Gå til innhold

Tips til "katt for allergikere"?

Anbefalte innlegg

Gjest tullehøna
Skrevet

Barna våre ønsker seg så inderlig katt eller hund (helst katt). Mye ligger til rette for å ha husdyr her, bortsett fra den ikke ubetydelige "detalj" at mannen min er allergisk mot nettopp katt og hund. Men vet dere om det finnes raser som allergikere generelt sett ikke er SÅ allergisk mot?

Videoannonse
Annonse
Gjest tullehøna
Skrevet

jeg la ut en link i går http://www.sibirkatt.no/sibirkatt.htm de tester ut mot allergikere

Ja, tusen takk skal du ha, er allerede i gang den veien! La innlegget ut på Åpent i tilfelle de finnes flere raser i samme sjanger. Men det sibirkatten er absolutt et alternativ, vi skal sjekke ut testhjem!

Skrevet

Siameser skal være mindre allergifremmkallende, men det kan være individuelt. Husk at man kan være allergisk mot en katt, men ikke en annen. Antigenet (det de bruker til å teste allergi med) er som regel fra perser.

Ville kanskje tatt en tur hjem til folk som har katt og sett an reaksjonen hans.

Dyrleger og dyrebutikker selger også et stoff som heter "Petal Cleanse" som du har på pelsen, dette innkapsler allergenene.

Jeg har selv katteallergi klasse 4 (dvs veldig allergisk) og har 3 katter uten problemer i det hele tatt, så det er fullt mulig å ha katt selvom man er allergisk:)

Kommer dere frem til at katt går, så klarer jeg ikke å unngå å reklamere for det flotte arbeidet som gjøres av de forskjellige omplasseringsinstitusjonene for katter rundt om i landet.

Lykke til med valget!

Skrevet

Ja, tusen takk skal du ha, er allerede i gang den veien! La innlegget ut på Åpent i tilfelle de finnes flere raser i samme sjanger. Men det sibirkatten er absolutt et alternativ, vi skal sjekke ut testhjem!

Det finnes en sånn Tigerkatt også. Ser ut som en liten tiger, den skal være litt allergifri... Også har de artig mønster :-)

Kan hende den het noe med bengal, for jeg husker ikke navnet på rasen helt..

Skrevet

For å være ærlig, så burde dere IKKE få dere katt.

Allergi kan bli sterkere med regelmessig kontakt med allergener. Om noen år kan mannen din bli så allergisk at dere må kvitte dere med katten.

Gjest puddelpuddel
Skrevet

Vet ikke med katt, men skulle det bli hund er puddel å anbefale. Vi hadde en da jeg var liten pga at søsteren min var allergisk. Det gikk kjempebra. Vi klippet den selv, og den så overhode ikke ut som oppstaset dott. Og man får dem i alle størrelser, fra en stor kongepuddel til en bitteliten toypuddel. Kunne gjerne tenkt meg puddel igjen, for en søtere, klokere og så utrolig lettlært hund har jeg ikke vært borti siden!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...