Gå til innhold

Bakrus

Anbefalte innlegg

Gjest Karusellen
Skrevet

Noen som har gode råd mot karusell dagen derpå?

Har drukket 3 glass vann og tatt to panodil zapp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Shira12
Skrevet

Spise noe fet mat, egg og bacon er en klassiker.

Gjest Karusellen
Skrevet

Spise noe fet mat, egg og bacon er en klassiker.

Å? Hvorfor akkurat det?

Ikke at jeg har det i hus da..

Skrevet

Chips, cola og tv-titting. Har også hørt at McDonaldsmat faktisk smaker godt dagen derpå, men jeg er ikke helt overbevist... En venninne av meg påstår at en lang, varm dusj hjelper, men det har aldri funket på meg.

Skrevet

Hvis du er mann. Ta deg en ronk, da slapper du mer av etterpå.

Gjest Karusellen
Skrevet

Chips, cola og tv-titting. Har også hørt at McDonaldsmat faktisk smaker godt dagen derpå, men jeg er ikke helt overbevist... En venninne av meg påstår at en lang, varm dusj hjelper, men det har aldri funket på meg.

Skal i selskap om et par timer, så jeg kan ikke bare slenge i dag

Gjest Karusellen
Skrevet

Er ikke mann :>

Gjest Shira12
Skrevet

Å? Hvorfor akkurat det?

Ikke at jeg har det i hus da..

Det er noe med fettet, har jeg lest eller hørt en plass.

Jeg kommer meg ofte om jeg spiser det til frokost.

Mat bør du uansett få i deg, da føler man seg ofte bedre etterpå.

Junkfood er også dagen derpå mat.

Skrevet

Kvinner også. Sex frigjør endorfiner, demper angst og stress. Bakrus er mye angst og psykosomatiske greier.

Skrevet

Hold blodsukkeret oppe med mat, få i deg litt salt, litt kaffe og mye vann.

Blodsukkerfall er det mest ubehagelige og forsterker angst, du blir kvalm og slapp.

Gjest Karusellen
Skrevet

Hold blodsukkeret oppe med mat, få i deg litt salt, litt kaffe og mye vann.

Blodsukkerfall er det mest ubehagelige og forsterker angst, du blir kvalm og slapp.

Har ikke noe angst da.

Har fått i meg litt riskjeks.

Skrevet

Har ikke noe angst da.

Har fått i meg litt riskjeks.

Tabben er å ikke spise. Alkoholen roter til blodsukkerreguleringen og leveren bruker mye blodsukker for å omdanne alkoholen. Jeg tror det blir et slags opphold eller ubalanse på et visst punkt i nedbrytningen over tid og blodsukkeret faller brått.

Gjest Karusellen
Skrevet

Tabben er å ikke spise. Alkoholen roter til blodsukkerreguleringen og leveren bruker mye blodsukker for å omdanne alkoholen. Jeg tror det blir et slags opphold eller ubalanse på et visst punkt i nedbrytningen over tid og blodsukkeret faller brått.

Så en sjokolade burde hjelpe?

Skrevet

nei nei nei. Spis omelett og jus f.eks. Ikke sjokolade! Du trenger proteiner for å holde stabilt blodsukker

Gjest Karusellen
Skrevet

nei nei nei. Spis omelett og jus f.eks. Ikke sjokolade! Du trenger proteiner for å holde stabilt blodsukker

Har ikke egg.

Skrevet

I rette tid, ja. Det tror jeg.

De fleste har vel kjent at de blir brått sultne og samtidig begynner å skjelve, svette og få angst. Det er mye blodsukkerts skyld. Skjelvingen er også mangel på kalium.

Skrevet

Har ikke egg.

da tar du noe annen vanlig sunn mat.

Vet ikke hvordan det er med deg, men min mage blir ikke helt god av mye alkohol. Da hjelper det ikke å kjøre på med junk, men ta heller noe sunt.

Skrevet

I rette tid, ja. Det tror jeg.

De fleste har vel kjent at de blir brått sultne og samtidig begynner å skjelve, svette og få angst. Det er mye blodsukkerts skyld. Skjelvingen er også mangel på kalium.

sånn får jeg dagen etter hvis jeg spiser for mye chips eller søtsaker.

Skrevet

sånn får jeg dagen etter hvis jeg spiser for mye chips eller søtsaker.

Hm.

Sikkert et reguleringsproblem.

Hypoglukemisk? Hyperglukemisk?

Skrevet

Skal i selskap om et par timer, så jeg kan ikke bare slenge i dag

Huff da. Det høres ikke gøy ut. Jeg er avhengig av å kunne daffe en hel dag etterpå :-)

Prøv sjokolademelk. Høres kanskje grusomt ut, men det hjelper.

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...