Gå til innhold

Siste nytt innen mat"sikkerhet"

Anbefalte innlegg

Ørkenvandreren
Skrevet

Amerikanerne åpner nå for tilsetting av virus som dreper bakterier i maten (i første omgang listeria-bakterien). Se; http://www.nytimes.com/2006/08/19/us/19viruses.html?ref=health

(I mine øyne hadde det vært smartere å sette fokus forebyggende næringsmiddelhygiene - det meste ordner seg med riktig kjøling, oppvarming, lagring og renhold.)

Det er lett å si at ethvert fremskritt som gjør livet bedre, lengre eller tryggere - er et gode. Selv tror jeg det bare er et tidsspørsmål før den bakteriologiske/virologiske/genmanipulerende "tuklingen" som drives gir bivirkninger/konsekvenser man verken forutså eller kunne drømme om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æææææææsj

Men at det blir mange bakterier i ei matpakke etter ein heil dag i klasserommet, det må da alle forstå - sjølv om ein gjerne helt ikkje vil tenke på det. Problemet er større i dag enn da eg gikk på skolen, for mi matpakke var smurt kvart på åtte omtrent, og spist opp i matfriminuttet klokka halv tolv, i dag skal matpakka for mange barn vare frå frukost på SFO halv åtte til ettermiddagsmat på same SFO i tre-tida. Syns ikkje det er spesielt hyggeleg, men kva alternativ *har* vi til ungane våre, eigentleg?

Faste fram til middag klokka fem? Alle måltider beståande av frukt?

Skolekantine med varm lunsj a la Sverige eller i det minste eit kjøleskap til matpakkene, det hadde vore betre enn å manipulere leverposteien med virus...

Syns no

Skrevet

Men at det blir mange bakterier i ei matpakke etter ein heil dag i klasserommet, det må da alle forstå - sjølv om ein gjerne helt ikkje vil tenke på det. Problemet er større i dag enn da eg gikk på skolen, for mi matpakke var smurt kvart på åtte omtrent, og spist opp i matfriminuttet klokka halv tolv, i dag skal matpakka for mange barn vare frå frukost på SFO halv åtte til ettermiddagsmat på same SFO i tre-tida. Syns ikkje det er spesielt hyggeleg, men kva alternativ *har* vi til ungane våre, eigentleg?

Faste fram til middag klokka fem? Alle måltider beståande av frukt?

Skolekantine med varm lunsj a la Sverige eller i det minste eit kjøleskap til matpakkene, det hadde vore betre enn å manipulere leverposteien med virus...

Syns no

Ja, det burde jo for skams skyld være kjøleskap i alle klasserom -vi har jo det avdelingen på jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...