Gå til innhold

bråk!

Gjest vondt-i-hodet!

Anbefalte innlegg

Gjest vondt-i-hodet!
Skrevet

Hvor mye bråk må man tåle fra ombyggingsarbeider hos nabo vegg-i-vegg. Arbeidmiljøloven følges iallfall ikke...

Hvor lenge (fra kl. 0000 til 0000 (?), 6-7 dager i uken osv.) I flere måneder.

Varsling, søk/godkjent dispensasjon (fra hvem?), skal de fremlegge det?

Har jeg noen rettigheter som kan gi meg litt pauser og ro?

Videoannonse
Annonse
Gjest 0700-2300 kan det jobbes
Skrevet

Det kan jobbes fra 0700 - 2300, altså fra 2301 - 0659 skal det være stille. Selvfølgelig kan vi jobbe 7 dager i uken.

Skrevet

Det kan jobbes fra 0700 - 2300, altså fra 2301 - 0659 skal det være stille. Selvfølgelig kan vi jobbe 7 dager i uken.

Relglene er annerledes i helgene.

Gjest vondt-i-hodet!
Skrevet

Relglene er annerledes i helgene.

Vet du hvor jeg finner reglene? Helger osv.?

Dessuten tror jeg støyen ikke kan overstige xx decibel etter ca.1700.

Gjest katten med støvlene
Skrevet

er dette borettslag;i såfall skal det stå i husordensreglene.da er det vanligvis at det skal være stille mellom 20.00 og 07.00 hverdager,17.00 lørdag og ut helgen til mandags morgen.

Gjest litt div her
Skrevet

er dette borettslag;i såfall skal det stå i husordensreglene.da er det vanligvis at det skal være stille mellom 20.00 og 07.00 hverdager,17.00 lørdag og ut helgen til mandags morgen.

http://www.bergen.kommune.no/bbb/husordensregler.html

http://folk.uio.no/jornar/sandakerveien/pdf/husordensregler.pdf

ser ut som om det er kl 2300 som de fleste opererer med

http://www.kvasir.no/c/biz/org/prop/own/

Skrevet

I borettslaget vårt skal det være stille fra 23-07 og det er heller ikke lov til å skru, bore eller banke i veggene på søndager.

Skrevet

I borettslaget vårt skal det være ro etter klokka 22

Gjest katten med støvlene
Skrevet

ta kontakt m borettslaget for å få nytt hefte med husordensregler,hvis du har forlagt det.

Skrevet

Kontakt kommunen...

Skrevet

Sjekk husordensreglene der du bor, det pleier å være bestemt at det skal være ro mellom kl 23 og 07, samt enkelte steder større begrensninger i helgene.

De interne husordensreglene er sannsynligvis strengere enn det offentlig regelverket, som vel kun sikrer deg ro om natten.

Det er ikke vanlig å vise frem godkjenneinger ol til naboer, men varsel om at det vil foregå ekstra støyende arbeider kan man be om å få.

Skrevet

Jeg kom forresten på at der jeg bodde før skulle det være ro hele søndagen og det meste av lørdagen.

Gjest vondt-i-hodet!
Skrevet

TAKK alle sammen. Byggherre har elegant forbigått sine forpliktelser!

Fant endel stoff, feks http://www.helse-og-velferdsetaten.oslo.kommune.no/getfile.php/helse-%20og%20velferdsetaten%20%28HEV%29/Internett%20%28HEV%29/Dokumenter/dokument/folkehelse/standardbrev_ombyggingsarbeider.rtf

INTERN STØY I BYGNING PÅ GRUNN AV STØRRE INTERNE OMBYGGINGS- OG REHABILITERINGSARBEIDER

... medfører ofte kraftig og vedvarende støybelastning for omkringboende. ..forplanter seg både som luftlyd og som konstruksjonsoverført lyd (strukturlyd).

Vedvarende støybelastning over 35 – 40 dBA for denne type arbeider ansees for å være helseskadelig støy

Det må gjøres kjent for alle i aktuelle oppganger hva slags arbeider som pågår, og antatt varighet for arbeidene.

Ingen støyende arbeider tillates i tidsrommet 2000 – 0800.

... det kan bli gitt pålegg av helsemyndighet.

Gjest vondt-i-hodet!
Skrevet

Kontakt kommunen...

Tusen takk for hjelp alle, er nå i en prosess for å finne mine retigheter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...