Gå til innhold

Ettervirkninger av flått

Anbefalte innlegg

Gjest Flått, ja
Skrevet

Vet noen om man kan få ettervirkninger av flåttbitt selv om det ikke kommer noen "utslettring" rundt ti til tjue dager etter?

En her ble flåttbitt for to uker siden, flåtten ble oppdaget etter ca 2 timer og trukket ut. Litt av "bite-delene" satt igjen og vi måtte pirke masse, det siste kom ikke ut før dagen etter. Nå er det bare som et lite sår som er i ferd med å heles, og det er ingen ring å se.

Kan man puste lettet ut etter 3 uker da?

Videoannonse
Annonse
Gjest katte med slips
Skrevet

antakelig.men en blodprøve vil vise om du har fått borella-viruset.

Skrevet

Ja, slik jeg har forstått det kan du puste godt ut. Dessuten oppdaget du det så raskt i utgangspunktet, så du har ikke vært i noen stor faresone.

Pust ut:o)

Gjest Flått,ja
Skrevet

antakelig.men en blodprøve vil vise om du har fått borella-viruset.

Takk for svar. Han skal til fastlegen sin likevel til uka, jeg ber for sikkerhets skyld om den blodprøven også, jeg.

Som er hysteriker.

:(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror at en flått må sitte på et helt døgn for at den skulle kunne gi fra seg noen bakterier.

Så siden den ble fjernet alt etter to timer, er han rimelig trygg.

Gjest katte med slips
Skrevet

Takk for svar. Han skal til fastlegen sin likevel til uka, jeg ber for sikkerhets skyld om den blodprøven også, jeg.

Som er hysteriker.

:(

du kan ta det helt med ro.vanligvis er det jo tegn på dette,hvis det er dette viruset.rød sårkant etc.

dessuten er det i de tilfellene at man går lenge med dette viruset at det kan bli alvorlig.

Skrevet

Hos oss er vi vant med å plukke av oss flåtter og så langt har det heldigvis gått fint! *banker hardt i bordet*

Jeg pleier å være mest skeptisk hvis flåtten er død når den fjernes. Da antar jeg den har sittet på ganske lenge. Blir den fjerna innen et døgn, er det sjelden den utgjør noen fare.

Så lenge du ikke opplever ringformet utslett, tror jeg ikke du skal tenke mer på det. Hvis man få influensalignende syptomer et par-tre uker etter et bitt, bør man kanskje høre med legen selv om man ikke har fått utslett?

Skrevet

Ja, det sa i alle fall legen vi snakket med - da det samme hendte med Plutten for 14 dager siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...