Gå til innhold

Politi attest

Gjest noen som kan svare?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som kan svare?
Skrevet

Hvis de i en jobb sammenheng spør om politiattest. Hva slags opplysninger kommer de til å få av meg som person?

Bare det at jeg har plettfri vandel eller andre oppslysninger også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener at det er det samme som vandelsattest?

Gjest surrehøne
Skrevet

Du får ikke en vandelsatest ( politiatest) Før du har fått jobben og du har ansettelses papirene i orden.

Men det eneste som kommer frem der er om du har vært eller skal straffes for saker innen sedlighet.

Det kommer ikke frem om du har kjørt for fort eller har blitt tatt inn i fyllarresten

Skrevet

Du får ikke en vandelsatest ( politiatest) Før du har fått jobben og du har ansettelses papirene i orden.

Men det eneste som kommer frem der er om du har vært eller skal straffes for saker innen sedlighet.

Det kommer ikke frem om du har kjørt for fort eller har blitt tatt inn i fyllarresten

Da jeg gikk på førskolestudie måtte jeg fremvise en vandelsattest i praksisperioden. Har ingenting med ansettelse å gjøre det. Du får en ved å henvende deg til politiet. De setter ingen krav til bruk.

Kun straffbare forhold knyttet til sedlighet skal påføres den.

Skrevet

Skal man jobbe i barnhage må man ha politiattest. Da går det på om man er dømt for å ha mistbrukt barn etc.

Skrevet

Man må på politikammeret og få et skjema - der krysser man av for hva attesten skal brukes til - da får man attest som viser om du har brutt loven på en måte som kan gå utover din arbeidsplass etc.

f.eks - skal du jobbe med barn så vil politiattesten vise om du er dømt for noe som har med barn å gjøre - det vil ikke stå noe om at du har saget ned treet til naboen og fått bot for det etc.

Gjest surrehøne
Skrevet

Da jeg gikk på førskolestudie måtte jeg fremvise en vandelsattest i praksisperioden. Har ingenting med ansettelse å gjøre det. Du får en ved å henvende deg til politiet. De setter ingen krav til bruk.

Kun straffbare forhold knyttet til sedlighet skal påføres den.

Jobber som politi, og i det politidistriktet hvor jeg er gir vi ikke ut attester før en kan fremlegge ansetelsespapirer.

Skrevet

Jobber som politi, og i det politidistriktet hvor jeg er gir vi ikke ut attester før en kan fremlegge ansetelsespapirer.

Hvilket distrikt?

Skrevet

hva er det for noe tull? - er det ikke ens egen attest?

Gjest surrehøne
Skrevet

hva er det for noe tull? - er det ikke ens egen attest?

Tull er det ikke, men det er heller ikke jeg som har laget reglene på det. Men sånn fungerer det ihvertfall hos oss.

Skrevet

Tull er det ikke, men det er heller ikke jeg som har laget reglene på det. Men sånn fungerer det ihvertfall hos oss.

Min datter fikk da politiattest da hun begynte på Vekterskolen, og jeg fikk det før jeg søkte på noe "barnegreier".

Gjest surrehøne
Skrevet

Min datter fikk da politiattest da hun begynte på Vekterskolen, og jeg fikk det før jeg søkte på noe "barnegreier".

Da kan det være at det er forskjelle fra tistrikt til distrikt.

Vi har det ihvertfall sånn..

Skrevet

Da kan det være at det er forskjelle fra tistrikt til distrikt.

Vi har det ihvertfall sånn..

mer enn merkelig....hva gjør vekterner i ditt distrikt da? - blir de bakere i stedet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...