Gå til innhold

Kjem du til himmelen?

Anbefalte innlegg

Gjest ja til misjonering
Skrevet

Jeg tror ikke på himmelen siden jeg ikke er kristen.

Av den grunn har jeg aldri heller tenkt på om jeg kommer i himmelen eller ikke.

Men oldemora mi har sagt at hverken jeg eller mamma kommer til himmelen, siden jeg er en uekte unge...

Hun var veldig kristen.

De ordene din bestemor kom med der er nok heller fra djevelen enn fra Gud. Dessuten ønsker ikke Gud at vi skal dømme andre. Det står det jo i Bibelen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

23

• Sofline

14

• Klara Q

4

• misjonær

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ja til misjonering
Skrevet

Enig.

Men noe jeg har hørt mye om, er at man ikke kommer til himmelen om man ikke er døpt. De uekte barna var det bare synd på. (1800-tallstankegang)

Du skal ikke bry deg så mye om hva andre sier. Jeg syns at det er et svakhetstegn at en person ikke vil tro p.g.a den og den har sagt det. En må hsuke på at det kan være alle typper mennesker Som kaller seg kristne og Satan bruker nok også den typen for å få folk bort fra Gud.

For å finne ut om man skal tro eller ikke må man selv prøve først. Be og lese I Bibelen. Så finner man ut om man vil være kristen eller ikke.

Jeg kjenner personer som er kristne som jeg absolutt ikke liker og jeg kjenner kristne som er verdens snilleste. Men det er ikke p.g.a de som avgjør hva jeg skal tro.

Skrevet

Du skal ikke bry deg så mye om hva andre sier. Jeg syns at det er et svakhetstegn at en person ikke vil tro p.g.a den og den har sagt det. En må hsuke på at det kan være alle typper mennesker Som kaller seg kristne og Satan bruker nok også den typen for å få folk bort fra Gud.

For å finne ut om man skal tro eller ikke må man selv prøve først. Be og lese I Bibelen. Så finner man ut om man vil være kristen eller ikke.

Jeg kjenner personer som er kristne som jeg absolutt ikke liker og jeg kjenner kristne som er verdens snilleste. Men det er ikke p.g.a de som avgjør hva jeg skal tro.

Jeg ville mistenke alle kristne som forsøker å forkynne for å ha en eller annen vikarierende årsak til forkynningnen.

Kanskje det er pedofile som vil "forkynne" for barn?

Eller en psykopat som vil finne et offer?

En som vil finne en ny partner de kan ta over livet til, mishandle og knekke psykisk?

Gjest ja til misjonering
Skrevet

Jeg ville mistenke alle kristne som forsøker å forkynne for å ha en eller annen vikarierende årsak til forkynningnen.

Kanskje det er pedofile som vil "forkynne" for barn?

Eller en psykopat som vil finne et offer?

En som vil finne en ny partner de kan ta over livet til, mishandle og knekke psykisk?

Du finner alle typer mennesker i alle miljøer hvor det jobbes med mennesker, de finnes i psykiatrien, i kristne miljøer, blant leger, i skolen, i speideren i idretter osv. En sunn skepsis er bra. På samme tid må en jo ikke bli paranoid heller.

Skrevet

Du finner alle typer mennesker i alle miljøer hvor det jobbes med mennesker, de finnes i psykiatrien, i kristne miljøer, blant leger, i skolen, i speideren i idretter osv. En sunn skepsis er bra. På samme tid må en jo ikke bli paranoid heller.

Å være kristen er ingen egenskap, ingen kvalifikasjon. Det er kun en "selvutnevnelse" som de kristne bruker for å manipulere oss.

En sleip påstand som skal gjøre det egentlige mennesket mer diffust. Tåkelegge hensikter og personlighet.

F eks pedofile bruker ofte religiøsitet for å få tilgang til barn.

Alle har en _grunn_ til å bli religiøs, og jeg mener det er gode grunner for å mistenke at de har en "u-edel" intensjon med det, når de ikke vil passe sine egne saker, men vil påvirke andre.

Gjest Shira12
Skrevet

De ordene din bestemor kom med der er nok heller fra djevelen enn fra Gud. Dessuten ønsker ikke Gud at vi skal dømme andre. Det står det jo i Bibelen.

Problemet er vel at man tolker Bibelen forskjellig? Noen mer dømmendes enn andre.

Slik er det vel med de fleste ting!?

Uansett så døde hun i troen på sin Gud, og hadde en fredfull død (var syk) Så hun har hatt stor nytte av troen sin. Selv om jeg ikke delte den med henne.

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til himmelen, jeg har nok bannet litt for mange ganger.

Dessuten er det antagelig ingen jeg kjenner der. Blir nok kjedelig.

Skrevet

Ja, og ja.

Men jeg liker IKKE at noen kristne plent skal frelst folk, og misjonere!!! Det er det jeg ikke liker med kristendommen. Men ellers er kristendommen en meget, meget klok religion. Den stemmer veldig godt med nesten all psykologi...

Hvis du ikke misjonerer så bryter du Guds bud og du kommer ikke til himmelen.

Gjest lifelise
Skrevet

Nysgjerrig mente du vel!

Himmelen? hva er det? oppi skyene?

Vi kommer alle til samme sted ved reisens slutt, vet ikke om vi kommer lenger enn til kirkegården. Ingen har noen garantier, men vi kan klamre oss til håpet og troen om vi gidder.

Gjest girasol
Skrevet

Å være kristen er ingen egenskap, ingen kvalifikasjon. Det er kun en "selvutnevnelse" som de kristne bruker for å manipulere oss.

En sleip påstand som skal gjøre det egentlige mennesket mer diffust. Tåkelegge hensikter og personlighet.

F eks pedofile bruker ofte religiøsitet for å få tilgang til barn.

Alle har en _grunn_ til å bli religiøs, og jeg mener det er gode grunner for å mistenke at de har en "u-edel" intensjon med det, når de ikke vil passe sine egne saker, men vil påvirke andre.

Du har nå fryktelig mye du gjerne ville sagt om denne saken synes jeg!... Nesten så jeg føler meg pådyttet en mening eller to ;-)

Gjest troende
Skrevet

Javel. Og hva som det faktisk finnes krav og en måte å tro på?

Hva da? De må jo få lov til å si hva de tror på! HVis du ikke liker det, så vend det døve øret til! Men ikke krev at folk skal slutte med det.

Jeg tror det må finnes EN religion som er rett, for det virker regel rett litt ulogisk at 900 religioner skal alle være rett.

Det virker rent ulogisk at de stakkars barna på et barnehjem i fjerneste østen skal brenne i helvete fordi de uheldigvis ble født på den kanten av verden. Jeg tror på en gud, en gud som forener alle religioner. Husk at religioner er blitt til for menneskene, ikke omvendt.

Og ja, jeg snur det døve øret til, og menger meg ikke med slik kristne som vil "omvende" meg, og bli kristen på den "riktige" måten.

Skrevet

Du har nå fryktelig mye du gjerne ville sagt om denne saken synes jeg!... Nesten så jeg føler meg pådyttet en mening eller to ;-)

Ikke ta det så tungt. Det er bare fraser fra et frasebibliotek.

Skrevet

Det virker rent ulogisk at de stakkars barna på et barnehjem i fjerneste østen skal brenne i helvete fordi de uheldigvis ble født på den kanten av verden. Jeg tror på en gud, en gud som forener alle religioner. Husk at religioner er blitt til for menneskene, ikke omvendt.

Og ja, jeg snur det døve øret til, og menger meg ikke med slik kristne som vil "omvende" meg, og bli kristen på den "riktige" måten.

Godt sagt!

Skrevet

Det fine er at ingen vet. Så ingen bør dømmes for det en tror på!

Jeg tror - og jeg (håper veldig) at jeg kommer dit. Men "skitt au" mener ikke noe vondt mot de som mener det motsatte av meg.

Vi velger selv hva vi vil tro på. Som sagt, ingen vet før dagen er der.

Jeg personlig tror fordi jeg føler godt inni meg av å gjøre det - negative kommentarer mot det?? La meg få ha denne meningen, ikke plag meg, så plager ikke jeg deg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...