Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Pan, Hamsun

Legenden Lennon, James Henke

Leser aldri bare en bok samtidig :)

Jeg holder alltid på med kun en bok. Vel, av og til flere.. men da er det pensum. ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 157
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

23

• flisa

21

• ShitDiddelyDo

12

• Lillemus

11

Skrevet

Jeg leser Alkymisten. Aner ikke hvorfor jeg ikke har lest den tidligere.

Jeg elsker den!

Den er for øvrig skrevet av Paulo Coelho - en mann. ;)

Les "Veronica decides to die" (av samme forfatter) etterpå, den er også helt knall.

VELDIG ulik "The alcymist", men knallgod!

(som du skjønner har jeg lest dem på engelsk, og anbefaler selvsagt det :o)

Forresten: "Det femte fjell", "Ved elven Piedra satt jeg og gråt" og "The devil and Miss Prym" kan du godt utsette litt, de er ikke på høyde med de to nevnte (syns jeg).

hare1365380455
Skrevet

Jeg har startet på Roy Jakobsens Seierherrer en gang til. Skal friske opp gamle minner og se om jeg klarer å kjenne igjen 30 Grorud.

Hva er 30 Grorud?

hare1365380455
Skrevet

Jeg leste nettopp ferdig "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd.

Jeg har hørt tittelen før. Hvilken type bok er det?

Skrevet

Erlend Loe er oppskrytt. Oppskrytt sier jeg - oppskrytt!

Signerer!!

"Tatt av Kvinnen" var morsom. Resten var...vel...ikke så morsomt.

hare1365380455
Skrevet

På nattbordet akkurat nå:

Jeg leser den 4. boka om Betty Bloomwood. (Kvinnelig forfatter)

En gammel bokklubb-bok fra 1949 - om et Ekteskap - litt fornøyelig.(kvinnelig forfatter)

Så leser jeg en bok som jeg heller ikke husker tittelen på: Husmødre som betror seg el - også kvinnelig forfatter.

"De siste 100 dager" av John Toland (mannlig forfatter)

Og så den boken om selvhypnose

Det trengs å tørke støv av det nattbordet mitt altså...

SÅ mange bøker på en gang...? Jeg har nok med en, jeg. :) (+pensum)

Skrevet

Enig, enig, enig.

Men han er kjekk da...*sukk*

Næsj, han sånne flagreører jo!

hare1365380455
Skrevet

Kennedys hjerne av Henning Mankell

Er den god? Den står i bokhylla her. :)

hare1365380455
Skrevet

Jeg leser gravmerket med Val McDermid

Jeg har kun lest en bok av den forfatteren.. noe med "ekko" om jeg husker rett. Ekko i det fjerne? Hm.... Den var i alle fall kjempegod!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Les "Veronica decides to die" (av samme forfatter) etterpå, den er også helt knall.

VELDIG ulik "The alcymist", men knallgod!

(som du skjønner har jeg lest dem på engelsk, og anbefaler selvsagt det :o)

Forresten: "Det femte fjell", "Ved elven Piedra satt jeg og gråt" og "The devil and Miss Prym" kan du godt utsette litt, de er ikke på høyde med de to nevnte (syns jeg).

Merkelig hvor ulikt folket rangerer f.eks. Alkymisten.

Jeg lurer på om de som er skuffa leser i normalt lesetempo og blir mer og mer oppgitt over at ingen blir drept eller verden nærmer seg undergang eller noe sånt.

Selv kan jeg ikke huske sist jeg leste en bok hvor hver setning betød så mye, og til og med får meg til å stoppe opp å tenke.

Men jeg tror krimfolket vil bli skuffa over en bok som dette.

Skrevet

Jeg holder alltid på med kun en bok. Vel, av og til flere.. men da er det pensum. ;)

Sikkert veldig lurt egentlig, men.. Pan har jeg lest før og Lennon boka er så underholdende med alle de små tingene inni.

Boken om Johnny Cash anbefales herved på det sterkeste, skikkelig bra bok. Og selvsagt litt trist, men nå hadde jeg gravøl i 2 uker etter at han døde også... :)

hare1365380455
Skrevet

Vilskudd/Stjerneskudd av Gudmund Vindland. Egentlig er jeg ferdig med den, men jeg orker ikke begynne på en ny, for jeg er fremdeles fortapt i karakterene fra boka. Og jeg gråt og gråt på slutten, selv om jeg ikke er i nærheten av å få mensen ;)

Hvilken genre er det?

Skrevet

Jeg holder vanligvis på med både 2 og 3 bøker på en gang. :o) Og en hos kjæresten også, der tar det _litt_ lengre tid å bli ferdig med en bok av en eller annen merkelig grunn.

Skrevet

Leser igrunn ikke jeg. Sikkert fordi jeg er litt sånn uintelligent. ;)

Skrevet

Merkelig hvor ulikt folket rangerer f.eks. Alkymisten.

Jeg lurer på om de som er skuffa leser i normalt lesetempo og blir mer og mer oppgitt over at ingen blir drept eller verden nærmer seg undergang eller noe sånt.

Selv kan jeg ikke huske sist jeg leste en bok hvor hver setning betød så mye, og til og med får meg til å stoppe opp å tenke.

Men jeg tror krimfolket vil bli skuffa over en bok som dette.

"Jeg lurer på om de som er skuffa leser i normalt lesetempo og blir mer og mer oppgitt over at ingen blir drept eller verden nærmer seg undergang eller noe sånt."

*ler*

Det er en beskrivelse som er nokså langt fra de bøkene jeg pleier å lese.

hare1365380455
Skrevet

Jeg holder vanligvis på med både 2 og 3 bøker på en gang. :o) Og en hos kjæresten også, der tar det _litt_ lengre tid å bli ferdig med en bok av en eller annen merkelig grunn.

Hehe, det har nok sine grunner...;) Jeg liker å lese en bok og bli ferdig med den før jeg begynner på en ny.

hare1365380455
Skrevet

Leser igrunn ikke jeg. Sikkert fordi jeg er litt sånn uintelligent. ;)

Med små barn blir det lett for travelt for lesing, men du får prøve å lese en bok før jul! Om jeg skal velge for deg blir det

*tenker*

"Flaggermusmannen" av Jo Nesbø. Og så fortsetter du på resten... :D

Skrevet

Hehe, det har nok sine grunner...;) Jeg liker å lese en bok og bli ferdig med den før jeg begynner på en ny.

Ettersom jeg vasser i bøker på jobben så hender det ofte jeg kommer over en som ser morsom ut eller at det kommer en jeg bestilte for lenge siden og som har lange ventelister f.eks. Da må jeg legge den jeg holder på med på vent en stund og lese en eller to andre innimellom. :o)

Skrevet

Med små barn blir det lett for travelt for lesing, men du får prøve å lese en bok før jul! Om jeg skal velge for deg blir det

*tenker*

"Flaggermusmannen" av Jo Nesbø. Og så fortsetter du på resten... :D

Små barn?

Det er nok helst internettet som er synderen. ;) Om jeg er våken og hun sover, så er pcen på fanget. Sånn er det bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...