Gå til innhold

1.000.000 israelere på flukt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før du skriker opp med floskelen "rasist" o.l. syns jeg heller du punkt for punkt skal argumentere for hvorfor du mener en slik beskrivelse av arabisk kultur er feil.

Keinstein burde også ha tillagt at dette folkeferdet bedriver det nærmeste vi kommer til slavehandel i dag, men grov utnyttelse av fattige folk fra India og Fillipinene slik at de selv skal slippe å gjøre noe. Dette gjelder som du skjønner de rike oljestatene.

Koranen tillater slavehold.

Og påbyr kvinneundertrykking.

Det religiøse politiet i disse arabiske statene bruker det meste av sin tid til å kontrollere kvinners seksualitet. Og menns.

I Malmö er nå slike religiøse militsfolk i full drift. De bruker det meste av tida til å kontrollere kvinners adferd og påkledning. Som da talibanerne hersket i Afganistan.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

28

• ShitDiddelyDo

4

• nyttnick

4

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det religiøse politiet i disse arabiske statene bruker det meste av sin tid til å kontrollere kvinners seksualitet. Og menns.

I Malmö er nå slike religiøse militsfolk i full drift. De bruker det meste av tida til å kontrollere kvinners adferd og påkledning. Som da talibanerne hersket i Afganistan.

Litt statistikk som supplement:

* Hver fjerde briske muslim mener terroraksjonen i London i fjor, kan rettferdiggjøres (justified).

* Hver tredje britiske muslim er uenige i det demokratiske styresettet og friheten,og ville heller ha sharialover i UK.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=399352&in_page_id=1770

Skrevet

En hel kultur av ørkenstammer.

Se på India, bygget opp av britene og et av verdens beste på IT. Se så på Pakistan.... Se så på Hong Kong. Kolonier.

Se på afrikansk kultur. I f eks Kongo og Sudan dør hundrevis i uka, og der er det minst 20 parter. I Midtøsten er det to, enda er det ikke fred. Hva har de felles? Islam.

I Indonesia dør også mange. Islam.

9/11: islam

6,5 mill døde på 30 år: islam.

Konflkten i kongo har absolutt ingenting med Islam å gjøre uansett hvor godt det måtte passe inn i ditt verdensbilde. Det er masse kongolesiske militsgrupper, samt regeringstyrker fra nabolandene og deres militser der, men kampen er i all hovedsak om naturessursene, særlig diamanter.

Skrevet

Så alike "militser" er altså aktive i Malmø. Jeg kjøper ikke uten videre denne påstanden fra en som har skrevet at de etnisk svanske rømmer fra byen i en fart som ville gjort den tom for "ekte" svensker på under 5 år.

Skrevet

Så alike "militser" er altså aktive i Malmø. Jeg kjøper ikke uten videre denne påstanden fra en som har skrevet at de etnisk svanske rømmer fra byen i en fart som ville gjort den tom for "ekte" svensker på under 5 år.

Rinkeby er nå fullstendig tom for svensker. Rosengård har nå nær 10% svensker.

Utenlandske medier har skrevet mye om dette, til svenskenes sterke irritasjon.

B l a at en gruppe borgervern på 50 rasende svensker i Boxholm angrep en bil med bandemedlemmer som hadde slått ned en svenske med balltre. Borgerveret stoppet bilen, veltet den og grisebanket passasjerene. Dette likte politikerne veldig dårlig og pressen framstilte det som litt bråk på et hjørne. Etnisiteten og bandens bosted ble heller ikke opplyst. De er redde for mer av dette slaget.

Skrevet

Konflkten i kongo har absolutt ingenting med Islam å gjøre uansett hvor godt det måtte passe inn i ditt verdensbilde. Det er masse kongolesiske militsgrupper, samt regeringstyrker fra nabolandene og deres militser der, men kampen er i all hovedsak om naturessursene, særlig diamanter.

Litt nord for Kongo:

"Masalitt- og Zaghwa-folkene og arabiske stammer kollektivt kalt Baggara (også svarte i de fleste ikke-afrikaneres øyne) som slo seg ned i regionen som nybyggere fra begynnelsen av det 13. århundre. Begge gruppene er muslimer. Forholdet mellom de to gruppene har imidlertid vært spent. Det før-koloniale Fur-kongedømmet støtte regelmessig sammen med Baggaraene, særlig med Rizeigat. Dessuten var Darfur før det 20. århundre sete for slavehandel og Fur og arabiske slavehandlere konkurrerte om å ta til fange flest mulig slaver i Bahr el Ghazal-regionene langs kysten. De to gruppene har også ulike økonomiske behov, noe som har medført sammenstøt. Fur og Masalit er jordbrukere. Araberne og Zaghawa er nomadiske gjetere. Dette har ført til uenigheter om bruken av adgang til land og overflatevann."

De samarbeidet med en enorm sjøsrøverstat langs kysten mot Middelhavet. Den ble knust av 5 stormakter på slutten av 1800-tallet som hadde mistet nesten hele handelsruta i Middelhavet pga sjørøvere og var kraftig lei. 2000 islamske/arabiske sjørøverskip ble skutt i filler, slavehandlere og røvere ble jaget det remmer pg tøy kunne holde og de fleste drept. Islamsk kultur og religion tillater slaveri og slavehandel.

Hvis du tar deg en tur til det området nå, kan også du og hele familien bli tatt som slaver og solgt. Den dag i dag. Først selger de deg og dine på torget, så går de i moskeen og ber.

Gjest Byrinken
Skrevet

Rinkeby er nå fullstendig tom for svensker. Rosengård har nå nær 10% svensker.

Utenlandske medier har skrevet mye om dette, til svenskenes sterke irritasjon.

B l a at en gruppe borgervern på 50 rasende svensker i Boxholm angrep en bil med bandemedlemmer som hadde slått ned en svenske med balltre. Borgerveret stoppet bilen, veltet den og grisebanket passasjerene. Dette likte politikerne veldig dårlig og pressen framstilte det som litt bråk på et hjørne. Etnisiteten og bandens bosted ble heller ikke opplyst. De er redde for mer av dette slaget.

http://www.ro.no/Rinkeby.htm

Alt er ikke svart/hvitt...

Skrevet

Litt nord for Kongo:

"Masalitt- og Zaghwa-folkene og arabiske stammer kollektivt kalt Baggara (også svarte i de fleste ikke-afrikaneres øyne) som slo seg ned i regionen som nybyggere fra begynnelsen av det 13. århundre. Begge gruppene er muslimer. Forholdet mellom de to gruppene har imidlertid vært spent. Det før-koloniale Fur-kongedømmet støtte regelmessig sammen med Baggaraene, særlig med Rizeigat. Dessuten var Darfur før det 20. århundre sete for slavehandel og Fur og arabiske slavehandlere konkurrerte om å ta til fange flest mulig slaver i Bahr el Ghazal-regionene langs kysten. De to gruppene har også ulike økonomiske behov, noe som har medført sammenstøt. Fur og Masalit er jordbrukere. Araberne og Zaghawa er nomadiske gjetere. Dette har ført til uenigheter om bruken av adgang til land og overflatevann."

De samarbeidet med en enorm sjøsrøverstat langs kysten mot Middelhavet. Den ble knust av 5 stormakter på slutten av 1800-tallet som hadde mistet nesten hele handelsruta i Middelhavet pga sjørøvere og var kraftig lei. 2000 islamske/arabiske sjørøverskip ble skutt i filler, slavehandlere og røvere ble jaget det remmer pg tøy kunne holde og de fleste drept. Islamsk kultur og religion tillater slaveri og slavehandel.

Hvis du tar deg en tur til det området nå, kan også du og hele familien bli tatt som slaver og solgt. Den dag i dag. Først selger de deg og dine på torget, så går de i moskeen og ber.

Det er like fullt ikke i Kongo og Rinkeby ligger heller ikke i Malmø.

Skrevet

http://www.ro.no/Rinkeby.htm

Alt er ikke svart/hvitt...

Litt nyansering fra gata må vi ha. Jeg har ikke så stor tillit til journalisters framstilling, og absolutt ikke rapporter fra mønsterskoler utabeidet av entusiastiske.

--------------------------

Aftenposten, 2005:

Ingen av jentene har noen svenske venner, og Najett og Stina smiler overbærende da vi går gjennom navnene på alle jentene i gjengen på jakt etter blondiner. Vi senker kravet til etnisk svenske, men finner ikke det vi leter etter. Jentene er marokkanere, spanske sigøynere, chilenere og alt annet enn svenske. Selv om de alle er født og oppvokst i Rinkeby.

- Jeg tror kanskje jeg har hørt om én eneste svensk elev på Rinkeby skole. Skulle de finnes, har de det nok ikke lett, mener Najett.

- Maria Bäckman har intervjuet noen blonde jenter som farger håret sitt brunt for ikke å skille seg ut . . .

- Det tror jeg gjerne. Kommer det noen svenske til Rinkeby, stikker de seg raskt ut. Det blir det gjerne slått hardt ned på, særlig blant jentene. Nei. Det finnes ingen svensker i Rinkeby, sier Najett.

Stina vil egentlig ikke uttale seg.

- Jeg kjenner ingen svensker.

----------------------

- Nei, jeg vet ikke . . . Det er litt flaut å gå rundt som svenske. Jeg slipper unna siden jeg er finsk og folk kjenner meg, men kommer du inn her som svensk og blond, kan du bli banka og slått ned. Bare ekte Rinkeby-boere kan regne med hjelp om de skulle bli utsatt for noe.

------------------

Skrevet

Det er like fullt ikke i Kongo og Rinkeby ligger heller ikke i Malmø.

Og du har ikke mer intressant å tilføye i saken. Noen leter etter feil, men er ikke interessert i saken.

Skrevet

Før du skriker opp med floskelen "rasist" o.l. syns jeg heller du punkt for punkt skal argumentere for hvorfor du mener en slik beskrivelse av arabisk kultur er feil.

Keinstein burde også ha tillagt at dette folkeferdet bedriver det nærmeste vi kommer til slavehandel i dag, men grov utnyttelse av fattige folk fra India og Fillipinene slik at de selv skal slippe å gjøre noe. Dette gjelder som du skjønner de rike oljestatene.

Rasisme er å tillegge en gruppe mennesker medfødte(negative) egenskaper. Hvis det keinstein skriver om arabere var sant, ville det være omtrent umulig å finne en enste araber med suksess i verden. Noe det vitterlig gjør....Det tyder på at det ikke er araberne i seg selv det er noe galt med, men snarere utenforliggende omstendigheter som (u)kultur, (van)styre, klima osv. Mennesket og omgivelsene påvirker hverandre gjensidig.

Problemet med keinstein og hans like (deg inkludert...) er at dere ikke er i stand til å ta inn over dere det aspektet ved mennesket. Arabere er udugelige latsabber, jøder er flittige, ferdig med det.

Jeg kan være med på å diskutere positive og negative sider med kulturer, religioner og samfunnsformer, men jeg klarer ikke å ta alvorlig noen som snakker om andre folkeslag som om religion, kultur og politiske holdninger er en medfødt og uforanderlig egenskap ved folkegrupper. Man må være rimelig blåst og uopplyst for å tro det.

Det keinstein skrev til flisa var ren og sjær rasisme, og det er et elendig forsvar at begrepet er slitt. Man er ikke rasist om man snakker nedsettende om negative innslag i enkelte kulturer, men man er rasist når man snakker sier at en hel folkegruppe er udugelige latsabber, bare i kraft av at de er arabere.

Men som SDD sier, det er som å snakke til veggen, så jeg tror jeg gir meg!

Skrevet

Rasisme er å tillegge en gruppe mennesker medfødte(negative) egenskaper. Hvis det keinstein skriver om arabere var sant, ville det være omtrent umulig å finne en enste araber med suksess i verden. Noe det vitterlig gjør....Det tyder på at det ikke er araberne i seg selv det er noe galt med, men snarere utenforliggende omstendigheter som (u)kultur, (van)styre, klima osv. Mennesket og omgivelsene påvirker hverandre gjensidig.

Problemet med keinstein og hans like (deg inkludert...) er at dere ikke er i stand til å ta inn over dere det aspektet ved mennesket. Arabere er udugelige latsabber, jøder er flittige, ferdig med det.

Jeg kan være med på å diskutere positive og negative sider med kulturer, religioner og samfunnsformer, men jeg klarer ikke å ta alvorlig noen som snakker om andre folkeslag som om religion, kultur og politiske holdninger er en medfødt og uforanderlig egenskap ved folkegrupper. Man må være rimelig blåst og uopplyst for å tro det.

Det keinstein skrev til flisa var ren og sjær rasisme, og det er et elendig forsvar at begrepet er slitt. Man er ikke rasist om man snakker nedsettende om negative innslag i enkelte kulturer, men man er rasist når man snakker sier at en hel folkegruppe er udugelige latsabber, bare i kraft av at de er arabere.

Inge har skrevet at ting ikke er uforanderlig. Men du fremstiller det som om det ikke er noe som heter kultur, kulturelt betinget atferd og særegne kulturelle egenskaper som skiller folk på jorden

Selv om det keinstein skriver er en generalisering, og at det finnes unntak innen hver kultur for de særtrekk som preger dem, så er det faktisk slik at det han skriver er riktig, og følgelig ikke har noe med fordommer og rasisme å gjøre. Snarer er det snakk om nokså korrekte observasjoner.

Skrevet

Og du har ikke mer intressant å tilføye i saken. Noen leter etter feil, men er ikke interessert i saken.

Jeg påpeker bare rene faktafeil. Jeg kunne nevnt mange flere hvis jeg hadde villet, men du, Morsk og gripp er ikke verdt å bruke særlig tid på. Å diskutere med fanatikere er som å snakke til veggen.

Skrevet

Ordet rasist betyr ingenting for meg. Ordet er dødt og begravet av den usaklige og hatefulle debatten som har pågått i 20 år. Som du har gått glipp av tydeligvis.

Dessuten snakker jeg om arabisk og islamsk kultur. Islams kultur praktiseres i dag på Balkan, Indonesia, Afrika og i Midtøsten. Det har ikke noe med rase å gjøre.

I Iran sitter folk som vil ha herredømme over hele Midtøsten, og vil produsere atombomber for å oppnå det. De igangsetter krig for å flytte fokuset vekk fra seg selv mens de forbereder krig mot halve verden. De gale prestene blir støttet av krefter vi har på vår egen dørstokk. Bare 50 mil unna oss ble det oppdaget et terroristreir nylig, og den nye store saken vil tremmelig sikkert utløse saker og ting i Norge, Sverige eller Danmark.

Islam er hva muslimer sier og gjør i dag, spesielt i Norge.

Ikke hva som står i bøker og glorete "atlas". Ikke de stolte kriger- og erobrernasjonene som drepte, tok slaver og ranet for hundre år siden, og holdt på ødelegge all handel og framgang i en hel verdensdel. Ikke alle tolkningene som har vært gjort de siste 100 år. Ikke bøkene og dems inhold.

Islam er i dag terrorisme, hva lederne i Iran og Syria sier og gjør, de urimelige kravene om underkastelse og intoleransen, kvinneundertrykking, korrupsjon, forfall, overgrep og ufrihet. De siste åra har det gått så fort å få innsikt i alt dette at alle ikke har fått med seg alt.

Skrevet

Litt statistikk som supplement:

* Hver fjerde briske muslim mener terroraksjonen i London i fjor, kan rettferdiggjøres (justified).

* Hver tredje britiske muslim er uenige i det demokratiske styresettet og friheten,og ville heller ha sharialover i UK.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=399352&in_page_id=1770

Det er så undelig at fakta bare skyves til side, og alle virker lammet og forvirret. Jeg kan ikke forstå at vi lar oss lure av prester som sier en ting og gjør noe helt annet. Folk som tier overfor nordmenn med sine egentlige hensikter og når de blir avslørt, så gjør ingen noenting. Kvinneundertrykking foregår midt i Norge under vår egen menneskerettighetsnese, men ikke en jævel løfter en finger. De er ikke politsk korrekt pga overempatiske humanister som ikke skal fornærme eller såra noen andre enn FrP-medlemmer. De avgjør hvem som er "mennesker" og hvem som er "dumme", "onde" osv.

Det hjelper ikke det spøtt hva en 15-årig skolejente sier, fra en velstående familie opprinnelig fra Irak, Afganistan eller Pakistans rikeste familier som ikke vet noe om sin egen religion, hun vet ingenting om politikk og hva som skjer med folk i landet hennes.

At hun sier islam er kjærlighetens, fredens og toleransens religion er ganske naturlig i sin naivitet, og ganske søtt. Men realitetene er noe annet. Det hjelper ikke at 95% av muslimer er anstendige mennesker, inkludert mine egne naboer, når de 5% lager så mye uro og dreper så mange. Når halve den snille delen av muslimer i tillegg åpent støtter terrorismen og hatet, da kan vi ikke sitte rolig å se på.

Det er på de 5% fokuset skal være, og det er vi ferd med å oppnå. Å prøve å fornærme de som ikke mener det samme som deg ansporer bare til mer engasjement. Å prøve å fornærme betyr at noen ikke har mer argumenter, og jeg har vunnet.

Meningen var at jeg skulle trekke meg og skamme meg over mine erfaringer og åpenlyse inntrykk jeg får og godta at jeg er rasist og må omskoleres. Jeg vet ikke hva jeg er, men enig med alle er jeg ikke, og da kan de bare kalle meg hva de vil. Skjellsord er bare dårlig impulskontroll og manglende kunnskaper, ikke noe maktmiddel i seg selv.

Å forlange at jeg skal like og tolerere en ideologi som ser på meg som et skadedyr og hater meg og mine. At jeg skal tolerere og like intoleranse og hat mot meg og mine er et urimelig krav og naturstridig.

Jeg vet at den 15-årige jenta ikke hater meg. Men hun deltok i et demonstrasjonstog for å true de som spottet profeten. Hun forsto ikke at det er et forsøk på å betvinge andre. At muslimer ikke kan tegne profeten, betyr ikke at alle andre skal underkaste seg den samme regel. Hun trodde muslimer har rett til å diktere andre hvordan de vantro skal se på deres profet, og at hun har rett til å hate de som ikke etterlever profetens befalinger. De vantro.

Mer skulle det ikke til å få henne til å hate. En liten befaling fra prestene, og så går hun i tog for å true. Som en zombie. Jeg er redd zombier, som i skrekkfilmer.

Prestene beordret truseldemosntrasjon fra andre siden av kloden, og 4-5 tusen sinte unge menn ble straks draps-zombier midt i Oslo. En av dem drepte nesten en forlagsmann i det vi kalte en henrettelse. Det skremte vettet av politikere, og det var hele vitsen med opplegget. De er redde enda. Nå kan 20 tusen unge islam-zombier mobiliseres i Oslo. Blant dem 3 tusen bandemedlemmer.

Det er ingen "kosepus" vi har "på fanget", men noe som kan rive oss ut av den tryggheten vi har bygget opp over 60 år. en er fullt i stand til å bite hånda som gir den mat, og skremme vettet ut av myndigheter og rettsvesen.

Skrevet

Jeg påpeker bare rene faktafeil. Jeg kunne nevnt mange flere hvis jeg hadde villet, men du, Morsk og gripp er ikke verdt å bruke særlig tid på. Å diskutere med fanatikere er som å snakke til veggen.

Hvis alle tenker sånn, vil dialoger i samfunnet stoppe opp. Å fornærme, utestenge eller slå folk vil ofte få motsatt virkning av det som var ment. Du kan ikke fjerne et mennskes innflytelse alene, eller styre hva andre skal gjøre, mene eller tenke. Hvis du avviser dem, vil de gå andre og verre steder?

At du utstøter meg vil bare føre til at jeg går andre steder, og vi har det som heter splid. Hvis jeg ekskluderer deg fra mine rekker, vil du gå et annet sted hvor du får støtte. Vi får det som kalles innavlede holdninger og gruppetenking.

AKP/ML trodde de skulle gjøre alt så fint. Men de ødela arbeidsplassen min og den yrkeskarrieren jeg hadde valgt. Alle var litt misfornøyd først men de hadde jobb, til slutt sto de igjen uten jobb. Det hadde vært bedre om vi var litt misfornøyd enn at halvparten av oss mistet alt.

Skrevet

Inge har skrevet at ting ikke er uforanderlig. Men du fremstiller det som om det ikke er noe som heter kultur, kulturelt betinget atferd og særegne kulturelle egenskaper som skiller folk på jorden

Selv om det keinstein skriver er en generalisering, og at det finnes unntak innen hver kultur for de særtrekk som preger dem, så er det faktisk slik at det han skriver er riktig, og følgelig ikke har noe med fordommer og rasisme å gjøre. Snarer er det snakk om nokså korrekte observasjoner.

"Selv om det keinstein skriver er en generalisering,"

:-)

Hvem gidder å lese nøytralt "kjøkkenpludder"? Det er for kjerringer og bladsmørere. Her skal det være litt å ta i.

Skrevet

"Selv om det keinstein skriver er en generalisering,"

:-)

Hvem gidder å lese nøytralt "kjøkkenpludder"? Det er for kjerringer og bladsmørere. Her skal det være litt å ta i.

Uten generalisering ville det blitt umulig å skille mellom noen verdens ting. Søtt, surt, lyst mørk, fattig, rik lat, arbeidssom osv. osv

Det grenser til det skjære idioti når noen i fullt allvor later som om det ikke finnes store kulturelt tillærte forskjeller mellom folkegrupper og likheter innad i dem.

Skrevet

Uten generalisering ville det blitt umulig å skille mellom noen verdens ting. Søtt, surt, lyst mørk, fattig, rik lat, arbeidssom osv. osv

Det grenser til det skjære idioti når noen i fullt allvor later som om det ikke finnes store kulturelt tillærte forskjeller mellom folkegrupper og likheter innad i dem.

Jeg beviste her om dagen at jeg kan være uhyre sympatisk og dipomatisk om det trengs. Brodern var livredd at jeg skulle krangle med en litt anstrengende og usympatisk muslimsk konkurrent vi møtte, likedan to sykehjemsansatte vi har kontakt med. Jeg lot som jeg ikke visste noe om islam og ikke hadde noen meninger om det. Det var bare ikke tid og sted for noen debatt. Da måtte vi i telfelle møtes til et debattmøte tilegnet emnet for at jeg skulle kunne "vise korta". Jeg hadde sikkert ikke møtt opp der heller. Jeg liker dem ikke.

Skrevet

Jeg skrev også en uhyre saklig og nyansert artikkel om muslimske politiske og tradisjonelle hodeplagg i lokalvisen, som Ap-redaktøren tok inn med glede, og som jeg fikk noen riktig smigrende og undrende e-poster om. Det var svar på hva en skolegutt _trodde_ var bakgrunnen for å bruke hijab på ungdomsskolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...