Gjest missssssi_24 Skrevet 12. august 2006 Skrevet 12. august 2006 kan man søke på skole FØR man søker på attføring?? at man kanskje får invilget attføring etter skolen? eller må en søke attføring først? Har fåt rehabiliteringspenger i ca 5 år, og skal søkes om et år til, før attføring prøves. Men nå har jeg funnet en skole som passer bra, komprimert barne og ungdomsarbeider eller hjelpepleier på aftenskolen. Vurderer søke. I verste fall kan jeg søke lån og stipend...Men vet ikke om jeg greier betjene leiligheten mi på det.(arvet) synd om en måtte selge leilighet en ikke behøver selge om en venter et år eller to..hmz... håper noen har svar:-) 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 12. august 2006 Skrevet 12. august 2006 Det høres veldig feil ut at du skal søke om attføring for å klare deg økonomisk. Men for all del. Hvis helsen din tilsier at attføring er det rette før deg så er det bare å søke. Det kan gå fort å få behandlet søknaden eller det kan ta tid. Du kan søke på skole samtidig som du søker om attføring. Du kan alttids si nei takk til skoleplassen hvis det skulle vise seg at du ikke får attføring i denne omgangen. 0 Siter
rose23 Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Det spørst om Aetat mener at det rette for deg er å gå skole. Jeg måtte over to år bevise at jeg var stabil nok til å fullføre et studie før jeg fikk klarsignal. 0 Siter
Gjest missssssi_24 Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Det spørst om Aetat mener at det rette for deg er å gå skole. Jeg måtte over to år bevise at jeg var stabil nok til å fullføre et studie før jeg fikk klarsignal. har jo gått skole i flere år på rehab.penger da. får det sikkert et år til. men samme for meg, kan bare ta opp studielån, fordeler jeg de 16.000 i august over alle mnd, så får jeg ikke såå mye mindre pr.mnd :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.