Gå til innhold

Vasker du dyner i vaskemaskina?

Anbefalte innlegg

Gjest Vaskedama
Skrevet

Ser at dyner må vaskes regelmessig, men hvordan vasker du dem?

Jeg har ikke kjeller, og håndvask i badekaret blir tungvint. På vaskemaskina står det at den tåler 6 kg vått tøy, på dyna står det at den blir 7 kg i våt tilstand?

Hva gjør jeg da?

De fleste vaskemaskiner tåler bare 6 kg, men alle snakker om at de vasker dyna i maskina....hmmm....

Videoannonse
Annonse
Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg vet ikke hva maskina mi tåler jeg, men jeg vasker dyna i den for det. Jeg vasker dyner og sko og det som er jeg.

Er nok litt uforsiktig, og det likner ikke meg egentlig, men det er trolig fordi jeg ikke fysisk har betalt for den. Den var sambo sin fra før vi ble sammen. Men det har gått bra det. :) Altså med maskina etter dynevask.

Skrevet

Det er bare fordi at vi andre ser på vaskemaskinen som en praktisk innretning. Og kan den ikke vaske dyna min, er den ikke mye praktisk. Da prøver vi, og ser hva den er god for!

Saken er bare den at produsenten ikke vil anbefale mer enn 6 kg vask, og ikke kan garantere at den klarer det. Men jeg har enda ikke hørt om en vaskemaskin som ikke har tålt en kg mer enn den er anbefalt til...

Men selvfølgelig - ryker den og du skal klage, så var det jo i hvert fall ikke ei dyne du hadde dytta inn i den!

Gjest Vask- vask-vask
Skrevet

Vi har dobbeltdyne, og den går ikke i vår 6 kgs vaskemaskin. Derfor drar vi hver sommer til et vaskeri og vasker de store tingene som ikke går i vaskemaskina. De mindre dynene til ungene samt alle puter og overmadrasser, vasker vi oftere i vår egen vaskemaskin.

Skrevet

Jeg vasker dynene i maskina, ja! Og henger ho til tørk i stua til natta over. (Vi har flere dyner,ja,,,;-)

Jeg vasker på 40 grader, med Milo. Går så fint at! Men jeg vasker bare 1 og 1 dyne, da, så det tar sin tid, det prosjektet der...

Skrevet

Ja, vasker dyner og puter jevnlig i maskinen, det vil si ca to gang i året

Skrevet

Her vaskes dynene på 60 grader og tørkes i tørketrommelen ca 4-5 ganger i året og putene ca 1 gang i måneden.

Har også vaskemaskin som tar 6 kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...