Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Ettersom jeg vasser i bøker på jobben så hender det ofte jeg kommer over en som ser morsom ut eller at det kommer en jeg bestilte for lenge siden og som har lange ventelister f.eks. Da må jeg legge den jeg holder på med på vent en stund og lese en eller to andre innimellom. :o)

Jeg kunne egentlig godt tenkt meg jobben din! :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 157
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

23

• flisa

21

• ShitDiddelyDo

12

• Lillemus

11

Skrevet

Merkelig hvor ulikt folket rangerer f.eks. Alkymisten.

Jeg lurer på om de som er skuffa leser i normalt lesetempo og blir mer og mer oppgitt over at ingen blir drept eller verden nærmer seg undergang eller noe sånt.

Selv kan jeg ikke huske sist jeg leste en bok hvor hver setning betød så mye, og til og med får meg til å stoppe opp å tenke.

Men jeg tror krimfolket vil bli skuffa over en bok som dette.

Jeg leste "Alkymisten" forholdsvis raskt på stranda, og ble ikke så imponert.

Det skyldes nok store forventninger fordi folk har skrytt boka opp i skyene. De sier boka forandret deres liv og at de nærmest baserer sin religion på boka. Og så var den ikke så fantastisk som folk ville ha den til. Ganske enkel filosofi, med at alle har en oppgave i livet som vi skal utføre, at vi må holde øynene åpne for å oppdage "tegnene", at vi klarer det vi setter oss som mål hvis vi bare prøver hardt nok osv.

Men for all del, boka var underholdende der og da, og grei tidtrøyte.

Skrevet

Jeg kunne egentlig godt tenkt meg jobben din! :)

Problemet er bare at jeg får ikke lest på nær så mye som jeg skulle ønske! Døgnet mitt har bare 24 timer det også... :o/

Skrevet

Erlend Loe er oppskrytt. Oppskrytt sier jeg - oppskrytt!

*Signerer*

hare1365380455
Skrevet

Små barn?

Det er nok helst internettet som er synderen. ;) Om jeg er våken og hun sover, så er pcen på fanget. Sånn er det bare.

Ok da! :)

hare1365380455
Skrevet

Problemet er bare at jeg får ikke lest på nær så mye som jeg skulle ønske! Døgnet mitt har bare 24 timer det også... :o/

Jeg skulle også hatt mer tid til bøker... Men nå begynner ungene å bli litt større, så da får jeg lest litt i alle fall. Det var noen år hvor jeg ikke fikk lest noe. :)

Skrevet

Jeg leser "Den fjerde regelen"

av Ian Caldwell & Dustin Thomas

Fikk den i gave...

Har lest ca 2/3 og har ennå ikke helt klart å bestemme meg for hva jeg synes om den...

Forrige uke leste jeg "Åndenes Hus" av Isabel Allende - En imponerende bok..

Uka før det leste jeg "Fatso" av Lars Ramslie.

Den var tja...lettlest og underholdene.

Før den igjen "Mannen som elsket Yngve" av en norsk mannlig forfatter jeg ikke husker navnet på i farten.

Bra bok.

Har nok lest 15-20 bøker det siste halve året.

Både mannlige og kvinnlige forfattere og både norske og utenlandske...

Liker litt av hvert jeg da...

Men styrer unna Sci-fi og krigsbøker, for det interesserer meg ikke.

Skrevet

Hva er 30 Grorud?

30 Grorud er navnet på en person i Roy Jakobsens bok:o)

hare1365380455
Skrevet

Jeg leser "Den fjerde regelen"

av Ian Caldwell & Dustin Thomas

Fikk den i gave...

Har lest ca 2/3 og har ennå ikke helt klart å bestemme meg for hva jeg synes om den...

Forrige uke leste jeg "Åndenes Hus" av Isabel Allende - En imponerende bok..

Uka før det leste jeg "Fatso" av Lars Ramslie.

Den var tja...lettlest og underholdene.

Før den igjen "Mannen som elsket Yngve" av en norsk mannlig forfatter jeg ikke husker navnet på i farten.

Bra bok.

Har nok lest 15-20 bøker det siste halve året.

Både mannlige og kvinnlige forfattere og både norske og utenlandske...

Liker litt av hvert jeg da...

Men styrer unna Sci-fi og krigsbøker, for det interesserer meg ikke.

Tore Renberg har skrevet den boka. Jeg har også den fjerde regelen her, men jeg har ikke lest den enda.

hare1365380455
Skrevet

30 Grorud er navnet på en person i Roy Jakobsens bok:o)

A-ha! :)

Skrevet

Næsj, han sånne flagreører jo!

Ja...og så...hæ??? HÆ??? OG SÅ?????

Kanskje jeg også har det da vettø!

:-D

Skrevet

Jeg liker jo mye annet da - jeg ELSKER Erlend Loe!

Japp! Doppler er konge! :o)

Skrevet

Japp! Doppler er konge! :o)

Den har jeg enda ikke lest - MÅ HA :)

Skrevet

Det er en bok jeg ikke kommer til å lese. Jeg klarer ikke sånt jeg. I alle fall ikke etter at jeg fikk barn selv.

Får helt vondt inni meg!

Ikke til å anbefale heller. Tar psykiatri og ble derfor anbefalt å lese den. Sitter bare igjenn med vonde følelser etterpå. Men i psyk.treffer vi jo nettopp mange av disse menneskene..Nei, noen bøker bør en visst absolutt ikke lese..

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har kun lest en bok av den forfatteren.. noe med "ekko" om jeg husker rett. Ekko i det fjerne? Hm.... Den var i alle fall kjempegod!

Du bør lese bøkene om Tony Hill! De er mye bedre enn Ekko i det fjerne. :) (Samme forfatter, altså.)

Skrevet

Er den god? Den står i bokhylla her. :)

Frykelig spennende der jeg er nå vaffal! *snikleser på jobb*

hare1365380455
Skrevet

Du bør lese bøkene om Tony Hill! De er mye bedre enn Ekko i det fjerne. :) (Samme forfatter, altså.)

Hvilken er nr. 1? :)

Gjest Glemsle
Skrevet

Ja -den er kjempefin! jeg har flere bøker av henne.

Leser ikke mye krim lenger, men det var en som hadde noen morsomme og kule for et par år siden. Husker ikke hva hun het, men heltinna het Margaret Moss. Det var masse musikksitater der, og spydig fleip. Men hva het forfatteren ... Lånte bare bøkene, så har de ikke her.

Skrevet

Ble ferdig med Berlinerpoplene av Anne B. Ragde i går kveld. Veldig bra bok! Så Eremittkrepesene (av samme forfatter) i en bokhandel i går, men den kostet vel 350 kr, så jeg kjøpte den ikke. Tenkte å høre med naboen om hun har den, og om jeg kan låne den... Ellers blir det vel biblioteket.

Har liggende Orkestergraven av Unni Lindell som jeg ellers tenkte jeg skulle begynne på.

Så hos meg går det både i nordmenn og kvinner for tiden!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...