Gå til innhold

Induksjon eller keramisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen synspunkter?
Skrevet

Jeg har en veldig gammel komfyr og skal bytte. Jeg trenger en komfyr som er rimelig barnesikker og hvis den bruker mindre strøm enn min gamle støpejern-komfyr, er det en fordel.

Jeg kan bruke 9000 kr på komfyr, og har to alternativer. Begge disse komfyrene jeg legger ut link på vet jeg at jeg kan få for 9000 kr. BEHA komfyren er vanlig komfyr, Grepa komfyren er induksjon. Hva er lurt å velge her? Den må være frittstående.

http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=50927

eller

http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=50927

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i dag en beha induksjonstopp og er strålende fornøyd, men har også hatt en grepa keramisk som jeg var veldig fornøyd med. Tror det er hippsomhapp.

Skrevet

Induksjon er sikkert genialt med tanke på rengjøring. Og umulig å brenne seg på. Hvordan er dine kjeler og panner? Må du bytte ut mye i tilfelle du velger induksjon?

Selv har jeg keramisk, men det er fordi induksjon var litt dyrt når vi kjøpte det. Samt at vi måtte byttet ut mange kjeler..

Alt i alt vil jeg tro induksjon er ideelt hvis man har råd til det. (Nye kjeler kan jo fort koste noen tusen).

Gjest Debra irl
Skrevet

Vi var veldig skeptisk til induksjon. ER det nå så flott og fint som de sier? Jepp!!! Vi ELSKER vår induksjonstopp og angrer overhodet ikke på det kjøpet. Jeg anbefaler induksjon til alle!

Men ta med evt ekstra utlegg til nye kjeler med i beregningen. Du kan enkelt teste kjelene dine hjemme med en magnet. Sitter den fast, kan kjelen brukes.

Gjest keramisk vs støpejern
Skrevet

Induksjon har jeg ingen formening om.

Keramisk topp ser veldig pent ut når det er nytt, men jeg har vært på besøk hos mange der toppen etterhvert har blitt stygg og ripete.

Hvorfor det har blitt slik, aner jeg ikke. Men jeg har pga dette fått inntrykk av at kermaisk topp er mer skjør enn støpejernsplater, og at man derfor må være mer bevisst på rengjøringsmetode/-midler enn ved gammeldagse støpejernsplater.

Tar man for mange lettvintrengjøringer og/eller "gammeldagse rengjøringer" av disse toppene, ender de dessverre fort opp med å bli stygge, og derfor burde de kun kjøpes av dem som er sikker på de gidder å gjøre det som må til for å holde de pene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...