Gå til innhold

Ydmykhet

Gjest Fint om noen kunne svare

Anbefalte innlegg

Gjest Fint om noen kunne svare
Skrevet

...hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ydmyk er en måte å være snill på. At du gjerne føyer deg etter andres ønsker selv om du egentlig ikke har så veldig lyst, men du gjør det for å være snill... hmmm.. vet ikke om det var så bra forklart *forventer ris på rumpa her*

Skrevet

Å være ydmyk er å ha en genuin oppfattelse om at man som menneske ikke er bedre eller viktigere enn andre.

Gjest tastatur, mus, skjerm.
Skrevet

Ydmyk er en måte å være snill på. At du gjerne føyer deg etter andres ønsker selv om du egentlig ikke har så veldig lyst, men du gjør det for å være snill... hmmm.. vet ikke om det var så bra forklart *forventer ris på rumpa her*

Det er ok å være ydmyk så lenge ingen tvinger en til det!

Ydmyk er å være dumsnill for å hjelpe andre til å føle seg bedre, he-he.

Skrevet

Ydmyk kan du bare være når du tror og vet så godt om deg selv og føler deg så over andre at du kan senke deg ned på et lavere nivå i blant.

Føler du deg underlegen så kan du ikke være ydmyk, bare ynkelig.

Å være ydmyk kan også gi avlat for skyld. Du kan be om unnskyldning til noen som du har gjort urett, og komme opp igen fra skammen.

Jeg kjørte på en med trucken, - glemte å se meg for d jeg rygget. Det er uhyre farlig, da den veier 6 tonn. Jeg måtte be om unnskyldning og spørre hva jeg kunne gjøre. Jeg puttet henne i bilen og kjørte henne hjem. Det ble et blåmerke som jeg ikke fikk se.

Skrevet

Å være ydmyk er å ha en genuin oppfattelse om at man som menneske ikke er bedre eller viktigere enn andre.

Det var en kortfatta og god forklaring.

Den støtter jeg!

Gjest tehkymdY
Skrevet

Det er jeg litt usikker på om noen her inne kan svare på.

Gjest du aldri har vært ydmyk selv?
Skrevet

Det er jeg litt usikker på om noen her inne kan svare på.

er det fordi

Skrevet

Det er ok å være ydmyk så lenge ingen tvinger en til det!

Ydmyk er å være dumsnill for å hjelpe andre til å føle seg bedre, he-he.

Ja :) sånn var det, hihi ;) litt bedre forklaring du hadde.

Skrevet

God forklaring :-)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Ydmykhet har med respekt å gjøre. Fx ydmykhet overfor naturen, så vi mennesker ikke ødelegger den.

Man skal ikke være ydmyk overfor psykopater. Det er mer feighet enn ydmykhet. Eller evt. en slags klokskap, til man får anledning til å gjøre seg fri.

Det var et par eksempler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...