Gå til innhold

Hva er normalt å betale i utdrikningslag?

Anbefalte innlegg

Sitter her rimelig fortvila for mannen min skal ha utdrikningslag for kompisen sin i morgen.Siden han må ha det i en by han ikke er så kjent i har det blitt vanskelig for ham, men nå er nå dagen endelig planlagt. De skal ha sumo bryting, kompisen får kjøre ferrari, de skal kjøre wake board, vannski etc,og spise frokost, reker pizza og øl fordelt utover dagen og kvelden. Mannen min fikk et tak på 1000,- pr person, og det har nå de enkelte betalt inn. Desverre blir de ikke så mange så nå ender vi opp med å betale ca 3000,- ekstra!!!! Jeg syns jo de får mye for 1000,- men vi kan vel nesten ikke be de betale mer nå..?

Fortsetter under...

Gjest Debra irl

Skrev det vel kanskje ikke så tydelig,men vi må nå ut med 4000,- for utdrikningslaget og de andre 7 har betalt 1000,-....

Det var jo vanvittig mange aktiviteter da. Så i og med at det blir veldig kostbart, så kunne de kanskje ha kuttet ut noe. Sånn eventgreier som sumobryting etc er jo innmari slitsom, og i tillegg var det en del andre fysiske ting han skulle gjøre.

Jeg syns forøvrig et tak på 1000 er greit. Det har det pleid å koste meg å være med hvertfall.

Hva er i veien bare med å møtes for å drekka og ha det hyggelig? Høre på god musikk, synge, skråle, mimre... Jeg hadde blitt kraftig irritert hadde jeg blitt inivitert på et utdrikningslag og samtidig blitt presentert for ei regning på 1000 kroner.

Idioti.

Hva er i veien bare med å møtes for å drekka og ha det hyggelig? Høre på god musikk, synge, skråle, mimre... Jeg hadde blitt kraftig irritert hadde jeg blitt inivitert på et utdrikningslag og samtidig blitt presentert for ei regning på 1000 kroner.

Idioti.

Helt enig! mannen min ville bare ordne ei hytte og båt-aktivitetene, men ellers bare slappe av, men bruden og er kamerat av henne har blandet seg en del inn.Både jeg og mannen min er rimelig lei og sinte over hele greia.Han blir lett overkjørt gubben min desverre.

Annonse

Han fikk et tak på 1000 kr - av hvem?

Dårlig planlegging, rett og slett. Hvorfor i all verden måtte han pøse på med aktiviteter?

Ja, jeg ser i etterkant at jeg burde blandet meg mer inn,men som jeg skrev tidligere, så har han måtte forholde seg til både bruden og kamerat av henne, som liksom var så god på utdrikningslag og godt kjent i byen. det var han som satte taket på 1000,- og han som i ettertid klager over at det ble dyrt.Jeg syns det er rart han ikke ser at de får veeeldig mye for 1000,-. Bare maten og ølet kommer på over 500,

Han fikk et tak på 1000 kr - av hvem?

Dårlig planlegging, rett og slett. Hvorfor i all verden måtte han pøse på med aktiviteter?

Brudgommen "måtte" bli hentet kl 10 pga ferrarien som var svært viktig for disse "hjelperne", og da må man"pøse" på m aktivitetert for å få dagen og kvelden til å gå.

Ja, jeg ser i etterkant at jeg burde blandet meg mer inn,men som jeg skrev tidligere, så har han måtte forholde seg til både bruden og kamerat av henne, som liksom var så god på utdrikningslag og godt kjent i byen. det var han som satte taket på 1000,- og han som i ettertid klager over at det ble dyrt.Jeg syns det er rart han ikke ser at de får veeeldig mye for 1000,-. Bare maten og ølet kommer på over 500,

Helt meningsløst. Bruden har ingenting å gjøre med å blande seg inn i gommens utdrikningslag.

Men mannen din må ta sin del av ansvaret for at han lot det gå så langt. Og om man arrangerer dyre ting, sørger man for å ha sikre gjester før man bestiller, så slipper man å sitte med regningen.

Det er selvsagt vanvittig drøyt å betale flere tusen for et utdrikningslag. Men jeg tviler på at det er noe å gjøre med saken. Til syvende og sist er det den som arrangerer som har ansvar for utgiftene.

Helt enig! mannen min ville bare ordne ei hytte og båt-aktivitetene, men ellers bare slappe av, men bruden og er kamerat av henne har blandet seg en del inn.Både jeg og mannen min er rimelig lei og sinte over hele greia.Han blir lett overkjørt gubben min desverre.

Hvorfor i huleste har BRUDEN noen som helst påvirkning på brudgommens utdrikningslag?

Høres ut som en estremt kontrollfrik av en brud. Hun har vel full regi på eget utdrikningslag også da, uten å ha tillit nok til egen forlover og venninner for øvrig å finne på noe?

Hvorfor i huleste har BRUDEN noen som helst påvirkning på brudgommens utdrikningslag?

Høres ut som en estremt kontrollfrik av en brud. Hun har vel full regi på eget utdrikningslag også da, uten å ha tillit nok til egen forlover og venninner for øvrig å finne på noe?

Problemet har vært at mannen min måtte arrangere utdrikningslag i en annen by, hvor han ikke er så kjent.Samtidig som han har følt press for at det skal bli en vellykket dag har han også følt seg presset av denne kameraten av bruden, som bruden insisterte på at han måtte ta kontakt med. Vel...De har vel bare vært opptatt av at brugdommen skal få en flott dag, og han blir sikkert veldig fornøyd, men forferdelig surt å måtte betale så mange tusen.. bryllupet kommer oss på minst 3000 det også, pga reise...

Stakkars mannen min bare gleder seg til morgen dagen er over....

Helt meningsløst. Bruden har ingenting å gjøre med å blande seg inn i gommens utdrikningslag.

Men mannen din må ta sin del av ansvaret for at han lot det gå så langt. Og om man arrangerer dyre ting, sørger man for å ha sikre gjester før man bestiller, så slipper man å sitte med regningen.

Det er selvsagt vanvittig drøyt å betale flere tusen for et utdrikningslag. Men jeg tviler på at det er noe å gjøre med saken. Til syvende og sist er det den som arrangerer som har ansvar for utgiftene.

Ja jeg ser den. Men om alle f eks bare hadde kjøpt øl/alkohol til seg selv, hadde vi spart minst 1500... Men jeg får bare prøve å slutte å ergre meg...

Er forresten bare folk med god økonomi i gjengen så de har råd til et par hundre til, men det er selvsagt mannen min som burde satt foten ned for lenge siden...

Ja jeg ser den. Men om alle f eks bare hadde kjøpt øl/alkohol til seg selv, hadde vi spart minst 1500... Men jeg får bare prøve å slutte å ergre meg...

Er forresten bare folk med god økonomi i gjengen så de har råd til et par hundre til, men det er selvsagt mannen min som burde satt foten ned for lenge siden...

Helt klart, her har mannen din bare latt seg styre av andre. Det blir da litt sutrete å komme og skylde på at de andre sa og gjorde. Som forlover er utdrikningslaget først og fremst hans oppgave, og han kunne - som du sier - satt foten ned. Når han da ikke har gjort det, så får han enten spørre om folk har noe i mot å bidra med litt ekstra, eller bite i det sure eplet og ta regninga sjøl.

Var på utdrikningslag sjøl i sommer, og husker ikke nå om vi betalte 300 eller 500. Vi hadde en flott opplegg, men det var på langt nær så mange kostbare opplevelser. Men desto flere ting som både vi deltakere og ikke minst bruden satte pris på. Dagen etter kom tekstmelding der hun takket for en kjempeflott dag (med litt andre ord, det var ingen floskeler, men helt tydelig at hun virkelig hadde satt pris på dagen).

Men - din mann og de han har arrangert dette utdrikningslaget har valgt en annen løsning, og får bare ta regninga, synes jeg.

Håper det i alle fall blir en dag som brudgommen setter stor pris på! :-)

Annonse

ShitDiddelyDo

Enig med Musikeren. Jeg fatter ikke at det skal være så jævla mye styr rundt disse drikkelagene. Det er da langt hyggeligere å gå for en bedre middag og generell fyll. Det blir så jævla krampeaktig å skulle gå for absolutt alt man ikke gjør til vanlig.

For øvrig mener jeg at samtlige som skal delta på drikkelaget bør spleise på regninga. Det er urimelig at mannen din skal straffes fordi enkelte andre har trukket seg, og det er da det som er vanlig. Jeg har vært i noen drikkelag hvor folk har trukket seg, og det har aldri falt meg inn at forloveren skal ta regninga for disse. Det er urimelig, og det burde ikke mannen din gjøre.

Hvis enkelte ikke liker det for de eventuelt kutte ut f.eks. Ferrarien.

Idioti.

Helt enig. Enkelte utdrikkingslag bærer jo av og til preg av å være "Utdritingslag".

Øl, mat og allsang, mye billigere og mye artigere.

Brudgommen "måtte" bli hentet kl 10 pga ferrarien som var svært viktig for disse "hjelperne", og da må man"pøse" på m aktivitetert for å få dagen og kvelden til å gå.

Hvor pokker har det blitt av "tida flyr i godt selskap"?

Problemet har vært at mannen min måtte arrangere utdrikningslag i en annen by, hvor han ikke er så kjent.Samtidig som han har følt press for at det skal bli en vellykket dag har han også følt seg presset av denne kameraten av bruden, som bruden insisterte på at han måtte ta kontakt med. Vel...De har vel bare vært opptatt av at brugdommen skal få en flott dag, og han blir sikkert veldig fornøyd, men forferdelig surt å måtte betale så mange tusen.. bryllupet kommer oss på minst 3000 det også, pga reise...

Stakkars mannen min bare gleder seg til morgen dagen er over....

Min svoger ble drukket ut -og de leide en buss, dro og kjørte go-kart først og drakk øl i bussen mens de dro ut på hytta til foreldrene hans - den er svææær og ligger ved vannet. Der var det en kamerat som stod klar med grillmat og svært karakokeanlegg - jeg har sett filmen -de hadde det driiitkult og det var plass til alle å ligge over. Tror gubben min betalte 300 el. alle hadde med eget drikke - var bare brudgommen som fikk alt gratis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...