Gå til innhold

Hvordan kvele følelser?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym og forelsket
Skrevet

Jeg har oppdaget til min forskrekkelse at jeg er altfor fasinert av en av mine venner og fantaserer om ham. Har noen gode råd til å kvele disse følelsene. Jeg kan ikke plage meg selv med å la dem utvikle seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest byhøne
Skrevet

sender du meg en mail når du vet svaret?

Eg er på knærne etter en gutt i klassen, og får ikke konsentrert meg noe særlig med han i nærheten, nei. Han skulle bare visst at de labre karakterene mine til dels skyldes den deilige kroppen hans. :c/

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det går fint an å kvele følelser, men det krever viljestyrke.

Du må passe på å ikke gi følelsene næring. Hver gang du tar deg i å tenke på han, så tving deg selv til å tenke på noe annet.

Prøv også å unngå å være på samme sted som han nå i starten.

Gjest selvransakelse
Skrevet

Det kan også hjelpe å analysere forelskelsen. Hvorfor faller du for akkurat han? Har han sider som du trenger å utvikle i deg selv? Lager du deg fantasier om at han ville få deg til å føle deg trygg, sterk, attraktiv osv? Forelskelse handler jo stort sett av projiseringer - at man tillegger den andre en rekke egenskaper.Derfor kan det dempe følelsene om man klarer å analysere dem "ihjel" litt (dersom man ønsker dette, da).

Skrevet

Det kan også hjelpe å analysere forelskelsen. Hvorfor faller du for akkurat han? Har han sider som du trenger å utvikle i deg selv? Lager du deg fantasier om at han ville få deg til å føle deg trygg, sterk, attraktiv osv? Forelskelse handler jo stort sett av projiseringer - at man tillegger den andre en rekke egenskaper.Derfor kan det dempe følelsene om man klarer å analysere dem "ihjel" litt (dersom man ønsker dette, da).

Ja han får meg til å føle meg trygg, sterk og viktig. Han er en god og solid venn og noen ganger sier jeg meg selv at det ikke er noe galt i fantasiene mine for de er mine. Jeg forteller meg selv at det er lov å håpe at han ser meg som kvinne en dag og at den dag kommer kanskje til neste år. Jeg har god tid til å vente;)

Jeg fantaserer om svart magi og telepati (tror ikke på det i virkeligheten) til å få tankene hans overpå meg, og så skal jeg bruke de neste månedene til å gjøre meg mere feminin og attraktiv. Jeg ser han sjelden og kommer ikke til å se noe til han på en god stund fremover pga. geografiske avstander. Kontakten er vennskapelig via tekstmeldinger.

Problemet er at jeg blir mere betatt av han når jeg ikke ser han.

Skrevet

Du må passe på å ikke gi følelsene næring. Hver gang du tar deg i å tenke på han, så tving deg selv til å tenke på noe annet.

Jeg ser lite til han om dagen pga. geografiske avstander og slik kommer det til å bli noen måneder til. Kontakten er sporadiske tektstmeldinger. Jeg blir mere betatt av han når jeg ikke ser han og fantaserer mer og mer.

Jeg synes det er vanskelig å la være å tenke på ham. Tankene er gode å ha og han er en fantastisk god venn.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg ser lite til han om dagen pga. geografiske avstander og slik kommer det til å bli noen måneder til. Kontakten er sporadiske tektstmeldinger. Jeg blir mere betatt av han når jeg ikke ser han og fantaserer mer og mer.

Jeg synes det er vanskelig å la være å tenke på ham. Tankene er gode å ha og han er en fantastisk god venn.

Hvis du virkelig vil kvele forelskelsen, så må du kutte ut tekstmeldingene. De får deg bare til å tenke mer på han.

Gjest Kjærlighetssorg72
Skrevet

Synes tipsene til Ulvinnen var så utrolig mega bra. Synes du burde følge det.

Det skal jeg!!!!

Tusne takk ;c)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...