Gå til innhold

Hvor sikker en hormonspiralen?

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsenn
Skrevet

Hvor stor er sjansen for å bli gravid med den? Hatt den litt over et år nå, puppene er så ømme innimellom at det er på grensen til vondt. Vet ikke helt om det er spiralen som gjør det, men hadde ikke sånn før...

Kan jeg være gravid? Nei,h.spiralen skal vel være ganske så sikker vel??

(leste en tråd lenger ned her,men ville spørre selv også)

Noen som vet? Erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest hormonspiralbruker
Skrevet

:) gjett om jeg har erfaring.

Da det begynte å nærme seg 5 år etter at jeg fikk satt den inn, fikk jeg plutserlig så ømme pupper at jeg virkelig begynte å lure på om jeg var gravid.

Jeg bestilte straks time hos legen for å bytte spiralen, nevnte det for han, og det kan være når du har eggløsninge eller skulle hatt mensen (jeg har vært blødningsfri i over 4 år nå).

Så det er visst ikke unormalt. Det som er rart er at jeg ikke har lagt merke til det tidligere.

Sitter forresten nå med forferdelige ømme pupper :).

Gjest Vimsenn
Skrevet

Da det begynte å nærme seg 5 år etter at jeg fikk satt den inn, fikk jeg plutserlig så ømme pupper at jeg virkelig begynte å lure på om jeg var gravid.

Jeg bestilte straks time hos legen for å bytte spiralen, nevnte det for han, og det kan være når du har eggløsninge eller skulle hatt mensen (jeg har vært blødningsfri i over 4 år nå).

Så det er visst ikke unormalt. Det som er rart er at jeg ikke har lagt merke til det tidligere.

Aha....det har jeg faktisk ikke tenkt på før nå! Når du sier det, kan det stemme ganske bra egentlig. Hender seg jeg får litt brunt utflod "den egentlige tiden" i mnd, har det nå og føler meg rimelig opblåst,og det føles som om jeg har mensen untatt mensen...hehe...

Da slår jeg meg til ro en stund med at det er det som er forklaringen, så får jeg være forberedt på denne tiden neste mnd for å se om det er sammenhengen.

Phe, ble ganske lettet nå, hadde ingen mistanke om at jeg var gravid heller da....

Takk for svar! :)

Skrevet

Hormonspiralen er det aller sikreste prevensjonsmiddelet som eksisterer (nest etter avholdenhet, da, hehe).

Det er ekstremt sjeldent at noen blir gravide med det. Men sjansen er jo der, selv om den er mikroskopisk.

Gjest Baderen
Skrevet

"det kan være når du har eggløsninge eller skulle hatt mensen "

Eggløsning??

Når du har hormonspiral, så skal den hindre eggløsning. Det er det som er den store forskjellen på hormonspiral og kobberspiral.

Skrevet

Eggløsning??

Når du har hormonspiral, så skal den hindre eggløsning. Det er det som er den store forskjellen på hormonspiral og kobberspiral.

merkelig - jeg har da tydelige tegn på eggløsning.

Skrevet

Eggløsning??

JO - man kan godt ha eggløsning står det om man googler litt.

Gjest hormonspiralbruker
Skrevet

Eggløsning??

Skulle hatt eggløsning da .... når den tiden er har jeg endel utflod jeg da ..... så jeg vet ikke ....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...