Gå til innhold

Til deg som jobber i butikk/lønn

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg hvis du kan
Skrevet

Hvor mye tjener du? Og hva slags kjede/butikktype er det?

Grunnen til at jeg spør er at kvinnene på min arbeidsplass mener at vi tjener for lite. Og vil ta en runde med ledelsen om å få høyere lønn. Men hva skal vi sammenligne oss med? Ingen er organisert så vi stiller jo ikke sterkt. Men håper at hvis noen her inne har noen eksempler så er det lettere å få litt lønnspålegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bør jo selvsagt organisere dere. Ta kontakt med Handel og Kontor.

Månedslønna for en person med 6 års ansiennitet ligger på ca 21400. De med fagbrev har ca 7 kr mer per time

Gjest dette tjener jeg.
Skrevet

Er student, 27 år og tjener 118 kr timen i grunnlønn. PÅ kveld og i helger har jeg en del mer i timen. Jobber i en stor bedrift.

Skrevet

ca 131 kr. timen (før ub og andre tillegg), dette er med full ansiennitet i dagligvare.

Skrevet

Hva har dere i lønn da? Jeg jobber på bensinstasjon og har 91kr i grunnlønn. Dette er langt under det de tjener på andre stasjoner i området... Jobber nesten bare helger da, de som har jobbet der flere år tjener selvfølgelig mer.

Skrevet

Jeg jobber på Kiwi,har vært der i 5 år og tjener 131,98 i timen +tillegg

Skrevet

Jeg har fem års fartstid i Rimi, og tjener 131,98 i timen, pluss UB når jeg jobber kvelder og lørdager.

Gjest hjelp meg hvis du kan
Skrevet

Tusen takk for svar!

Vi arbeider i en bransjeforetning som har med hus og hjem å gjøre. Må lære oss mye bransjekunnskap til enhver tid og tjener kun 125.- i timen. Ser at jeg burde bytte jobb til dagligvare som sikkert følger litt mer tariffer ja.

Vi får ta en runde på bedriften vår først!

Gjest laban og laboline
Skrevet

Dere bør jo selvsagt organisere dere. Ta kontakt med Handel og Kontor.

Månedslønna for en person med 6 års ansiennitet ligger på ca 21400. De med fagbrev har ca 7 kr mer per time

Vet du om man får uttelling for annen praksis enn butikk når dem regner ut lønn?

Skrevet

Vet du om man får uttelling for annen praksis enn butikk når dem regner ut lønn?

Dersom det er praksis som er relevant for det dere selger kan annen praksis gi uttelling, men det er som oftest en vurderings eller forhandlingssak. F.eks om du er kokk og jobber i en delikatessavd. som også lager mat, da vil det være naturlig å få fagbrevtillegg. Men har du jobbet som turistguide eller på hotell er det ikke like naturlig, men ikke umulig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...