fram.

Jeg har ikke hørt om at israelere sprenger fly, folk og bygninger i land langt borte på andre siden av jorda for å slå skrekk i de vantro og for å tvinge dem til å underkaste seg en religion/ideologi?

Skrevet

Amen!

Men du snakker til en vegg fylt til taket med rasistisk hat.

Eller til en vegg som ser fullstendig bort fra fakta.

Hvem sprenger fly? Hvem sprenger bygninger med tusenvis av folk på andre siden av jorda?

Skrevet

Problemet er at du ikke snakker om islam og muslimer, men om arabere og arabisk kultur, kjære keinstein... Her er hva du skriver til flisa. Les og gråt!

Igjen: du bedriver reinspikka rasisme, og det er et dårlig argument at rasismebeskyldninger er gammeldagse. Du snakker ned en hel folkegruppe, nemlig arabere. Når blir beskyldningene om jødehat gammeldagse? Når skal det bli mulig å kritsere STATEN Israel, uten å bli beskyldt for å være antisemitt. Det er så vanvittig enkelt å avskrive all kritikk av Israel som jødehat!

Og det er så vanvittig trist å se at det store flertallet av dem som anklager andre for jødehat, selv hater en annen folkegruppe så intenst....

Før du skriker opp med floskelen "rasist" o.l. syns jeg heller du punkt for punkt skal argumentere for hvorfor du mener en slik beskrivelse av arabisk kultur er feil.

Keinstein burde også ha tillagt at dette folkeferdet bedriver det nærmeste vi kommer til slavehandel i dag, men grov utnyttelse av fattige folk fra India og Fillipinene slik at de selv skal slippe å gjøre noe. Dette gjelder som du skjønner de rike oljestatene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...