Gå til innhold

Hvorfor har du det nicket du har?

Anbefalte innlegg

Gjest girasol
Skrevet

Fordi det er yndlingsblomsten min. Og navnet var opptatt på norsk, så jeg tok det spanske istedet! :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

4

• Gemini

2

• Sofline

2

• dolores83

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Fordi det er yndlingsblomsten min. Og navnet var opptatt på norsk, så jeg tok det spanske istedet! :)

Å, hva heter den blomsten på norsk, da?

Gjest Frustrert frue
Skrevet

fordi jeg ikke kom på noe annet å bruke... dårlig fantasi :P

Hadde ett annet nick før, har vært her siden -96....uæh... Men nicket dengang var navnet mitt og da jeg fikk barn og skrev om ting folk fort kunne gjennkjenne meg på gav jeg opp det:o)

Nå er det rett og slett bare sånn at jeg dgger serien med samme navn og er selv en smule frustrert for tiden!!

Skrevet

syntes det var fint. også er det navn på en blomst.

laguna1365380434
Skrevet

Fordi det er et anagram av navnet mitt, fordi jeg har dårlig fantasi, og fordi det gir meg assosiasjoner til sol og sommer..(mere enn bil;-))

Skrevet

Fordi det er et anagram av navnet mitt, fordi jeg har dårlig fantasi, og fordi det gir meg assosiasjoner til sol og sommer..(mere enn bil;-))

oj, det tok tid før jeg klarte å stokke bokstavene! må gå og legge meg;)

Skrevet

Etter katta mi som kom bort, han het Lurven og er sårt savnet.

Gjest tjolahoppsannsa
Skrevet

Læreren kalte meg det på skolen.

Jeg var smart, men litt ukonsetrert og lat, dermed kunne jeg ikke alltid svare på alle spørsmål selv om jeg visste svaret. Han forsto aldri at jeg kjedet meg nesten i hjel, og gadd ikke følge med. Plutselig rant det en masse smart ut av meg når noe engasjerte meg, og da ble han litt forvirret om jeg gjorde narr.

Kanskje du har ad(h)d?

Slemme læreren, forresten!

Skrevet

Kanskje du har ad(h)d?

Slemme læreren, forresten!

Hvis jeg tok/tar meg sammen kan jeg gjøre det rent utrolige.

Gjest girasol
Skrevet

Å, hva heter den blomsten på norsk, da?

Girasol er en substantivavledning av verbet girar = å snu seg/vende seg. Sol er det samme ordet som på norsk ;-)

Gjetter du hvilken blomst det er da? :)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Girasol er en substantivavledning av verbet girar = å snu seg/vende seg. Sol er det samme ordet som på norsk ;-)

Gjetter du hvilken blomst det er da? :)

Da gjetter jeg solsikke!

Det er jo en vakker blomst.

:-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det sier seg vel selv...

*grøss*

No vart æ skræmt.

:-0

Gjest tjolahoppsannsa
Skrevet

Hvis jeg tok/tar meg sammen kan jeg gjøre det rent utrolige.

Ja, og det utelukker ikke ad(h)d i det hele tatt. Men nå skal ikke jeg sette griller i hodet på deg, altså.

Gjest girasol
Skrevet

Da gjetter jeg solsikke!

Det er jo en vakker blomst.

Si señora :)

Skrevet

Ja, og det utelukker ikke ad(h)d i det hele tatt. Men nå skal ikke jeg sette griller i hodet på deg, altså.

Jeg er helt åpen for slikt, det er en sykdom som alle andre. Men jeg har god kontroll, også på sinne og sosialt.

Jeg har sett 4-5 tilfeller av ADHD, aspberger og tourettes og vet hvordan det som regel arter seg.

Jeg kan være dominerende og litt arrogant.

Gjest tjolahoppsannsa
Skrevet

Jeg er helt åpen for slikt, det er en sykdom som alle andre. Men jeg har god kontroll, også på sinne og sosialt.

Jeg har sett 4-5 tilfeller av ADHD, aspberger og tourettes og vet hvordan det som regel arter seg.

Jeg kan være dominerende og litt arrogant.

Ikke alle med adhd er agressive eller sosialt udugelige. Det er forøvrig tre typer adhd; hovedsaklig impulsiv, hovedsaklig uoppmerksom og kombinert type.

Den impulsive typen = urolige bråkmakere.

Uoppmerksom type (mange adhd-jenter har denne varianten) har kjennetegnene:

• Uoppmerksom/glemsk

• Underyter på skolen/undervurderes intelligensmessig

• Uorganisert

• Tåler lite motgang

• Lav selvtillit/bekymret for bagateller

• Avvises av jevnaldrende

• Umoden

• Kapasitetsproblemer/Bruker lang tid på tilegnelse av ferdigheter

• Sjenert og stille

• Initiativløs

• Søt og hyggelig

Interessant å se. Tviler på at dette er det første mange tenker når de hører begrepet adhd! :-)

Og så har vi den kombinerte typen:

rastløse og fiklete,

sitter urolig på stolen, tvinner håret, tygger tyggegummi, biter negler,

ofte hyperverbale,

lav toleranseterskel for frustrasjon, kan virke irritable og negative, og raske til å legge skylden på andre hvis noe er galt.

Glemsomme og dårlig organiserte, sier ting uten å tenke seg om, føler at de ikke klarer å yte sitt beste, har mange baller i luften samtidig.

Nå fikk du vel langt mer info enn du strengt tatt hadde bedt om (særlig med tanke på at du ikke hadde bedt om info i det hele tatt). Hehehe.

Skrevet

Ikke alle med adhd er agressive eller sosialt udugelige. Det er forøvrig tre typer adhd; hovedsaklig impulsiv, hovedsaklig uoppmerksom og kombinert type.

Den impulsive typen = urolige bråkmakere.

Uoppmerksom type (mange adhd-jenter har denne varianten) har kjennetegnene:

• Uoppmerksom/glemsk

• Underyter på skolen/undervurderes intelligensmessig

• Uorganisert

• Tåler lite motgang

• Lav selvtillit/bekymret for bagateller

• Avvises av jevnaldrende

• Umoden

• Kapasitetsproblemer/Bruker lang tid på tilegnelse av ferdigheter

• Sjenert og stille

• Initiativløs

• Søt og hyggelig

Interessant å se. Tviler på at dette er det første mange tenker når de hører begrepet adhd! :-)

Og så har vi den kombinerte typen:

rastløse og fiklete,

sitter urolig på stolen, tvinner håret, tygger tyggegummi, biter negler,

ofte hyperverbale,

lav toleranseterskel for frustrasjon, kan virke irritable og negative, og raske til å legge skylden på andre hvis noe er galt.

Glemsomme og dårlig organiserte, sier ting uten å tenke seg om, føler at de ikke klarer å yte sitt beste, har mange baller i luften samtidig.

Nå fikk du vel langt mer info enn du strengt tatt hadde bedt om (særlig med tanke på at du ikke hadde bedt om info i det hele tatt). Hehehe.

En kompis med peiling sier at ca 10% av oss har sikre og "målbare" forstyrrelser, men at ingen er helt frie. Uten at det betyr så mye.

Det som er verre er at 1 av 3 som går til privatpraktiserende leger har forstyrrelser som påvirker diagnoser. De er ikke så somatisk syke eller syke i det hele tatt som de vil gi inntrykk av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...