Gå til innhold

på hvilke områder i livet er du uvitende og kan stille dumme spørsmål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Politikk har jeg ikke så mye greie på. Det er sikkert flere ting, men jeg vet det bare ikke. :-)

Forresten: Hvordan kan en blind surfe på internett?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

13

• Dorthe

11

• Lillemus

9

• Prozak

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er så fantastisk lite flink til praktiske ting, som å pusse opp, vedlikeholde bil og leilighet etc. Sånne ting. Men bøye spanske verb, _det_ kan jeg. Kjempenyttig sånn til daglig, liksom... :P

Heldigvis har jeg en samboer som er mer praktisk anlagt, så vi utfyller hverandre godt.

Skrevet

Politikk har jeg ikke så mye greie på. Det er sikkert flere ting, men jeg vet det bare ikke. :-)

Se svaret mitt til "her er jeg dum" lenger ned i tråden.

Gjest Aviaana
Skrevet

Hva er SAP?

Det lurte jeg også på. Godt det var flere som lurte.

Skrevet

En ting til: musikk

Jeg kan si "den sangen er god", men jeg kan sjelden høre hvem artisten er. Hvis noen spør: "liker du den og den artisten", kan jeg sjelden svare fordi jeg ikke vet hva slags musikk h*n lager, men hører jeg det har jeg ofte hørt musikke før.

Skrevet

Se svaret mitt til "her er jeg dum" lenger ned i tråden.

Jeg har sett det nå. :-)

Skrevet

Jeg har nok mange områder i livet jeg kan lite eller ingenting om. Praktiske ferdigheter, sportslige ferdigheter osv. er nok heller begrensede... Og jeg kan vel litt for ofte "litt om alt" (selvsagt ikke alt!), men for lite dyptgående om en del tema, deriblant politikk og mya annet).

For tiden er jeg opptatt av alt jeg ikke kan av Photoshop, foto generelt og kanskje også digiscrapping. Det er i alle fall områder jeg har lyst til å lære meg litt om. Har lyst til å kjøpe meg et kamera med litt muligheter, uten at jeg skal satse altfor avansert.

Skrevet

En ting til: musikk

Jeg kan si "den sangen er god", men jeg kan sjelden høre hvem artisten er. Hvis noen spør: "liker du den og den artisten", kan jeg sjelden svare fordi jeg ikke vet hva slags musikk h*n lager, men hører jeg det har jeg ofte hørt musikke før.

Min kjære er en ren plageånd sånn! Når vi har på radioen når vi er ute og kjører så kommer det stadig:"Vet du hvem som synger den da?" Det gjør jeg jo selvfølgelig aldri... :o)

Det siste vi har begynt med er å gjette på traktormerker! Når vi kjører forbi en traktor må jeg si hvilket merke den er, han ser det stort sett alltid, jeg gjetter en del... *Hehe* Man har vel sine sider.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bil og motor.

Jeg er utrolig homofil på området. Fatter ikke hva som er interessant med det.

Skrevet

Matematikk har jeg svært lite greie på, jeg skjønner jo prinsippene. Det er så kjedelig at jeg spyr foruten sosialøkonomi det syns jeg er morsomt, bedriftsøkonomi også.

Det er helt sikkert mye annet jeg ikke har peil på også, men dette er det jeg vet at jeg vet minst om.

Jeg vet litt om mye, men skulle gjerne visst mer om alt.

Skrevet

Min kjære er en ren plageånd sånn! Når vi har på radioen når vi er ute og kjører så kommer det stadig:"Vet du hvem som synger den da?" Det gjør jeg jo selvfølgelig aldri... :o)

Det siste vi har begynt med er å gjette på traktormerker! Når vi kjører forbi en traktor må jeg si hvilket merke den er, han ser det stort sett alltid, jeg gjetter en del... *Hehe* Man har vel sine sider.

Når du sier det: Traktorer vet jeg heller ikke så mye om. :-)

Skrevet

Hva er SAP?

En (forhatt) programvareløsning, innen en rekke områder, bl.a. regnskap, lønn, innkjøp, prosjektstyring, etc. etc.

Skrevet

Når du sier det: Traktorer vet jeg heller ikke så mye om. :-)

Sånn er det når man har en traktorgal kjæreste... :o)

Skrevet

Hva er SAP?

Et total-system for bedrifter, som er lisensiert ut til mange forskjellige leverandører. Typisk blir BI-folk etc. leid inn, kurset i dette, og får sinnsyke lønninger.

"......................................."

Skrevet

Et total-system for bedrifter, som er lisensiert ut til mange forskjellige leverandører. Typisk blir BI-folk etc. leid inn, kurset i dette, og får sinnsyke lønninger.

"......................................."

En programvare laget for en brdrift av et firma som ikke har folk innen samme bransje. H u r r a. Mange merkelige løsninger underveis ja.

Skrevet

Biler kan jeg ingenting om og heller ikke noe om arkitektur. Ikke er jeg så med når det gjelder klassisk musikk heller.

Skrevet

En programvare laget for en brdrift av et firma som ikke har folk innen samme bransje. H u r r a. Mange merkelige løsninger underveis ja.

Ikke sikker på om jeg skjønte hva du mente der, men :.-)

Det er et totalsystem for produksjon, varebeholdning, hr, økonomi etc. Det eies av selskapet med samme navn (SAP), men mange andre konsulentbedrifter er lisensierte til å levere SAP-løsninger. Og iom. at økonomi er en stor del av SAP, så er det ofte økonomer som er SAP-konsulenter. Ikke programmerer/utviklere, men konsulenter.

".........................................."

Skrevet

Jeg er så nysgjerrig av meg at jeg spør om det meste. Kan hende jeg tråkker på noen tær, men mener selvfølgelig ikke å gjøre det, heller ikke å såre noen. Ikke spør jeg villt fremmede mennesker om det jeg lurer på heller. Kjenner mennesker med funksjonshemminger og noen som har adoptert. Vi har snakket i en god tone om tema jeg i ettertid ser her inne regnes som "tabu" og "veldig uintelligente og sårende" å snakke om. Så jeg har spurt om hvordan de opplevde meg og nysgjerrigheten min, og har fått negativ tilbakemelding på et par spørsmål, bortsett fra det har jeg blitt oppfattet som interessert og engasjert. Så det går vel på måten man spørs på og hvem man spør vil jeg tro?

Områder ellers i livet jeg er uvitende på? Tja, politikk syns jeg er vanvittig kjedelig. Økonomi er noe jeg bare _må_ forholde meg til. Skulle ønske jeg kunne mer eldre historie. Kan ingenting om fotball og bil.

Det er stort sett greit å spørre funksjonhemmede om ting men altså, hvis det første du spør om er om de får ståpikk eller orgasme eller om de driter i buksa så blir du regnet for å være teit ;o)

Det er minst fem som spør hver gang jeg er ute og jeg er ganske fed up.

Skrevet

En (forhatt) programvareløsning, innen en rekke områder, bl.a. regnskap, lønn, innkjøp, prosjektstyring, etc. etc.

Forhatt? SAP-konsulenter er jo blant de høyest betalte konsulentene på flere områder. Søsteren til en jeg kjenner ble nettopp ferdig utdannet siviløkonom. Hun gikk rett inn i en SAP-konsulent stilling med 700.000,- ++ i året, fri bil, fri telefon og alle andre goder man kan tenke seg.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...