Gå til innhold

Kjem du til himmelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Navnefest. Jeg slapp ikke unna dåpsgaven nei.

Men hvorfor kan man invitere færre til navnefest enn dåp?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

23

• Sofline

14

• Klara Q

4

• misjonær

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Troende.
Skrevet

Så det at Jesus vil ha folk til å misjonere er ein uting...?

Ja, det vil jeg absolutt påstå! Kristne verdier (da snakker jeg ikke så overfladiske som at en må ikke drikke alkohol eller ha sex før ekteskapet, men dypere som det å være frie mennesker osv) er noe jeg støtter! Men det e mye likt i alle religiner, og det er bare en tilfeldighet at vi er kristne. Hadde vi bodd i ørkenen i Afrika, og vært muslimer, så hadde vi kommet til helvete? Å måtte misjonere for at de ikke skal gå fortapt? Det er en logisk brist der. Derfor tror ikke jeg det er så viktig om man er kristen eller tilhører en annen religion. Men kristendommen i seg selv er en svært klok religion.

Veldig mye bra står i bibelen, men mye må man også bruke vårt eget hode å tenke med.

Skrevet

Men hvorfor kan man invitere færre til navnefest enn dåp?

Jeg vet ikke!

Men det gjorde de i hvert fall.

:-)

Skrevet

Jeg tror og håper det?

Hvis ikke må det være fordi jeg ikke er "aktiv" nok som kristen - ikke går i noen menighet.

Men troen har jeg ihvertfall alltid - mye pga ting som har skjedd som ikke kan forklares på andre måter enn at det må være sant.

Jeg kan jo ikke VITE noe men for meg virker det for utrolig at alt i hele verden bare skal være helt meningsløst - at dette skal være "alt". Så jeg tror at Gud finnes og at han har skapt verden og jeg tror også på Jesus.

Skrevet

Ja, det vil jeg absolutt påstå! Kristne verdier (da snakker jeg ikke så overfladiske som at en må ikke drikke alkohol eller ha sex før ekteskapet, men dypere som det å være frie mennesker osv) er noe jeg støtter! Men det e mye likt i alle religiner, og det er bare en tilfeldighet at vi er kristne. Hadde vi bodd i ørkenen i Afrika, og vært muslimer, så hadde vi kommet til helvete? Å måtte misjonere for at de ikke skal gå fortapt? Det er en logisk brist der. Derfor tror ikke jeg det er så viktig om man er kristen eller tilhører en annen religion. Men kristendommen i seg selv er en svært klok religion.

Veldig mye bra står i bibelen, men mye må man også bruke vårt eget hode å tenke med.

Man misjonerer for å kjøre kjent en tro.

Det er ingenting galt i det, man har lov til å velge å tro det eller ei.

Skrevet

Jeg tror på at en "himmel" finnes.

Men ikke at noen farer enten dit eller til helvete når vi dør.

Jeg tror på Gud.

Skrevet

a) Trur du på Himmelen? (jmf. kristent livssyn) Nei

B) Kjem du til Himmelen? Og event. kvifor/kvifor ikkje? Nei. Fordi jeg ikke tror på himmel og helvete.

Gjest troende
Skrevet

Man misjonerer for å kjøre kjent en tro.

Det er ingenting galt i det, man har lov til å velge å tro det eller ei.

Problemet oppstår når noen sier at du må bli kristen for å ikke havne i helvete, og når det virker som det er mye av grunnen til at de over hodet er interessert i å prate med dem. Noen kristne hevder at man må tro på en viss måte for å komme til himmelen.

Skrevet

Problemet oppstår når noen sier at du må bli kristen for å ikke havne i helvete, og når det virker som det er mye av grunnen til at de over hodet er interessert i å prate med dem. Noen kristne hevder at man må tro på en viss måte for å komme til himmelen.

Javel. Og hva som det faktisk finnes krav og en måte å tro på?

Hva da? De må jo få lov til å si hva de tror på! HVis du ikke liker det, så vend det døve øret til! Men ikke krev at folk skal slutte med det.

Jeg tror det må finnes EN religion som er rett, for det virker regel rett litt ulogisk at 900 religioner skal alle være rett.

Skrevet

Jeg er ateist.

Så kommer jeg til himmelen, blir jeg sørgelig skuffet!

Skrevet

Jeg er ateist.

*lol*

Skrevet

Jeg er ateist.

Når det er slutt blir du ikke noe som helst. Sannsynligvis brent i en ovn, og that's it.

Skrevet

Når det er slutt blir du ikke noe som helst. Sannsynligvis brent i en ovn, og that's it.

Det var sannelig godt å høre! Og det er ikke tull en gang.

Skrevet

Det var sannelig godt å høre! Og det er ikke tull en gang.

Det må være noe av det tristeste jeg har lest - ja faktisk i den grad at jeg jeg ikke tror noe på deg.

Skrevet

Det må være noe av det tristeste jeg har lest - ja faktisk i den grad at jeg jeg ikke tror noe på deg.

Så du mener at alle de millioner mennesker i verden som tror og håper på nirvana (den evige utslettelse) tuller?

Skrevet

Så du mener at alle de millioner mennesker i verden som tror og håper på nirvana (den evige utslettelse) tuller?

Nirvana er ikke ingenting. Iflg. buddistene er Nirvana "den evige lykke", en drøm om Nirvana er en drøm, et håp om noe.

Skrevet

Nja.. Jeg tror på et liv etter døden, og jeg regner med at jeg får innpass der. Ikke har jeg drept noen, og en gang hjalp jeg en blind, gammel mann over veien - på eget initiativ!

0:)

Jeg tror ikke den evt sjefen i himmelen er så opptatt av hva du gjør eller ikke gjør.

Hvis det finnes noe slikt, tror jeg de ser på oss som primitive maur eller bakterier.

Gjest Ja til misjonering
Skrevet

At du ikke liker misjonering er jo djevelens ønske eller noe han lurer deg til å ønske vel?. Hva er galt med å fortelle om Jesus da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...