Gå til innhold

Krom- og fibertilskudd

najada

Anbefalte innlegg

Etter å ha begynt på p-pillen Synfase har jeg fått et vanvittig søtsug. Jeg har derfor lagt på meg 6 kilo på relativt kort tid. Har derfor gått til innkjøp av krom- og fibertabletter. Men så er spørsmålet:

Hvordan skal jeg ta disse? 1 tablett krom til dagen? Morgen eller kveld? Det står 4-12 fibertabletter til dagen på pakken... Hvor mange bør jeg ta? Og når på dagen?

Jeg håper noen kan svare meg på dette og gjerne også komme med andre gode råd. Jeg kan nevne at jeg trener regelmessig og er på ingen måte overvektig (bortsett fra de 6 ekstra kiloene nå da..). Ønsker bare ikke å legge på meg mer.

Hilsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei najada

Diskuter med legen din om du kan bytte til en annen type p-piller dersom vektøkningen fortsetter. Mhp bruk av kromtilskudd skal du følge anvisningen på pakken. Jeg regner med at 1 tbl per dag er nok. Fibertilskudd kan benyttes før hvert hovedmåltid, ta 1-2 tbl til frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Det er nødvendig å drikke rikelig vann for å oppnå ønsket effekt av fibertilskuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...