gripp Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1429535.ece Mange kjøper dette svineriet og tror det er ost. Jeg kom selv i skade for å plassere dritten på en av mine fabelaktige pizzaer. I virkeligheten er det nemlig en salig blanding av potetstivelse og helsefarlig fett fra palmekjerneolje, fargesatt, revet og emballert på en slik måte at det til forveksling ligner ordentlig ost. I tillegg plasseres det sammen med ost i kjøledisken. helvete... 0 Siter
Klara Q Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 *urk* Dette må jeg ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt over! Men jeg kan altså være trygg på at om det står "ost" på pakken, så er det ost? Pleier å kjøpe Tine sin Pizzaost. 0 Siter
gripp Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 *urk* Dette må jeg ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt over! Men jeg kan altså være trygg på at om det står "ost" på pakken, så er det ost? Pleier å kjøpe Tine sin Pizzaost. De har visstnok ikke lov til å skrive "ost" på pakkene. Men gjennom å la pakkene se ut som ost og bruke navn som "revet", "pizzatopping" etc etc samtidig som produktet vitterlig ser ut som revet ost, blir forbrukerne forledet til å tro at det er ost de kjøper. Men, men...man kan lure alle noen ganger, noen få kan lures hele tiden, men man kan ikke lure alle hele tiden. Så vi lærer nok. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Hva i huttiheita er _analog_ ost?!?!?!? 0 Siter
gripp Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 Hva i huttiheita er _analog_ ost?!?!?!? Jeg aner ikke hvorfor det kalles analog ost..det er neppe det motsatte av digital ost :-) I Aftenposten står det å lese at det er et faguttrykk for dette mølet av olje og potetstivelse. Det inneholder ikke melkeråstoff og er altså ikke ost i det hele tatt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Jeg aner ikke hvorfor det kalles analog ost..det er neppe det motsatte av digital ost :-) I Aftenposten står det å lese at det er et faguttrykk for dette mølet av olje og potetstivelse. Det inneholder ikke melkeråstoff og er altså ikke ost i det hele tatt. Analog ost? *Rister oppgitt på hodet* Jaja, skjønt, det kan vel ikke kalles ost i det hele tatt. 0 Siter
morsan Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Gurimalla! Det har jeg ikke tenkt over!! Snakk om å lure folk, da, selv om de ikke kaller det "ost"! Skal være mer på vakt neste gang jeg kjøper ferdigrevet ost, ja! Et lite apropos til det at man ikke får lov til å kalle produktet for "ost": I USA kan man visstnok på kjøpt en margarintype som heter "I-can't-believe-it's-not-butter!" *LOL* Men da har de ihvertfall klart og tydelig sagt at det IKKE er smør! ;-) 0 Siter
KaVa Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Juks og bedrag! Har kjøpt noe sånn en gang, og ALDRI mer. Her holder vi oss til gode, gamle Norvegia - sjølraspa... 0 Siter
Klara Q Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Gurimalla! Det har jeg ikke tenkt over!! Snakk om å lure folk, da, selv om de ikke kaller det "ost"! Skal være mer på vakt neste gang jeg kjøper ferdigrevet ost, ja! Et lite apropos til det at man ikke får lov til å kalle produktet for "ost": I USA kan man visstnok på kjøpt en margarintype som heter "I-can't-believe-it's-not-butter!" *LOL* Men da har de ihvertfall klart og tydelig sagt at det IKKE er smør! ;-) Jepp, det har de i England også! 0 Siter
morsan Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Analog ost? *Rister oppgitt på hodet* Jaja, skjønt, det kan vel ikke kalles ost i det hele tatt. Fra Bokmålsordboka TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) analog analo'g a1 fra gr, av ana- 'i samsvar med' og logos 'forhold , proporsjon ' 1 som samsvarer, parallell, lignende et a-t tilfelle / den nye ordningen er a- til den gamle 2 som er basert på fysiske, kontinuerlig varierbare størrelser, mots digital a-e maskiner / a-e data data som gjengir fysiske størrelser med andre fysiske størrelser - - - - Med andre ord: Dette ordet fantes i språket også før dataens inntog, og har hatt betydning utover slikt!;-) 0 Siter
illuminatum Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Jeg aner ikke hvorfor det kalles analog ost..det er neppe det motsatte av digital ost :-) I Aftenposten står det å lese at det er et faguttrykk for dette mølet av olje og potetstivelse. Det inneholder ikke melkeråstoff og er altså ikke ost i det hele tatt. Analog betyr samsvarer eller i samsvar med, så det er vel ikke SÅ galt? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Oj, nå lærte jeg noe nytt. Kjøper sjelden slike blandinger, men det hender. Nå er det slutt på det i allefall! 0 Siter
gripp Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 Fra Bokmålsordboka TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) analog analo'g a1 fra gr, av ana- 'i samsvar med' og logos 'forhold , proporsjon ' 1 som samsvarer, parallell, lignende et a-t tilfelle / den nye ordningen er a- til den gamle 2 som er basert på fysiske, kontinuerlig varierbare størrelser, mots digital a-e maskiner / a-e data data som gjengir fysiske størrelser med andre fysiske størrelser - - - - Med andre ord: Dette ordet fantes i språket også før dataens inntog, og har hatt betydning utover slikt!;-) Det har du selvsagt rett i. Analog er ikke noe nytt begrep, men man blir jo nesten avlært av all denne data-terminologien. 0 Siter
gripp Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 Analog betyr samsvarer eller i samsvar med, så det er vel ikke SÅ galt? Jeg bøyer hodet i skam.. 0 Siter
morsan Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Det har du selvsagt rett i. Analog er ikke noe nytt begrep, men man blir jo nesten avlært av all denne data-terminologien. ;-) Ikke sant? 0 Siter
Gjest Kristiina Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Endelig kan jeg også kjøpe ost til å ha på pizzaen. 0 Siter
laban Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Jeg aner ikke hvorfor det kalles analog ost..det er neppe det motsatte av digital ost :-) I Aftenposten står det å lese at det er et faguttrykk for dette mølet av olje og potetstivelse. Det inneholder ikke melkeråstoff og er altså ikke ost i det hele tatt. Analogi = læren om rumper Kanskje det mangler et mellomrom, "anal og ost"? 0 Siter
illuminatum Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Jeg bøyer hodet i skam.. med dårlig ord er jeg helt enig at det er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.