Gå til innhold

Induksjonstopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan virker en induksjonstopp? NOen so har? Er det varmt utenom der kasserollen står hvis du skjønner hva jeg mener? Hvis kasserollen er mindre enn diameteren på platerundingen, blir det da varmt rundt kasserollen slik at mat kan brenne seg fast der? Lurer litt på dette siden vi skal bytte platetopp i disse dager.

takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke selv, men har hørt om dem... Og de tjeg har hørt, er at folk som har induksjonstopp, angrer på valget.

Papsen min har, og han elsker speilegg... Problemet er bare at egget ikke blir stekt når det ligger ved kantene på panna. Der er det kliss rått, mens resten, som ligger inne på panna, blir stekt.

Synes det høres unødvendig vanskelig ut, jeg!

Skrevet

Det fungerer akkurat slik du beskriver; kun varmt under kjelen og ikke på resten av plata.

Vi har hatt induksjonstopp et par år nå, og er kjempefornøyd!!! Det er utrolig lett å innstille på akkurat så mye effekt du ønsker, enten du ønsker kjempesterk varme eller at maten bare såvidt putrer. MEd en gang du har slått av plata kan du berøre den med hendene uten å bli brent , osv. osv :-)

Ja, også koker man opp en liter vann på ca 30 sekunder eller noe sånt!

Skrevet

Jeg har ikke selv, men har hørt om dem... Og de tjeg har hørt, er at folk som har induksjonstopp, angrer på valget.

Papsen min har, og han elsker speilegg... Problemet er bare at egget ikke blir stekt når det ligger ved kantene på panna. Der er det kliss rått, mens resten, som ligger inne på panna, blir stekt.

Det må være noe galt med enten stekepanna til faren din eller induksjonstoppen. Har aldri hatt problemer med ujevn varme på vår, og jeg har blitt helfrelst tilhenger :-)

Gjest girl with no name
Skrevet

Tillegg til froskens innlegg. Hvis det fosskoker, så er det like raskt å få varmen ned. Reagerer straks. Er SÅ kjekt. Ble gøy å lage middag igjen. Kan veksle mellom fosskok og putring så kjapt som bare det. Begge veier altså.

Skrevet

Det fungerer akkurat slik du beskriver; kun varmt under kjelen og ikke på resten av plata.

Vi har hatt induksjonstopp et par år nå, og er kjempefornøyd!!! Det er utrolig lett å innstille på akkurat så mye effekt du ønsker, enten du ønsker kjempesterk varme eller at maten bare såvidt putrer. MEd en gang du har slått av plata kan du berøre den med hendene uten å bli brent , osv. osv :-)

Ja, også koker man opp en liter vann på ca 30 sekunder eller noe sånt!

Du overdriver, det skal du ha!

Hvis du har kokt opp vann, så kan du ikke ta på platen med en gang du har fjerna kjelen.

Glasset blir jo glovarmt.

Har hatt det i over 3 år jeg.

Men er kjempe fornøyd altså, men liten vits å overdrive :-)

Skrevet

Hvis du har kokt opp vann, så kan du ikke ta på platen med en gang du har fjerna kjelen.

Kanskje det er forskjell på de ulike fabrikatene, for vår er faktisk slik at man kan ta på den umiddelbart etter at varmen er skrudd av. Man kjenner at den har vært brukt, men jeg brenner meg ikke (tørker f.eks. vekk søl umiddelbart).

Skrevet

Jeg har kokkelert litt på kjøkkenet til frosken, og kan faktisk bekrefte det hun sier om platene! ;)

Men det jeg er så imponert over med sånne plater, er hvor utrolig god kontroll man har på varmen. Like bra som på gass. :)

Skrevet

Induksjon er konge, men man må stort sett kjøpe inn helt nytt utstyr av kasseroller og stekepanner.

Ville ikke valgt annerledes i dag

Skrevet

Kanskje det er forskjell på de ulike fabrikatene, for vår er faktisk slik at man kan ta på den umiddelbart etter at varmen er skrudd av. Man kjenner at den har vært brukt, men jeg brenner meg ikke (tørker f.eks. vekk søl umiddelbart).

Tørke vekk søl er en ting.

Men prøv å steik f.eks 10 biffer på rad, på maks varme konstant, ta panna av og legg handa nedpå.

Ikke kom å si at du ikke brenner deg.

Uansett hvilket merke du har!

Skrevet

Jeg har hatt induksjon i et par år og har ikke angra et sekund! Kunne ikke tenkt meg noe annet enn induksjon nå.

Det eggprosjektet til faren din høres ikke normalt ut, har aldri skjedd noe lignende hos oss - så et eller annet må nok være feil hos han.

Skrevet

Jeg har hatt induksjon i et par år og har ikke angra et sekund! Kunne ikke tenkt meg noe annet enn induksjon nå.

Det eggprosjektet til faren din høres ikke normalt ut, har aldri skjedd noe lignende hos oss - så et eller annet må nok være feil hos han.

Ja, jeg har også lurt på det. Men han har induksjons-stekepanne, altså. Men kan den være for stor? Den er akkurat passe til plata i bunnen, men sjølve stekepanna stikker utom kanten på plata... Æsj, vanskelig å forklare dette her.. Forstår du hva jeg mener?

Skrevet

Ja, jeg har også lurt på det. Men han har induksjons-stekepanne, altså. Men kan den være for stor? Den er akkurat passe til plata i bunnen, men sjølve stekepanna stikker utom kanten på plata... Æsj, vanskelig å forklare dette her.. Forstår du hva jeg mener?

Skjønner hva du mener. Steikepanna vår er også sånn, men det vi har oppi blir da stekt likevel.

Du får gi faren din ei ny steikepanne i julegave :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...