Gå til innhold

Kinkig med svigers

Gjest Svigermors mareritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et litt kinking problem, svigers blander seg for mye, ikke at det er nytt, men. Problemet er at de bor like ved oss og dermed kan og vil følge med på oss hele tiden. De følger med på hvilke biler som kommer og går på gårdsplassen vår, når vi henter posten, spør alltid hvor vi har vært, hvis den ene er borte en natt så blir det ramaskrik osv. Begynner å bli mektig lei, men vet at det ikke vil fungere å ta opp dette med dem grunnet diverse tidligere erfaringer. Er det i det hele tatt mulig å endre situasjonen uten å flytte/ta det opp med dem? Er i utgangspunktet gode "venner" alle sammen og vi ønsker ikke å endre på det, men ønsker å ha et liv uten at de bryr seg og kommer med meningene sine om våres liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rent instinktivt vil jeg svare

KOM DERE VEKK!

Ja, egentlig burde vi det, men uten å ville gå inn på hvorfor så er situasjonen sånn at det egentlig er siste utvei

Skrevet

vel, tror det bare er en løsning på problemet og det er å flytte.

en grei regel er at de må sette seg inn i bilen for å komme til dere. altså, ikke nær nabo.

dette problemet vil ikke bli noe mindre med årene, heller motsatt...

Gjest her og!
Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv! Har ingen råd til deg desverre, følger spent med på tråden her om noen har andre råd enn å flytte. Vi kan og vil heller ikke flytte men skulle også sett at svigermor fulgte litt mindre med.

Heldigvis synes mannen min at de er litt vel nysgjerrige og så han forteller ingenting. Sier ikke hvor vi har vært eller hvor vi skal. Sier heller ikke fra når vi drar bort.

Utenom det at de er vel nysgjerige er de snille og gode, og jeg er glad i dem begge to :)

Håper noen har noen bra tips til oss!

Lykke til ;)

Skrevet

Vis dem ved hjelp av humor hvordan dere ser på situasjonen. Forhåpentligvis vil de da skjønne hvor grensa går.

Når de lurer på hvem som kom i den fremmede bilen, så sier dere i en spøkefull tone at det var en CIA-agent eller noe i den dur ;-)

Når mannen din er bortreist en natt, så forteller du at han nok har vært sammen med elskerinnen sin e.l. (med et lurt smil om munnen)

Etterhvert skjønner de forhåpentligvis at de ikke har noe med dette her å gjøre!

Skrevet

Vis dem ved hjelp av humor hvordan dere ser på situasjonen. Forhåpentligvis vil de da skjønne hvor grensa går.

Når de lurer på hvem som kom i den fremmede bilen, så sier dere i en spøkefull tone at det var en CIA-agent eller noe i den dur ;-)

Når mannen din er bortreist en natt, så forteller du at han nok har vært sammen med elskerinnen sin e.l. (med et lurt smil om munnen)

Etterhvert skjønner de forhåpentligvis at de ikke har noe med dette her å gjøre!

Sånn ville nok jeg også gjort det - Før -da søstra mi og jeg var gift med andre menn - bodde vi i hus på hver vår side av våre foreldre -ingen brydde seg med hva de andre gjorde - men vi spøkte med det og kunne si: "Hvor skulle dem hen nå da? De har jo IKKE sagt noe til oss om at de skulle bort!!!!" etc. :)

Skrevet

Sånn ville nok jeg også gjort det - Før -da søstra mi og jeg var gift med andre menn - bodde vi i hus på hver vår side av våre foreldre -ingen brydde seg med hva de andre gjorde - men vi spøkte med det og kunne si: "Hvor skulle dem hen nå da? De har jo IKKE sagt noe til oss om at de skulle bort!!!!" etc. :)

Sånn driver vi på med foreldrene mine også. De er våre nærmeste naboer og de legger seg heldigvis ikke borti hva vi driver med. Når de får besøk, står vi og grubler oss grønne på hvem som kom, og ditto *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...