vimsemor Skrevet 6. april 2001 Del Skrevet 6. april 2001 Har nå prøvd å gi gutten min på 6 mnd, grøt i over en mnd. Han er ikke intressert, kniper sammen munnen og vil ikke ha. Begynner å bli ganske fortvilet! Har prøvd med kokte grønnsaker - det er likedant... det eneste som delvis går ned er eplemos (hjemmelaget). Kan jeg blande dette i grøten? Mannen min mener frukt går fortere gjennom systemet og at han derfor bør få det før annen mat. Stemmer dette? Tenkte kanskje prøve med litt youghurt - kan jeg det når han er 6 mnd? (han er forresten født en mnd for tidlig). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sassy Skrevet 6. april 2001 Del Skrevet 6. april 2001 Du er jo ikke nødt til å gi ham grøt, men han er jo så ung at han fint kan leve på melk (spesielt siden han er født en måned for tidlig) Hvorfor ikke amme mer eller gi erstatning en stund? Han kommer _sikkert_ til å spise etterhvert :-) Jeg pleier forøvrig å blande hjemmelaget eplemos i grøten til lillegutt, og det er populært. Eplemos i seg selv er jo ikke all verden av næring, så det bør vel ikke komme istedet for melk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 7. april 2001 Del Skrevet 7. april 2001 Hei vimsemor Det er mulig barnet ditt synes det er vanskelig å spise av skje. Han er så liten enda at han klarer seg bra på morsmelk/morsmelkerstatning. Det viktigste er at han får nok av dette. Du skal gi han denne melken først, og deretter tilby, men ikke presse i han, smaksporsjoner (noen ts) grøt, fruktpure eller grønnsakmos. Det er ikke uvanlig av barn ikke vil ha dette i starten. Be gjerne om samtale med helsesøster som kan gi deg gode råd, og vurdere om han vokser tilfredsstillende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.