Gå til innhold

Hva heter fargen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en lys, nesten hvit veggfarge, som er veldig vanlig. Den har såvidt litt rosaskjær.

Det er ikke antikkhvit, ikke caffe latte, ikke egghvit/eggskall.

Jeg prøver å komme på hva den heter. Kan noen hjelpe?

Skrevet

Lys toscana?

Den er gul i tonen. Malte nettopp soverommet mitt i lys toscana og stua er mye rødere selv om den også er lys. Men dessverre er det de forrige eierne av leiligehten som har malt stua så jeg aner ikke hva den fargen heter, men fin er den!

Gjest trultemor26
Skrevet

Den er gul i tonen. Malte nettopp soverommet mitt i lys toscana og stua er mye rødere selv om den også er lys. Men dessverre er det de forrige eierne av leiligehten som har malt stua så jeg aner ikke hva den fargen heter, men fin er den!

Vi fant en farge vi likte for å ha på veggen nede i gangen. Oppe er det hvite vegger, men trappegelenderet og noen stolper i taket er i en annen litt mørkere "hvitfarge". Vi måtte snekre litt på gelenderet for å få det barnesikkert, pluss sette opp en grind, så det nye måtte males, og tror du ikke det er nøyaktig samme farge som vi har malt med nede? Snakker flaks. Da kan vi bare male det som er ny-snekra, og ikke hele sulamitten i en annen farge.

Lykke til i farge-leitinga.

Ta med deg masse fargeprøver og blader og sånn hjem fra fargehandlere og sammenlign!

Skrevet

Takk for tips!

Jeg malte nemlig et rom i fjor, men bare tre av veggene, og nå skal jeg male den fjerde. Vil ha samme farge, men husker altså ikke hva den heter.

Fransk grå eller perlegrå KAN det være....men er ikke sikker. Får ta med meg fargeprøver hjem, da. Hadde håper jeg ville husket navnet straks det ble nevt.

Skrevet

hvit narciss kanskje? Den er nesten hvit med litt rosa og svart i.

Gjest ChiengMai
Skrevet

hvit narciss kanskje? Den er nesten hvit med litt rosa og svart i.

Ikke mye rosa i den hvit narsiss vi har i alle fall, den er bittelitt i det gule.

Skrevet

Ikke mye rosa i den hvit narsiss vi har i alle fall, den er bittelitt i det gule.

Jeg har nettopp malt hvit narciss, og den er ikke mye rosa her heller.

Jeg tipper på fransk grå til hovedinnlegger. Eller kanskje never?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har nettopp malt hvit narciss, og den er ikke mye rosa her heller.

Jeg tipper på fransk grå til hovedinnlegger. Eller kanskje never?

Ikke vet jeg, men kjøkkenet mitt er hvit narsiss, så den ser jeg på hver dag. :-)

Skrevet

Ikke vet jeg, men kjøkkenet mitt er hvit narsiss, så den ser jeg på hver dag. :-)

Det skal kjøkkenet mitt også bli. Stuen er allerede blitt det.

Fin farge. Gulhvit, ikke rosa-hvit.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det skal kjøkkenet mitt også bli. Stuen er allerede blitt det.

Fin farge. Gulhvit, ikke rosa-hvit.

Ja, nemlig! Og her skal både stue og gang få en omgang med den fargen etter hvert. Den er alldeles nydelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...